”Iphone 5 kommer att skämma ut Galaxy S3”

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ska ha en innan jag ens har sett den, vet att Apple levererar!!

Trogen Apple kund sedan 2000! Har för mig att Apple har de mest lojala kundkrets. Inte så konstigt, de vet hur billigt folk blir sålda.

Undrar om Telias hemsida kommer krascha igen precis som när iPhone 4 släpptes. Ett jävla under att jag fick igenom min beställning trots sidan kraschade

Min beställning gick igenom 00:02 sen när jag skulle in på kontot och kolla dog sidan

Permalänk
Avstängd

Som att köpa en Iphone är som att köpa en bil som är låst till max 90Km/h Automatare, och du får inte fylla på den med vanlig bensin

Denna tråden säger mig en sak!

Apple bajsar på sig så rädda dom är för Samsung!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNi|sson:

Alla som hatar Apple är våldtäktsmän!

Alla som har en Apple produkt är ''zombies infekterade''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Det är nog iPhone 5 som kommer skämma ut sig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

är du säker? den beskrivs ofta som solid, välbyggd osv. men det ihop med fokuset på den där ytbehandlingen gör att man blir tveksam. sen gjordes det också en stor deal av efterföljande modeller var i metall, och det gör det ju också lite konstigt. men men..

http://gizmodo.com/5302637/htc-heros-teflon-coating-makes-the...

http://www.engadget.com/2009/07/23/htc-hero-review/

Den har alltså ett metallchassi, som till större delen är överdragen med ett greppvänligt mycket tunt gummiliknande material (teflon, läste jag nånstans). Många tror felaktigt att det yttersta lagret är solidt, men det är alltså metall under. Den övre delen av telefonen är inte överdraget med teflon, så där märks det tydligt, dock så är den lackad med en mörk metallack. I HTC Legend sedan så skippade man teflonen och man skippade den mörka lacken och hade istället en ren borstad aluminiumyta.

Permalänk
Avstängd

Tror nog att Apple kommer att gå i stupet nu när dom lanserar en 4" skärm...

Alla som har 4S idag hatar ju allt över 3,5"....Så hur ska dom kunna sälja en 4" skärm till dessa inbitna 3,5" fanboys?!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zabera:

Det är nog iPhone 5 som kommer skämma ut sig ^^

Eller hur...året är 2012...och dom har samma utseende sedan 2007 på sitt OS....

Telefonerna är i stort sett likadana...

Men skoj att folket börjar inse att Apple bara är ett tuggat äpple

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Apple gör bra telefoner, men visst bygger de sin exitens på att det är "hippt" att ha just en Iphone för IP4S är inte bättre än en ordinär android telefon egentligen.

Klart de inte "bygger sin existens" på att vara "hippt", det är ett löjligt påstående. Visst finns det folk som köper en iPhone för att det just är en iPhone men det är en väldigt bra smartphone som många gillar helt enkelt, man vet vad man får. iPhone har toppat mest nöjda kunder undersökningarna i ett par år nu, det gör man inte bara för att det är en "hipp"-telefon.

Skrivet av SideWinder86:

Men skoj att folket börjar inse att Apple bara är ett tuggat äpple

Vad baserar du det på om jag får fråga. Apple har strålande försäljningssiffror med iPhone 4S.

Apple drar in överlägset mest pengar i branchen och utvecklarna tjänar fortfarande klart mest på iOS plattformen. Så det går definitivt ingen nöd på Apple eller iOS plattformen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Klart de inte "bygger sin existens" på att vara "hippt", det är ett löjligt påstående. Visst finns det folk som köper en iPhone för att det just är en iPhone men det är en väldigt bra smartphone som många gillar helt enkelt, man vet vad man får. iPhone har toppat mest nöjda kunder undersökningarna i ett par år nu, det gör man inte bara för att det är en "hipp"-telefon.

Vad baserar du det på om jag får fråga. Apple har strålande försäljningssiffror med iPhone 4S.

Apple drar in överlägset mest pengar i branchen och utvecklarna tjänar fortfarande klart mest på iOS plattformen. Så det går definitivt ingen nöd på Apple eller iOS plattformen.

Klart dom tjänar mycket...jag sa bara att det är skoj att folk börjar inse att det finns bättre lurar för mindre pengar

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

jag kommer iaf utan tvekan köpa en iphone 5. gillar inte android. windows phone tilltalar mig inte heller. haft iphone sen 2007 och är nöjd med hur den fungerar aldrig några problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Eller hur...året är 2012...och dom har samma utseende sedan 2007 på sitt OS....

Telefonerna är i stort sett likadana...

Men skoj att folket börjar inse att Apple bara är ett tuggat äpple

Inte precis som jag iaf blir impad när jag ser touchwiz "uppgraderingarna" på samsung.
SEs interface har jag hatat hela tiden, htcs börjar se vettigt ut nu på senare.
Om alla android hade slutat lägga in sitt eget skit så kanske det hade varit lite mer lockande.

Jag ser fram emot iphone5, fett trött på android och ser verkligen inte charmen med det, satt dock hur många timmar som helst och kladdade med tweakande i början sen tröttnade jag och körde original

Sen blev jag extremt besviken på sgs3, hade sett fram emot den men allt var fail i mina ögon, och designen är hemsk (ja det är min åsikt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

iof, definitionen på chassi var egentligen oftast det som håller upp konstruktionen. så om den där ramen håller karossen på Hero så är den ju chassit. Legend har då självbärande kaross som det heter på bilar nuförtiden.

vi gillar ju mer eller mindre passande bilanaloger annars här så..

Men då har ju nästan alla telefoner metall-chassi

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Alla som har 4S idag hatar ju allt över 3,5"....Så hur ska dom kunna sälja en 4" skärm till dessa inbitna 3,5" fanboys?!

Har funderat på samma sak själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Klart dom tjänar mycket...jag sa bara att det är skoj att folk börjar inse att det finns bättre lurar för mindre pengar

Bättre är en definitionsfråga. Vad är bättre? Det som du anser bättre är kanske inte det jag anser vara bättre.

Att det finns många bra alternativ till iPhone håller jag dock med om och det är utmärkt för oss konsumenter. Gillar när utvecklingen går framåt oavsett vem som pushar.

Men var det vad du försökte säga kan du väl göra det utan att dra till med så många löjliga kommentarer om apple och dess användare i dina inlägg...bidrar inte till något i diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Men då har ju nästan alla telefoner metall-chassi

Jag vet ingen anna telefon som har en sådan konstruktion. Antingen brukar chassit vara i obehandlad rå metall (iPhone 4, HTC Legend) eller så är chassit tillverkat i i nån hårdplast t.ex. polykarbonat (iPhone 3g, Nokia Lumia.. De flesta telefoner..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inte precis som jag iaf blir impad när jag ser touchwiz "uppgraderingarna" på samsung.
SEs interface har jag hatat hela tiden, htcs börjar se vettigt ut nu på senare.
Om alla android hade slutat lägga in sitt eget skit så kanske det hade varit lite mer lockande.

Till skilnad mot ios så kan man väldigt enkelt ändra det hur man vill, därför många föredrar android.. Frihet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Bättre är en definitionsfråga. Vad är bättre? Det som du anser bättre är kanske inte det jag anser vara bättre.

Att det finns många bra alternativ till iPhone håller jag dock med om och det är utmärkt för oss konsumenter. Gillar när utvecklingen går framåt oavsett vem som pushar.

Men var det vad du försökte säga kan du väl göra det utan att dra till med så många löjliga kommentarer om apple och dess användare i dina inlägg...bidrar inte till något i diskussionen.

Dina inlägg bidrar inte heller nåt vidare i tråden?! Så sluta kasta sten i glashus tack..

2012....och Iphone har inte 100% touch screen ännu...Suck..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Skämmas för sina överpriser borde icrap göra istället

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

folk köper dem så de är uppenbarligen inte för dyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Dina inlägg bidrar inte heller nåt vidare i tråden?! Så sluta kasta sten i glashus tack..

Vad jag syftade på var att kalla användarna för "zombies" och att "Apple är ett tuggat äpple".... Och nej, HerrNi|sson inlägg du svarade på var inte bättre det heller.

Men kanske för mycket begärt här på Sweclockers...

Skrivet av Oldskool:

Den har alltså ett metallchassi, som till större delen är överdragen med ett greppvänligt mycket tunt gummiliknande material (teflon, läste jag nånstans). Många tror felaktigt att det yttersta lagret är solidt, men det är alltså metall under. Den övre delen av telefonen är inte överdraget med teflon, så där märks det tydligt, dock så är den lackad med en mörk metallack. I HTC Legend sedan så skippade man teflonen och man skippade den mörka lacken och hade istället en ren borstad aluminiumyta.

Men Legend (som förövrigt var en jäkligt snygg telefon i mina ögon) hade ju metall även på baksidan, bortsätt från batterilucka och för antenn. Är inte hela luckan till Hero bara plast? Längesen jag kände på en HTC Hero nu men kan inte påminna mig att jag tyckte den kändes alla lika robust som HTC senare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Skämmas för sina överpriser borde icrap göra istället

Tror nog mer dom ler att vara bland dom rikaste bolagen i världen och göra rekord vinster konstant.

Sen vad är icrap för företag undrar jag.

Edit: No use.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Dina inlägg bidrar inte heller nåt vidare i tråden?! Så sluta kasta sten i glashus tack..

2012....och Iphone har inte 100% touch screen ännu...Suck..

Och? Spelar det någon större roll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Eller hur...året är 2012...och dom har samma utseende sedan 2007 på sitt OS....

Telefonerna är i stort sett likadana...

Men skoj att folket börjar inse att Apple bara är ett tuggat äpple

Hur är android mer annorlunda då?

Android på Sony eller Htc
Samma skit förutom olika launchers.

Permalänk
Hedersmedlem

kan ju hoppas för du försöker alla andra tillverkare komma ikapp med en ny och så blir telefonerna bättre och bättre...
om den kommer va bättre är nog risken att mobilen kommer över 10k som pris

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Alla som har en Apple produkt är ''zombies infekterade''

Så alla som äger en Apple-produkt vill äta hjärnor?
Makes no sense...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av baxee:

Hur är android mer annorlunda då?

Android på Sony eller Htc
Samma skit förutom olika launchers.

va inte så sur gå och lägg dig och vakna på rätt sida istället...

andriod kan du göra mer saker på än en iphone men tyvärr har android inte hunnit få alla appar som finns till iphone...

det finns lika många nackdelar vad man än väljer...

det som är annorlunda är appar och spelen men dom populäraste inns snart till båda...
ser bara en fördel det är android för telefonerna i samma hårdvaruklass som iphone är billigare

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tkoop1:

va inte så sur gå och lägg dig och vakna på rätt sida istället...

andriod kan du göra mer saker på än en iphone men tyvärr har android inte hunnit få alla appar som finns till iphone...

det finns lika många nackdelar vad man än väljer...

det som är annorlunda är appar och spelen men dom populäraste inns snart till båda...
ser bara en fördel det är android för telefonerna i samma hårdvaruklass som iphone är billigare

Vad kan du göra mer på android än iOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vad kan du göra mer på android än iOS?

Widgets
En så enkel sak att byta till vilken ringsignal man vill utan större ansträngning(känns som 98% av alla iPhoneanvändare delar på 3 ringsignaler)
Man kan göra det betydligt mer personligt med lite trixande.

[Personliga åsikter]
iPhone är en överprissatt, opersonlig tråktelefon med en för liten skärm. Dessutom är 4/S väldigt obekväm att hålla i.

Angående det här att välja plast eller metall till telefonkonstruktionen så känns det som vissa tycker att om man inte gör som Apple, då gör man fel.
[/Personliga åsikter]

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Dina inlägg bidrar inte heller nåt vidare i tråden?! Så sluta kasta sten i glashus tack..

2012....och Iphone har inte 100% touch screen ännu...Suck..

Har läst igenom den här tråden och alla omogna svar från olika användare men du tar nog förstaplatsen, dina kommentarer stinker fjortonåring! Har du precis fått din första Android telefon och känner ett stort behov av att hävda att det du har är bäst?
Sluta kommentera, du skämmer bara ut dig.

Som jag skrev tidigare så är det bara fanboys som så envist kan påstå att iPhone är en dålig produkt, för det är den inte.
Båda lägren har sina speciella problem med sina produkter, det är upp till var och en att avgöra vad man prioriterar hos en telefon, så varför detta krig? bara löjligt.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Skämmas för sina överpriser borde icrap göra istället

är det verkligen så stor skillnad mellan Iphone och andra high-end modeller? just nu på Dustin kostar olåst iP4S 5,7k medan Galaxy S3 ligger på 5,9.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C