Apple vill stoppa åtta av Samsungs mobiltelefoner i USA

Permalänk
Skrivet av kaya:

Allt är Bill gates fel.
Hade inte den gubben räddat äpplet från kk så hade världen varit en bättre värld idag.

Tja antagligen hade väl smartphones fortsatt vara komplicerade precis som de var innan Apple släppte sin första mobil. Barn med diverse handikapp hade haft svåra att göra sig förstådda för sin omgivning, ja en bra mycket bättre värld det där.

http://specialchildren.about.com/b/2011/10/06/what-steve-jobs...

OT:
Nedan är en länk till ett tal av Jobs och ska man tro datumet så är det tidigt 80-tal, alltså decennier innan ens Iphone och smartphone. http://www.99mac.se/artiklar/2976-steve-jobs-forutspadde-ipho...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Tja antagligen hade väl smartphones fortsatt vara komplicerade precis som de var innan Apple släppte sin första mobil. Barn med diverse handikapp hade haft svåra att göra sig förstådda för sin omgivning, ja en bra mycket bättre värld det där.

http://specialchildren.about.com/b/2011/10/06/what-steve-jobs...

Nedan är en länk till ett tal av Jobs och ska man tro datumet så är det sent 80-tal, alltså decennier innan ens Iphone och smartphone. http://www.99mac.se/artiklar/2976-steve-jobs-forutspadde-ipho...

Ja för det är verkligen Apple som kommit på allt själva hur en smartphone bör vara uppbyggd?? Sluta fjanta dig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Ja för det är verkligen Apple som kommit på allt själva hur en smartphone bör vara uppbyggd?? Sluta fjanta dig.

Har jag inte sagt, var jag säger är att Apple var det företag som gjorde smartphones enkla att använda. Tillverkare hade tidigare försökt sig på detta men utan framgång. Jag står inte på någon sida men jag kan inte finna något som säger att Apple inte var det företag som var först med detta.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Har jag inte sagt, var jag säger är att Apple var det företag som gjorde smartphones enkla att använda. Tillverkare hade tidigare försökt sig på detta men utan framgång. Jag står inte på någon sida men jag kan inte finna något som säger att Apple inte var det företag som var först med detta.

Och du tror på fullaste allvar att utvecklingen gick åt det håll den gått för att Apple gjorde ett rutsystem? Pfff....

Apple är kungar på att sno andras idéer och ta åt sig äran själva. De är som den egoistiska pojken i sandlådan som inte vill dela med sig av sina leksaker till andra.

Om nu företag ska tjata om piratkopiering så borde de ju fullständigt hata Apple som aldrig gjort annat än just kopierat.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Och du tror på fullaste allvar att utvecklingen gick åt det håll den gått för att Apple gjorde ett rutsystem? Pfff....

Apple är kungar på att sno andras idéer och ta åt sig äran själva. De är som den egoistiska pojken i sandlådan som inte vill dela med sig av sina leksaker till andra.

Om nu företag ska tjata om piratkopiering så borde de ju fullständigt hata Apple som aldrig gjort annat än just kopierat.

Jag skrev att Apple förenklade saker som var svåra i en modern smartphone, det handlar om betydligt mer saker än bara ett rutnät.

Du förstår uppenbarligen inte skillnaden på att använda andras idéer som inspiration kontra sno den rakt av och säga att den är ens egen. Sedan så har vi det här med patent hur korkade dessa än må vara utformade i USA. Om man inte tar patent på sin uppfinning så får man tyvärr skylla sig själv, det är de spelregler som gäller. Apple tog patent på något som någon annan inte tagit patent på. Gör man en produkt som är baserad på deras patent så får man betala på samma sätt som de själva lär betala för de patent de använder sig av. En modernt mobiltelefon har ca 250 000 patent, tror du alla dessa ägs av Apple?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Jag skrev att Apple förenklade saker som var svåra i en modern smartphone, det handlar om betydligt mer saker än bara ett rutnät.

Du förstår uppenbarligen inte skillnaden på att använda andras idéer som inspiration kontra sno den rakt av och säga att den är ens egen. Sedan så har vi det här med patent hur korkade dessa än må vara utformade i USA. Om man inte tar patent på sin uppfinning så får man tyvärr skylla sig själv, det är de spelregler som gäller. Apple tog patent på något som någon annan inte tagit patent på. Gör man en produkt som är baserad på deras patent så får man betala på samma sätt som de själva lär betala för de patent de använder sig av. En modernt mobiltelefon har ca 250 000 patent, tror du alla dessa ägs av Apple?

250 000 patent, vilka har Apple kommit på själva? Hur många, som du så fint kallar det, har de fått inspiration till? Hur många betalar de för att använda?

Även om det är spelets regler så behöver man inte bete sig som ett svin för det. Noll moral och ännu mindre etik har det jävla företaget. Sen finns det faktiskt företag/människor som kommit på saker som utnyttjas av smartphones som Apple tagit patent på som originalskaparen tänkt att andra ska få låna och utveckla. Respekterats av alla utom Apple...

Och vad exakt gjorde Apple som är kopierat rakt av som du ser det? Och varifrån fick de själva idén ifrån?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

250 000 patent, vilka har Apple kommit på själva? Hur många, som du så fint kallar det, har de fått inspiration till? Hur många betalar de för att använda?

Även om det är spelets regler så behöver man inte bete sig som ett svin för det. Noll moral och ännu mindre etik har det jävla företaget. Sen finns det faktiskt företag/människor som kommit på saker som utnyttjas av smartphones som Apple tagit patent på som originalskaparen tänkt att andra ska få låna och utveckla. Respekterats av alla utom Apple...

Och vad exakt gjorde Apple som är kopiera rakt av som du ser det? Och varifrån fick de själva idén ifrån?

Alla andra företag gör samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Alla andra företag gör samma sak.

Nej, och om du syftar på Motorola, Samsung, Google etc så är det ett helt förståeligt svar mot Apple:s beteende.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Samsung har kontrakt med Apple att leverera komponenter. De kan inte bara bryta det. Apple håller på att fasa ut Samsung ur sina produkter. De vill inte ha med dem att göra längre. Det kommer dock ta några år.

Det handlar inte bara om att det finns gällande kontrakt. Apple tvingas anlita Samsung för att konkurrenterna inte kan hålla antingen samma kvalitet eller samma volymer. Tittar man t ex på senaste iPad-skärmen så klarade varken LG eller Sharp av att hålla samma specifikationer.

Det är två företag som tjänar på varandra, under allt det barnsliga som pågår mellan mobiltelefondivisionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det handlar inte bara om att det finns gällande kontrakt. Apple tvingas anlita Samsung för att konkurrenterna inte kan hålla antingen samma kvalitet eller samma volymer. Tittar man t ex på senaste iPad-skärmen så klarade varken LG eller Sharp av att hålla samma specifikationer.

Det är två företag som tjänar på varandra, under allt det barnsliga som pågår mellan mobiltelefondivisionerna.

Skillnaden blir väl att Apple inte kan tillverka ajfån utan Samsungs delar, medan Apple bara står för en liten del av Samsungs komponentförsäljning....
Bit inte handen som föder dig comes to mind.

Vill minnas att trollen förvisso höll på att förhandla upp deltillverkning någon annanstans.
Men de blir så illla tvungen efter denna cirkus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Nej, och om du syftar på Motorola, Samsung, Google etc så är det ett helt förståeligt svar mot Apple:s beteende.

Motorola hoppade på Apple först så det handlade inte om något svar. De Apple har gett sig på är Samsung och HTC.

Motorola/Google försöker få säljstopp på Microsofts Xbox 360, Windows, iPhone och iPad. Och Microsoft är ju mästare på att stämma och kamma hem licenspengar. De sägs tjäna klart mer på licenspengar från Android än vad de tjänar på sina egna (vet dock inte hur väl det stämmer längre). Nu försöker de stoppa Motorolas mobiler i för att få in ännu mer licenspengar.

Att tro att Apple är de enda som gör allt de kan för att få in så mycket pengar som möjligt är otroligt naiv. Skillnaden är att det inte skrivs i närheten lika mycket om dessa andra patentstrider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Motorola hoppade på Apple först så det handlade inte om något svar. De Apple har gett sig på är Samsung och HTC.

Motorola/Google försöker få säljstopp på Microsofts Xbox 360, Windows, iPhone och iPad. Och Microsoft är ju mästare på att stämma och kamma hem licenspengar. De sägs tjäna klart mer på licenspengar från Android än vad de tjänar på sina egna (vet dock inte hur väl det stämmer längre). Nu försöker de stoppa Motorolas mobiler i för att få in ännu mer licenspengar.

Att tro att Apple är de enda som gör allt de kan för att få in så mycket pengar som möjligt är otroligt naiv. Skillnaden är att det inte skrivs i närheten lika mycket om dessa andra patentstrider.

Att vara ute efter licenspengar är dock klart bättre än att vara ute efter säljstopp. Licenspengar betyder att man vill få något för det man utvecklat (om vi för stunden förbiser att företag kan ta patent på saker vars utveckling de inte varit del av öht) och är i linje med hur patent var tänkta att fungera. Dvs att uppfinnare inte ska bli överkörda men att de heller inte ska undanhålla något och hindra fortsatt utveckling.

När man är ute efter säljstopp innan man försökt få licenspengar är det ju dock bara för att skada konkurrenten, och det blir i princip den typ av beteende som patenten var tänkta att hindra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Att vara ute efter licenspengar är dock klart bättre än att vara ute efter säljstopp. Licenspengar betyder att man vill få något för det man utvecklat (om vi för stunden förbiser att företag kan ta patent på saker vars utveckling de inte varit del av öht) och är i linje med hur patent var tänkta att fungera. Dvs att uppfinnare inte ska bli överkörda men att de heller inte ska undanhålla något och hindra fortsatt utveckling.

När man är ute efter säljstopp innan man försökt få licenspengar är det ju dock bara för att skada konkurrenten.

I rättegången kom det ju fram att Apple hade erbjudit Samsung att licensiera vissa av iPhone patenten. Det var ju visserligen överdrivet saftiga siffror tycker jag men de kunde säkerligen fått ner siffran ordentligt genom "cross-licensing". Samsung avböjde. Det kom ju även fram att Apple hade just en cross-licensing deal med Microsoft.

Permalänk
Medlem

Det är flera rena faktafel på den där bilden...

Permalänk
Medlem

Snart spricker Apples bubbla om dom fortsätter så här.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Motorola hoppade på Apple först så det handlade inte om något svar. De Apple har gett sig på är Samsung och HTC.

Motorola/Google försöker få säljstopp på Microsofts Xbox 360, Windows, iPhone och iPad. Och Microsoft är ju mästare på att stämma och kamma hem licenspengar. De sägs tjäna klart mer på licenspengar från Android än vad de tjänar på sina egna (vet dock inte hur väl det stämmer längre). Nu försöker de stoppa Motorolas mobiler i för att få in ännu mer licenspengar.

Att tro att Apple är de enda som gör allt de kan för att få in så mycket pengar som möjligt är otroligt naiv. Skillnaden är att det inte skrivs i närheten lika mycket om dessa andra patentstrider.

Nä de är inte de enda, det jag stör mig på, vad det nu ska betyda, är att de är så satans fula i de idiotiska patent de tar, kan inte dela med sig, vill få säljstopp på allt och alla.

Skrivet av Evil Peter:

Att vara ute efter licenspengar är dock klart bättre än att vara ute efter säljstopp. Licenspengar betyder att man vill få något för det man utvecklat (om vi för stunden förbiser att företag kan ta patent på saker vars utveckling de inte varit del av öht) och är i linje med hur patent var tänkta att fungera. Dvs att uppfinnare inte ska bli överkörda men att de heller inte ska undanhålla något och hindra fortsatt utveckling.

När man är ute efter säljstopp innan man försökt få licenspengar är det ju dock bara för att skada konkurrenten, och det blir i princip den typ av beteende som patenten var tänkta att hindra.

Ja, detta var en bra förklaring!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Fattar inte hur alla orkar lägga energi på att klaga på Apple dagarna i ända, vart får ni eran ork ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hörlurar? Det är 3.5mm-uttag både på lurarna och på telefonen.

Om du däremot köper lurar med mikrofon (dvs headset funktion) så behövs en adapter om du vill använda dessa på en annan lur än iPhone då Apples standard innebär att kablarna är korsade så att sladden som normalt sett går till lurarna istället går till micen och tvärtom, upplevde detta själv när jag köpte ett par lurar som var "iPhone anpassade" till min Android lur, fick köpa en adapter som korsar tillbaka signalerna för att det skulle funka som det ska.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

I rättegången kom det ju fram att Apple hade erbjudit Samsung att licensiera vissa av iPhone patenten. Det var ju visserligen överdrivet saftiga siffror tycker jag men de kunde säkerligen fått ner siffran ordentligt genom "cross-licensing". Samsung avböjde. Det kom ju även fram att Apple hade just en cross-licensing deal med Microsoft.

Jag attackerade inte något enskilt företag med det jag sade utan snarare så uttalade jag mig om hur Microsoft brukar göra med sina patent (men främst var det menat som en allmän kommentar kring patent). Vad gäller Microsoft och Apple så har de ju ett relativt smärtfritt "samarbete" sedan MS räddade Apple.

Permalänk
Medlem

Medelande till alla Apple Fanbois (and girlz)
http://www.youtube.com/watch?v=ctoLEZQDAQM&feature=related

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Ärligt, kan ni inte lägga av att länka massa klipp utan kommenterera det (syftar inte specifikt på dig Cove) . Orkar inte ens titta på dessa längre. Vad är poängen med att länka till någon person på internet som drar sin personliga åsikt? Finns gott om åsikter här redan.

Varför inte argumentera själva istället? Mycket roligare så

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkiii:

Skillnaden blir väl att Apple inte kan tillverka ajfån utan Samsungs delar, medan Apple bara står för en liten del av Samsungs komponentförsäljning....
Bit inte handen som föder dig comes to mind.

Vill minnas att trollen förvisso höll på att förhandla upp deltillverkning någon annanstans.
Men de blir så illla tvungen efter denna cirkus.

De står för en tillräckligt stor del för att Samsung aldrig skulle kunna bara sluta sälja till dem, det skulle de förlora alldeles för mycket på. Inte minst med tanke på de enorma summorna de skulle bli skyldiga på grund av kontraktsbrott. Men även utan kontrakten skulle de förlora så mycket på det, så det hade knappast varit värt det bara för att jävlas med Apple.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Den här tråden.

Det är patentsystemet det är fel på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Samsung vill inte bli av med Apple som kund, åtminstone inte så länge de är så stora, de har de varit rätt tydliga med. Avdelningen som sysslar med komponenttillverkning är tydligen rätt separerat från den mobila avdelningen:

Visst är det så. Om jag omformulerar vad jag egentligen menade: så länge Apple behåller sin för Samsung trots allt lukrativa position finns det all anledning att finna en väg som maximerar vinsten för företagets avdelningar totalt. Skulle den maktbalansen förändras, eller ekonomiska nyttan av Apple tyna, tror jag knappast att gamla "oförrätter" lätt glöms. Det finns uppenbarligen andra pjäser i spelet som hittills avvaktar för att försöka räkna ut sina egna möjligheter att dra nytta av utvecklingen. Även om vissa delar av irriterar mig i den här soppan, är jag mest av allt nyfiken och fascinerad av spelet.

Hur som står jag fast vid att Apple trots allt är mer sårbart än Microsoft. Microsoft behöver inte ens vara populära för att generera stora vinster och det med en tillförlitlighet som t o m fått investerare att tappa intresset varmed aktievärdet nästan står still. Om Apple förlorar popularitet, ja då är det plötsligt mer svettigt.

Permalänk

Är det nu man ska vara förvånad?

Permalänk
Skrivet av sj6:

250 000 patent, vilka har Apple kommit på själva? Hur många, som du så fint kallar det, har de fått inspiration till? Hur många betalar de för att använda?

Även om det är spelets regler så behöver man inte bete sig som ett svin för det. Noll moral och ännu mindre etik har det jävla företaget. Sen finns det faktiskt företag/människor som kommit på saker som utnyttjas av smartphones som Apple tagit patent på som originalskaparen tänkt att andra ska få låna och utveckla. Respekterats av alla utom Apple...

Och vad exakt gjorde Apple som är kopierat rakt av som du ser det? Och varifrån fick de själva idén ifrån?

Jag har ingen susning vilka de själva kommit på, jag ville bara med detta påvisa att Apple i sin tur lär få betala andra för att tillverka en mobiltelefon.

Anser du då att Microsoft är bättre eller varför inte IKEA?

Jag håller med om att det är väldigt tråkigt att alla ska patent på så mycket det bara går men sådan är verkligheten tyvärr. Sedan kan man ju även ställa sig frågan om man tar något och gör om det, har man då inte också skapat något nytt? Xerox används väldigt ofta i sammanhang med Apple och patent men som jag förstått det tog Apple denna lösning och förbättrade den avsevärt.

Många klagar även på att CoD använder sig av Quake 3 Arena motorn trots att den börjar bli väldigt gammal. Vad de inte verkar förstå är att utvecklaren gjort om denna motor så mycket att den inte längre är densamma. Är det då fel att säga att de skapat sig en egen motor?

Allting bygger på annat så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli. Spelindustrin är mästare på att ta andras idéer och göra något nytt av dessa. Filmindustrin har återanvänt gamla filmer. Avatar ansar många är bara en omgjord version av Pocahontas/Dansa med vargar som kom före den. Var sätter man gränsen mellan vad som är okej att säga att man själv gjort och vad som inte är det om man baserar sina produkter på redan existerande sådana?

Jag känner inte till någon produkt eller teknik som Apple kopierat rakt av utan att förändra den, upplys mig gärna om detta om du känner till någon då det vore intressant att läsa om detta.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Har jag inte sagt, var jag säger är att Apple var det företag som gjorde smartphones enkla att använda. Tillverkare hade tidigare försökt sig på detta men utan framgång. Jag står inte på någon sida men jag kan inte finna något som säger att Apple inte var det företag som var först med detta.

Då kan man ju kalla det för kopiering..Ta en annans ide finslipa förfina och sen sälja..Hmm Är det inte det Samsung gjort.

Förbättrat smartphones det senaste åren med galaxy serien.Exakt samma sak eller??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fermia:

Då kan man ju kalla det för kopiering..Ta en annans ide finslipa förfina och sen sälja..Hmm Är det inte det Samsung gjort.

Förbättrat smartphones det senaste åren med galaxy serien.Exakt samma sak eller??

Nej, många av Samsungs "förbättrningar" har snarare gjort saker ännu mer lika iOS än tvärtom. I exemplet tas en produkt eller funktion och utvecklas vidare till något nytt, inte tar en annan produkt och utvecklar vidare den så att den liknar en annan produkt mer och mer. Det är plagiering, som är olagligt. Som Samsung fick veta med besked i domstolen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nej, många av Samsungs "förbättrningar" har snarare gjort saker ännu mer lika iOS än tvärtom. I exemplet tas en produkt eller funktion och utvecklas vidare till något nytt, inte tar en annan produkt och utvecklar vidare den så att den liknar en annan produkt mer och mer. Det är plagiering, som är olagligt. Som Samsung fick veta med besked i domstolen.

Nej, det är exakt samma.
Inspireras av en design, förbättra / förändra den, och implementera.

Som Apple gjort med strömkontakten till sina laptops, många cydia appar som numera är en del av IOS, och oräkneligt antal andra saker.

Rättssystemet som anser att Zooma med fingrarna och teknikprylar med rundade hörn och en delvis centrerad knapp är patenterbara ideér har jag inte mycket över för...

Vad kommer härnäst, patent på strömknappen ?
Det går ju att göra en strömknapp som inte är knapp, eller vänta nu..