[Sökes] FPS med realistisk "damage model"

Permalänk
Medlem

[Sökes] FPS med realistisk "damage model"

Finns det några FPS eller TPS som simulerar någorlunda realistiskt hur en person tar skada när den blir skjuten. Jag tänker mig t.ex någon som blir skjuten i knäet och p.g.a. det faller ner och blir orörlig i princip, vrider sig av smärta osv. Kanske skriker mommy mommy mommy =P

Börjar bli lite trött på dagens FPS där man i princip är en kulmagnet och kan ta hur mycket som helst. Spelar lite ARMA då och då men det simulerar inte skadan på fienderna på det sättet. Har aldrig sett en fiende lägga sig ner och kräla efter att jag skjutit han i foten.

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

soldiers of fortune

kommer ihåg att man kunde skjuta av folks kroppsdelar heuheu

Permalänk
Avstängd

det enda något realistiska som finns nu är väl CSS (iaf när det gäller att dö någolunda lätt) och bf3 när det gäller nästan allt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquix:

det enda något realistiska som finns nu är väl CSS (iaf när det gäller att dö någolunda lätt) och bf3 när det gäller nästan allt annat

ಠ_ಠ

OT: Jag håller med han som svarade först Soldiers of Fortune är väll det närmaste jag vet

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Finns det några FPS eller TPS som simulerar någorlunda realistiskt hur en person tar skada när den blir skjuten. Jag tänker mig t.ex någon som blir skjuten i knäet och p.g.a. det faller ner och blir orörlig i princip, vrider sig av smärta osv. Kanske skriker mommy mommy mommy =P

Börjar bli lite trött på dagens FPS där man i princip är en kulmagnet och kan ta hur mycket som helst. Spelar lite ARMA då och då men det simulerar inte skadan på fienderna på det sättet. Har aldrig sett en fiende lägga sig ner och kräla efter att jag skjutit han i foten.

Tacksam för tips

De gamla operation flashpoint hade den typen av simulering. Blev man skjuten i benet, ja då fick man fan krypa. Blev man skjuten i armarna, då kunde man inte skjuta osv Grafiken är väl inte direkt den bästa..

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

arma 3 när det kommer kanske?

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

soldiers of fortune

kommer ihåg att man kunde skjuta av folks kroppsdelar heuheu

Fast i soldiers of fortune så betedde sig fortfarande gubben som den hade båda benen kvar när han föll. Antar att TS menar typ som det är i Red Dead Redemption, skjuter man någon i benet så haltar de, skjuter man i båda benen måste de sitta på knä, skjuter man i vapenhanden så tappar de vapnet.

Angående att det aldrig är så i Multiplayer som TS nämnde; Är förmodligen för att det skulle vara så himla drygt att spela ett sånt spel, så himla lätt att bli träffad en gång i benet, och att behöva krypa runt resten av matchen skulle nog inte ses som en höjdare av de flesta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Delta Force land warrior
Operation flashpoint
ghost recon
Battlefield 3
Soldier of fortune
Swat 3

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Delta Force land warrior
Operation flashpoint
ghost recon
Battlefield 3
Soldier of fortune
Swat 3

Ta bort BF3 snabbt!....

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Fast i soldiers of fortune så betedde sig fortfarande gubben som den hade båda benen kvar när han föll. Antar att TS menar typ som det är i Red Dead Redemption, skjuter man någon i benet så haltar de, skjuter man i båda benen måste de sitta på knä, skjuter man i vapenhanden så tappar de vapnet.

Angående att det aldrig är så i Multiplayer som TS nämnde; Är förmodligen för att det skulle vara så himla drygt att spela ett sånt spel, så himla lätt att bli träffad en gång i benet, och att behöva krypa runt resten av matchen skulle nog inte ses som en höjdare av de flesta

nepp helt sant men då hade man kunna välja att skuta sig själv också och jag tycker faktiskt att det hade varit kul med ett sånt spel som man faktiskt kunde ta skydd bakom saker osv .... hade varit riktigt kul för då när man är less typ mw3 -mw2 så kan man spela något mer realistiskt

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

Ta bort BF3 snabbt!....

BF3 är grymt! Sjukt bra grafik och relativt likt verkligheten om man jämför med andra populära speltitlar inom den genren.
Men det är sant, det händer inte så mycket beroende på vart man blir skjuten.

Är du cod fanboy eller? xD

Permalänk
Medlem

Körde demot på Spec ops: The line som kommer ut i övermorgon om jag inte minns helt fel. Minns inte riktigt om det var SÅ realistiskt men det var rätt bra, sjuk grafik också. Du kan ju alltid ladda ner demot på steam å testa det

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem

Max Payne 3 ska ha ganska bra damage simulation, t.ex att när man skjuter någon i knäet så faller de ihop och håller sig om såret osv.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

BF3 är grymt! Sjukt bra grafik och relativt likt verkligheten om man jämför med andra populära speltitlar inom den genren.
Men det är sant, det händer inte så mycket beroende på vart man blir skjuten.

Är du cod fanboy eller? xD

Jag skulle inte påstå att BF3 stämmer in på hans kriterier.. en människa står inte upp efter att ha fått i sig ett magasin och även i hardcore så tål man sjukt mycket tycker jag

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Grundis10:

BF3 är grymt! Sjukt bra grafik och relativt likt verkligheten om man jämför med andra populära speltitlar inom den genren.
Men det är sant, det händer inte så mycket beroende på vart man blir skjuten.

Är du cod fanboy eller? xD

Haha nej för fan! Kör bara bf3 för tillfället.
Menade bara att BF3 inte stöder det som han är ute efter.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast i soldiers of fortune så betedde sig fortfarande gubben som den hade båda benen kvar när han föll. Antar att TS menar typ som det är i Red Dead Redemption, skjuter man någon i benet så haltar de, skjuter man i båda benen måste de sitta på knä, skjuter man i vapenhanden så tappar de vapnet.

Precis så jag menar Att fienden reagerar realistiskt och agerar realistiskt utefter vart de blev träffade.

Ska kolla upp spelen ni rekommenderar. Ös gärna på med fler.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fast i soldiers of fortune så betedde sig fortfarande gubben som den hade båda benen kvar när han föll. Antar att TS menar typ som det är i Red Dead Redemption, skjuter man någon i benet så haltar de, skjuter man i båda benen måste de sitta på knä, skjuter man i vapenhanden så tappar de vapnet.

Skrivet av Xclusiv8:

Precis så jag menar Att fienden reagerar realistiskt och agerar realistiskt utefter vart de blev träffade.

Ska kolla upp spelen ni rekommenderar. Ös gärna på med fler.

Det är Euphoria engine som bidrar med det. Älskar den motorn! Star Wars Unleashed, Red Dead Redemption, GTA 4 och Max Payne 3 använder den (GTA 5 kommer antagligen köra på den också).

Sök på Youtube så får du se olika demonstrationer på vad den gör!

T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=87qdmuOesRs

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Det är Euphoria engine som bidrar med det. Älskar den motorn! Star Wars Unleashed, Red Dead Redemption, GTA 4 och Max Payne 3 använder den (GTA 5 kommer antagligen köra på den också).

Sök på Youtube så får du se olika demonstrationer på vad den gör!

T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=87qdmuOesRs

Imponerande!

Permalänk

ARMA 2?
Gillar du inte skadesystemet finns det säkert mods som fixar det.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

Det är Euphoria engine som bidrar med det. Älskar den motorn! Star Wars Unleashed, Red Dead Redemption, GTA 4 och Max Payne 3 använder den (GTA 5 kommer antagligen köra på den också).

Sök på Youtube så får du se olika demonstrationer på vad den gör!

T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=87qdmuOesRs

Jo, dock är den rätt mycket bättre i Red Dead än i GTA IV imo

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ghost Recon (Originalet från 2001) är väldigt realistiskt när man pratar om skada. Blir du skjuten i benet ja, då är du skjuten i benet, du haltar till exempel. Du kan inte få mer "liv" och om du är död så är du det och då måste du byta soldat.
Älskar att man kan byta soldat och att motståndarna (AI) i spelet är inte dumma så man får vara försiktig.
Såg det på Steam för 100kr fast man kan (kunde??) köpa det på CDON för 38kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

BF3 är grymt! Sjukt bra grafik och relativt likt verkligheten om man jämför med andra populära speltitlar inom den genren.
Men det är sant, det händer inte så mycket beroende på vart man blir skjuten.

Är du cod fanboy eller? xD

NEJ.

Det enda jag tänka på är Operation Flashpoint.

Skrivet av Waowt:

Ghost Recon (Originalet från 2001) är väldigt realistiskt när man pratar om skada. Blir du skjuten i benet ja, då är du skjuten i benet, du haltar till exempel. Du kan inte få mer "liv" och om du är död så är du det och då måste du byta soldat.
Älskar att man kan byta soldat och att motståndarna (AI) i spelet är inte dumma så man får vara försiktig.
Såg det på Steam för 100kr fast man kan (kunde??) köpa det på CDON för 38kr.

Det gäller väl inte för NPCs.. har för mig att de inte blir skadade på det sättet. Grymt spel förövrigt.

Permalänk

ACE2 till Arma2 lägger till en hel del nytt vad gäller skador och sjukvård. Fast det är tyvärr fortförande inte så mycket som direkt är synligt, utöver att folk kan bli tvugna att åla fram, eller att dom ligger och rullar runt på marken utan att kunna röra sig. Och som i orginalet så har varje lem har även egna blod-texturer som syns beroende på vart man är skadad, och så ger man såklart ifrån sig stön och svordomar Det är mer multiplayer-baserat då man kan undersöka skadade polare via menyer och ge dom lämplig sjukvård därefter med hjälp av en mängd sjukvårds-materiel som man kan bära med sig.
Om du själv blir skadad så kan det påverka din syn, hörsel, rörlighet, uthållighet och förmåga att sikta. Finns en massa inställningar för mer exakt hur pass hårt systemet ska vara.

Mer avancerade system för att tex tappa kroppsdelar har provats, men är en aning begränsat av motorn i Arma2. VBS2 har dock lyckats med detta, antagligen med hjälp av physx, så förhoppningsvis är möjligheterna för detta större i Arma3 sen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Det är Euphoria engine som bidrar med det. Älskar den motorn! Star Wars Unleashed, Red Dead Redemption, GTA 4 och Max Payne 3 använder den (GTA 5 kommer antagligen köra på den också).

Sök på Youtube så får du se olika demonstrationer på vad den gör!

T.ex. http://www.youtube.com/watch?v=87qdmuOesRs

Bidrar med vad? Det euphoria bidrar med är animationer för karaktärer. Det blir inte automatiskt zonindelad skada, haltande, odugliga lemmar eller reaktioner som TS efterfrågar bara för att euphoria används istället för exempelvis ragdolls.

EDIT: Men jag håller med om att euphoria är ruskigt coolt dock. Det var nog en av de sakerna som gjorde GTA IV spelbart då jag inte ger så mycket för spelet i övrigt.

Permalänk
Medlem

Tror eventuellt Ground Branch kommer ha nått liknande.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eVStCh...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Soldier of fortune 2 är väl det köttigaste, hade bra multiplayer också om jag inte hade fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Finns det några FPS eller TPS som simulerar någorlunda realistiskt hur en person tar skada när den blir skjuten. Jag tänker mig t.ex någon som blir skjuten i knäet och p.g.a. det faller ner och blir orörlig i princip, vrider sig av smärta osv. Kanske skriker mommy mommy mommy =P

Börjar bli lite trött på dagens FPS där man i princip är en kulmagnet och kan ta hur mycket som helst. Spelar lite ARMA då och då men det simulerar inte skadan på fienderna på det sättet. Har aldrig sett en fiende lägga sig ner och kräla efter att jag skjutit han i foten.

Tacksam för tips

test kört med ACE till arma? då om du blir allvarligt skadad i benen kan man inte gå längre, man måste också stoppa sin blödning om man blir skjuten(annars blöder man ut och dör) man ger morfin mot smärtan och om du förlorat så mycket blod eller är så allvarligt skadad att att du svimmar så får man ge epinephrine (adrenalin) för att dom ska vakna. det är inget "vrider sig av smärta" eller att dom ropar "mommy mommy mommy" Men det tillför väligt mycket.
Speciellt då man kan skjuta Ai som går ner för att dom svimmat och så vaknar dom till senare och skjuter en så man måste kolla om dom verkligen är bekämpade.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Murer:

Bidrar med vad? Det euphoria bidrar med är animationer för karaktärer. Det blir inte automatiskt zonindelad skada, haltande, odugliga lemmar eller reaktioner som TS efterfrågar bara för att euphoria används istället för exempelvis ragdolls.

EDIT: Men jag håller med om att euphoria är ruskigt coolt dock. Det var nog en av de sakerna som gjorde GTA IV spelbart då jag inte ger så mycket för spelet i övrigt.

Har du spelat Red Dead Redemption så förstår du vad jag menar

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. med misery-modden! Dock är det monster.. men med den modden så dör man sjukt enkelt och det finns inte oändligt med ammo!

Permalänk
Medlem

Personligen älskar jag fysiken och AI i Star Wars The force unleached 1 och 2.
NPC som gör "allt" för att hålla sig vid liv. Dom klamrar sig fast vid saker som finns i närheten. Dom "skriker av rädsla /ropar på hjälp" om dom riskerar att dö. Tar man upp objekt på marken och kastar mot dom så försöker dom unvika att bli träffade genom att kasta sig undan.

Sen kan man väl säga vad man vill om den oerhört överdrivna Force styrkan man har. Men fysik och AI älskar jag.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w