Permalänk
Medlem

Köpförslag på headset

Jag är inte extremt bra på headset, men min katt förstörde precis min Siberia v2 så nu måste jag leta efter ett nytt headset. Jag tror detta är rätt del av forumet om inte hoppas jag en moderator kan hjälpa mig
Men ja som sagt min katt förstörde precis min siberia v2 genom att förstöra hela överdelen av headsetet, nu letar jag efter ett nytt headset efter dessa linjerna:
1. Den ska helst ligga mellan 700-800 kr, kan gå upp till 1000 ifall den nu är trådlös
2. Den ska ha en bra mic som inte ger bakgrunds ljud i VOIP's så som skype, jag hade detta problemet med v2 för att jag var tvungen att dra upp den till 20 db för att kunna höras...
3. Headsetet ska vara tåligt och "överleva" en längre tid
4. Jag har ingen riktig användning av mer avancerade ljudsystem vill bara ha något enkelt, med en bra mic, någorlunda bra ljud och som är sköna att ha på huvudet.
Om ni kan hjälpa mig snälla skriv ett antal förslag hör nere! Tackar, -Blue

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

inga förslag då? :<

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Jag kör Corsair Vengeance 1500.
USB
Rejält stora och omsluter hela örat (viktigt för mig, ligger de mot örat börjar det klia och göra ont efter ett tag)
Mjuka tygmuffar (tog några dagar att vänja sig vid).
Rätt kraftiga som verkar hålla ett bra tag.
Bra ljud. Inga missljud alls.
Bra mic, funkar klockrent i Vent/TS3 etc. Lite avskärmande också så man kan faktiskt ha TVn på i bakgrunden utan att kompisarna på TS blir galna.
Kostar 700-800kr normaltpris. Ibland lite billigare (jag köpte på en rea hos Dustin för någon hundring mindre).
Jag är nöjd.
Nu är jag ingen självutnämnd audiofil som måste ha ljudsystem och guldplätterade kablar för larvigt stora summor.

Det finns även 2000-modell som är trådlös, men den har jag inte provat och den är dyrare.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag kör Corsair Vengeance 1500.
USB
Rejält stora och omsluter hela örat (viktigt för mig, ligger de mot örat börjar det klia och göra ont efter ett tag)
Mjuka tygmuffar (tog några dagar att vänja sig vid).
Rätt kraftiga som verkar hålla ett bra tag.
Bra ljud. Inga missljud alls.
Bra mic, funkar klockrent i Vent/TS3 etc. Lite avskärmande också så man kan faktiskt ha TVn på i bakgrunden utan att kompisarna på TS blir galna.
Kostar 700-800kr normaltpris. Ibland lite billigare (jag köpte på en rea hos Dustin för någon hundring mindre).
Jag är nöjd.
Nu är jag ingen självutnämnd audiofil som måste ha ljudsystem och guldplätterade kablar för larvigt stora summor.

Det finns även 2000-modell som är trådlös, men den har jag inte provat och den är dyrare.

Okej tackar, står nu mellan den och Logitechs G35, vi får väll se vad det blir!

Visa signatur

Citera för svar!!