Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla klagar över att detta inte är en nyhetsartikel? Det postas inte så jävla mycket på framsidan varje dag. Låt det komma lite ikke nyheter också! Allt som är teknik och dator relaterat kan ju postas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Eller så kan man ta det för vad det faktiskt är, en kul och relevant video på en för övrigt långsam fredag.

Relevant? Tillåt mig skratta.

Skrivet av WijK:

En enkel lösning på ditt otroliga problem är att inte kolla på videon. (eventuellt stänga av videon ifall du redan startat den och inte finner den underhållande)

Ah, den klassiska "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan!

Visst, låt oss alla sitta tillsammans framför datorn med könsorganet i handen och roa oss åt troll -och fanboyhumor som ju är så herrejävlars roligt. Inte för att vi redan gjort det i evigheters evigheter. "Du är ett troll! Nej DU är ett troll! Du är en fanboy! HÖHÖ, fanboys luktar illa!"
Låt oss samtidigt när vi ändå håller på införa en ny sektion på Sweclockers där vem som helst kan ladda upp bilder och videosnuttar på sig själva när de går på muggen. Jättekul!
Här är dock sanningen gott folk: resten av värden har flyttat hemifrån, skaffat jobb och bostad. Kanske det är dags även för oss datornördar att, you know, liksom gå vidare?

Missförstå mig inte, det är absolut inget fel i att försöka skoja till det lite nu och då, speciellt på forum i likhet med detta. Be my guest säger jag, jag har många gånger själv suttit och skrattat till Jonas och Emils smyghumor i exempelvis fredagspanelen. Och för övrigt erkänner jag gärna att det ju faktiskt inte är någon större idé att börja haka upp sig på folks attityder på internet, jag menar teh internetz is gonna be teh internetz right?
Men det är när en sedan länge respektabel nyhetssida som Sweclockers, som jag och många andra under en ansenlig tid följt och respekterat, väljer att tilllgripa något så banalt som kiss -och bajshumor för att spetsa till träffstatistiken som det är dags att höja på ögonbrynen. Det är inte särskilt komplicerat faktiskt. Till och med ni anhängare till "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan borde väl rimligen vara i stånd att begripa en sån sak?

Fast nej, just ja, lösningen var ju så enkel! Vi behöver ju inte läsa Sweclockers om vi inte tycker om vad de skriver! Såklart!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Ser det mer som hur mycket pengar du har i fickan, Amd är bra processorer för en billig peng, men de har ingen processor med pulver i, och där kommer Intel in i bilden.
Intel fanboys är lika illa enligt mig.

Du tänkte inte på det ironiska i mitt inlägg? En nyhet om fanboys och jag rackar ner på AMD

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Det var Steve Jobs som uppfann fanboyismen!
Sen har massa andra försökt kopierat det bara.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Du tänkte inte på det ironiska i mitt inlägg? En nyhet om fanboys och jag rackar ner på AMD

Och jag svara med min åsikt, inget skrivit i blod

Skrivet av Utopolitan:

Ah, den klassiska "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan!
Visst, låt oss alla sitta tillsammans framför datorn med könsorganet i handen och roa oss åt troll -och fanboyhumor som ju är så herrejävlars roligt. Inte för att vi redan gjort det i evigheters evigheter. "Du är ett troll! Nej DU är ett troll! Du är en fanboy! HÖHÖ, fanboys luktar illa!"
Låt oss samtidigt när vi ändå håller på införa en ny sektion på Sweclockers där vem som helst kan ladda upp bilder och videosnuttar på sig själva när de går på muggen. Jättekul!
Här är dock sanningen gott folk: resten av värden har flyttat hemifrån, skaffat jobb och bostad. Kanske det är dags även för oss datornördar att, you know, liksom gå vidare?
blablablabla...

Tycker du bringar oss dålig stämning i tråden. Vi alla har haft en lång dag på jobbet

Skrivet av zOlid:

Det var Steve Jobs som uppfann fanboyismen!
Sen har massa andra försökt kopierat det bara.

Sue them

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Eller så kan man ta det för vad det faktiskt är, en kul och relevant video på en för övrigt långsam fredag.

Hur tänker du nu? Jag visade ett exempel på hur din så kallade artikel spädde på hat och nidbilder, är det kul och relevant? Lägg lite tid på att skriva om något som händer istället, exempelvis Amazons stora plattlansering (det finns betydligt mer att skriva än det Emil tagit upp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Fattar inte varför alla klagar över att detta inte är en nyhetsartikel? Det postas inte så jävla mycket på framsidan varje dag. Låt det komma lite ikke nyheter också! Allt som är teknik och dator relaterat kan ju postas.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fram med mer nyheter som har med all teknik att göra!! Man väljer själv vad man vill läsa.

Skrivet av Utopolitan:

Relevant? Tillåt mig skratta.

Ah, den klassiska "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan!

Visst, låt oss alla sitta tillsammans framför datorn med könsorganet i handen och roa oss åt troll -och fanboyhumor som ju är så herrejävlars roligt. Inte för att vi redan gjort det i evigheters evigheter. "Du är ett troll! Nej DU är ett troll! Du är en fanboy! HÖHÖ, fanboys luktar illa!"
Låt oss samtidigt när vi ändå håller på införa en ny sektion på Sweclockers där vem som helst kan ladda upp bilder och videosnuttar på sig själva när de går på muggen. Jättekul!
Här är dock sanningen gott folk: resten av värden har flyttat hemifrån, skaffat jobb och bostad. Kanske det är dags även för oss datornördar att, you know, liksom gå vidare?

Missförstå mig inte, det är absolut inget fel i att försöka skoja till det lite nu och då, speciellt på forum i likhet med detta. Be my guest säger jag, jag har många gånger själv suttit och skrattat till Jonas och Emils smyghumor i exempelvis fredagspanelen. Och för övrigt erkänner jag gärna att det ju faktiskt inte är någon större idé att börja haka upp sig på folks attityder på internet, jag menar teh internetz is gonna be teh internetz right?
Men det är när en sedan länge respektabel nyhetssida som Sweclockers, som jag och många andra under en ansenlig tid följt och respekterat, väljer att tilllgripa något så banalt som kiss -och bajshumor för att spetsa till träffstatistiken som det är dags att höja på ögonbrynen. Det är inte särskilt komplicerat faktiskt. Till och med ni anhängare till "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan borde väl rimligen vara i stånd att begripa en sån sak?

Fast nej, just ja, lösningen var ju så enkel! Vi behöver ju inte läsa Sweclockers om vi inte tycker om vad de skriver! Såklart!

Du skriver mycket för ingenting, för lösningen är faktiskt så enkel som du skriver Även om man får ett surt citat tillbaka, så behöver man inte ta det till sig! Så du behöver inte göra det så svårt för dig!

Så sant: du behöver inte läsa, du kan scrolla förbi dom inlägg som inte passar, och man kan sortera ut dom citat man inte vill svara på!

Så ja, den är klassisk, men den också väldigt sann, och så väldigt rätt!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlzooon:

Ja är värsta datorgeniet ingen kan lura mig att köpa apple :D:D:D ja ba har värsta argument

OS X är UNIX.

Inte baserat, inte -like, det är UNIX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Obvious troll is obvious

2005 ringde och ville ha sina trötta oneliners tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Hur tänker du nu? Jag visade ett exempel på hur din så kallade artikel spädde på hat och nidbilder, är det kul och relevant? Lägg lite tid på att skriva om något som händer istället, exempelvis Amazons stora plattlansering (det finns betydligt mer att skriva än det Emil tagit upp).

Haters kommer alltid att hata, så jag fattar inte vad du har emot lite humor! Och ja, det var en väldigt rolig artikel. Jag och många andra tyckte det! Att du sen inte tyckte det, är helt i sin ordning.

Men du behöver ju inte överdriva!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ojojojdå vad irriterat det blev här! Chill out boys...

För övrigt "on topic" så beställde jag precis ett 32GB minneskort till min 2 år gamla androidtelefon.
Nåt man inte kan göra med sin iPhone4 t.ex. **tihi**

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Tycker det är likadant med Androidfanboys, förjävligt att snacka med folk överlag som är helt fanatiska i grejer.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterKlister:

2005 ringde och ville ha sina trötta oneliners tillbaka.

1995 ringde och ville ha sina trötta oneliners tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Hur tänker du nu? Jag visade ett exempel på hur din så kallade artikel spädde på hat och nidbilder, är det kul och relevant? Lägg lite tid på att skriva om något som händer istället, exempelvis Amazons stora plattlansering (det finns betydligt mer att skriva än det Emil tagit upp).

Instämmer!

Jag har personligen inget emot klippet som sådan, är lite småkul. Dock är det något jag förväntar mig på en blogg som exempelvis feber.se, inte på Sweclockers. Det finns som sagt tillräkligt med trådar som spär på den ofta redan dålig stämningen som blir kring de flesta Apple-artiklar här.

Jag måste verkligen ifrågasätt vad ni anser är relevant. Ni lägger upp två artiklar om rättegången mellan Apple och Samsung med kort mellanrum som resulterade i två långa, nästan identiska och imellanåt hätska diskussioner. Ni lägger upp denna humor-tråd om "Apple"-fanatiker för att det är en långsam fredag? Är det heta diskussioner mellan Apple/Google fanboys ni vill åt?

Jag kanske helt har missat det helt och i så fall ber jag om ursäkt men var är artikeln om Nokias nya WP8 smartphones Lumia 920/820 t ex? Otroligt mycket mer relevant än ett humorklipp i mina ögon.

Skall jag börja förvänta mig en ny hamsterbild varje fredag på Sweclockers också? Nä, skärpning. Ge oss intressant artiklar om ämnen/produkter värda att diskutera tack. För roliga klipp går jag hellre till feber.se.

Permalänk

TACK SWECLOCKERS! Efter en skitdag på jobbet är det en video som detta som gör livet värt att leva!
Jag har haft det intressanta nöjet att till och ifrån "tvingas" ha kontakt med Apple produkter ända sedan slutet av 80-talet. Och tro mig, jag är inte imponerad! Hade jag fått 1:- för varje svordom jag har fällt över deras intressanta egenskaper så skulle jag ha varit en mycket rik man idag !
Har man dessutom tvingas höra alla Apples fanboys foskler så...

Men den värsta floskeln var när jag i en PC-tidning för några år sedan läste en krönika : "Jag är trött på kriget mellan Mac och Windows. För övrigt så är Windows bara en blåkopia av Mac OS." Gissa om jag tappade allt förtroende för den tidningen. Och bäst av allt: Det var deras chefs redaktör som skrev krönikan!

Fråga : Vilket är det största gisslet för mänskligheten. Riktiga Talibaner eller Mac-talibaner ?

Skrivet av Gender Bender:

Det gäller inte enbart Apples fanboys utan fanatiker i överlag. Så en Samsung eller Intel fanboys hjärna kommer reagera på exakt samma sätt som hos en kristen eller en Apple fanboy. Är man en fanboy så har man en överdrivet stor känsla för något för något man tycker om.

Samsung fanboys ?, Intel fanboys ??, Windows fanboys ??? Om dessa finnes så kan de räknas på handens 5 fingrar.

Skrivet av Cindori:

Vad är nyhetsvärdet i detta...?

Rolig eller inte, det videos som dessa som späder på sandlådekriget i forumet. Och nu ska det upp på förstasidan? Inte undra på att man inte pallar besöka Swec allt för ofta längre.

Skrivet av JesperOlsson:

Detta hade ni kunnat länka på eran facebook-sida. Att ha det här på denna seriösa sida, får mig bara ännu mer att tappa förtroende för sweclockers.com..

Om ni inte förstår humorn i detta så: 1. Är ni Apple fanboys. Eller 2. Har aldrig haft med Apple och deras fanboys att göra.

Ok, låt mig förklara: Tänk er en bil utan backväxel. När man vill/måste backa så lägger man bilen i friläge. Stannar man motorn. Går ut, öppnar motorhuven och ändrar några inställningar. Sätter er in igen och startar. Nu går motorn baklänges och ni kan backa. När ni har backat färdigt så upprepar ni proceduren, så att motorn går framlänges. Tänk er ett bilmärke som har denna egenskap. 1912 skulle det ha varit lite ok pga bilen var en ny och oprövad teknologi. 2012 är det ett skämt!
PRECIS SAMMA SAK ÄR DET IDAG MED EN DATOR SOM MAN INTE KAN HÖGER KLICKA MED MUSEN !!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Tycker det är likadant med Androidfanboys, förjävligt att snacka med folk överlag som är helt fanatiska i grejer.

Fast på Android sidan har du flera olika tillverkare med olika konfigurationer vilket gör att man brukar vara öppen för olika tillverkare och olika tekniker.
Liksom man behöver inte älska en sak, en tillverkare, en lösning.

Liksom man säger inte att 3,5" är guds välsignade mått på en skärm och min Android mobil kostar en 1kr ....med abonnemang.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av widL:

En fanboy vägrar ju i detta exempel att se nackdelarna med en SSD. T ex att den kostar mycket mer per gigabyte.

Fanboy = blundar för nackdelar
"Normal" konsument = ser både för- och nackdelar med en produkt.

True that, sen är det ju en annan diskunion om pris/GB jämnas ut av prestandaökningen. Men ja, det beror helt på situationen.

Men det där var nog både den kortaste och bäst beskrivande definitionen av fanboys jag har hört, den får man lägga på minnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Och jag svara med min åsikt, inget skrivit i blod

Jag har absolut ingenting emot AMD på något sätt. AMD har gjort många bra saker och gör fortfarande. Personligen tycker jag att Intel gör bättre processorer i dagsläget, men jag skulle bli jätteglad om AMD släppte en processor av samma kaliber. Deras grafikkort är det inget fel på heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast på Android sidan har du flera olika tillverkare med olika konfigurationer vilket gör att man brukar vara öppen för olika tillverkare och olika tekniker.
Liksom man behöver inte älska en sak, en tillverkare, en lösning.

Liksom man säger inte att 3,5" är guds välsignade mått på en skärm och min Android mobil kostar en 1kr ....med abonnemang.

Det som utmärker en Androidfanboy är märkligt nog inte att han tycker om sin produkt väldigt mycket utan att han måste sprida budskapet om hur dåliga Apple, deras produkter och dessa användare är till allt och alla istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Instämmer!

Jag har personligen inget emot klippet som sådan, är lite småkul. Dock är det något jag förväntar mig på en blogg som exempelvis feber.se, inte på Sweclockers. Det finns som sagt tillräkligt med trådar som spär på den ofta redan dålig stämningen som blir kring de flesta Apple-artiklar här.

Jag måste verkligen ifrågasätt vad ni anser är relevant. Ni lägger upp två artiklar om rättegången mellan Apple och Samsung med kort mellanrum som resulterade i två långa, nästan identiska och imellanåt hätska diskussioner. Ni lägger upp denna humor-tråd om "Apple"-fanatiker för att det är en långsam fredag? Är det heta diskussioner mellan Apple/Google fanboys ni vill åt?

Jag kanske helt har missat det helt och i så fall ber jag om ursäkt men var är artikeln om Nokias nya WP8 smartphones Lumia 920/820 t ex? Otroligt mycket mer relevant än ett humorklipp i mina ögon.

Skall jag börja förvänta mig en ny hamsterbild varje fredag på Sweclockers också? Nä, skärpning. Ge oss intressant artiklar om ämnen/produkter värda att diskutera tack. För roliga klipp går jag hellre till feber.se.

Jag tror att anledningen till att det är fler Apple relaterade nyheter nu och i detta fall humorklipp om Apple-fanboys är för att trafiken på Sweclockers ökar när Apple-fanboys som du ska in i varenda Apple forum och försöka förklara varför Apple inte är onda och troligen det bästa företaget i världen. Och att du blir så upprörd av ett humorklipp om Apple-fanboys tyder på att du verkligen är ett själv.
Nu fick Sweclockers ännu lite trafik för jag kunde inte hålla mig från att svara på ditt inlägg. Att folk blir så upprörda över detta klipp...

Om själva humorklippet kan jag bara säga att det gav mig ett leende på läpparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151787:

Jag tror att anledningen till att det är fler Apple relaterade nyheter nu och i detta fall humorklipp om Apple-fanboys är för att trafiken på Sweclockers ökar när Apple-fanboys som du ska in i varenda Apple forum och försöka förklara varför Apple inte är onda och troligen det bästa företaget i världen. Och att du blir så upprörd av ett humorklipp om Apple-fanboys tyder på att du verkligen är ett själv.
Nu fick Sweclockers ännu lite trafik för jag kunde inte hålla mig från att svara på ditt inlägg. Att folk blir så upprörda över detta klipp...

Om själva humorklippet kan jag bara säga att det gav mig ett leende på läpparna.

Anledningen till att det blir långa diskussioner rörande Apple artiklar beror inte på de som gillar Apple utan att de lockar så många som du till exempel som inte gillar Apple.

Jämför med artiklarna rörande Google, Microsoft. Inte alls samma hårda diskussioner. Skulle aldrig få för mig att kommentera hur dåliga Google är i en artikel om en produkt jag inte är det minsta intresserad av.

Och vad rör klippet så stör det mig inte det minsta. Jag har redan sett det på feber. Tycker bara inte att det är relevant här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Samsung fanboys ?, Intel fanboys ??, Windows fanboys ??? Om dessa finnes så kan de räknas på handens 5 fingrar.

Har du levt under en sten som missat Samsung vs Apple, Intel vs AMD och Windows vs Linux/Mac? Man gör narr åt båda hållen i dessa krig.

Skrivet av Luxor ABC80:

Ok, låt mig förklara: Tänk er en bil utan backväxel. När man vill/måste backa så lägger man bilen i friläge. Stannar man motorn. Går ut, öppnar motorhuven och ändrar några inställningar. Sätter er in igen och startar. Nu går motorn baklänges och ni kan backa. När ni har backat färdigt så upprepar ni proceduren, så att motorn går framlänges. Tänk er ett bilmärke som har denna egenskap. 1912 skulle det ha varit lite ok pga bilen var en ny och oprövad teknologi. 2012 är det ett skämt!
PRECIS SAMMA SAK ÄR DET IDAG MED EN DATOR SOM MAN INTE KAN HÖGER KLICKA MED MUSEN !!

Det går att högerklicka utan problem, både med deras egna Magic Mouse och med vilken knappbaserad Windows-mus som helst. Det är gamla Appleskrönor som får folk, och även dig tydligen, att tro att Apples datorer är precis som dom var på 90-talet. Men i och med att Mac blivit vanligare på marknaden så har marknaden tvingats anpassa sig. Sen Mac fick Intelbaserad hårdvara så har kompatibiliteten med Windowsbaserade tillbehör ökat drastiskt, och nu har Mac till och med stöd för Steam, något som var helt otänkbart för bara 5år sedan. Det var nästan så att spel överhuvudtaget var otänkbart på Mac. Så god morgon, tiderna har förändrats.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Relevant? Tillåt mig skratta.

Ah, den klassiska "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan!

Visst, låt oss alla sitta tillsammans framför datorn med könsorganet i handen och roa oss åt troll -och fanboyhumor som ju är så herrejävlars roligt. Inte för att vi redan gjort det i evigheters evigheter. "Du är ett troll! Nej DU är ett troll! Du är en fanboy! HÖHÖ, fanboys luktar illa!"
Låt oss samtidigt när vi ändå håller på införa en ny sektion på Sweclockers där vem som helst kan ladda upp bilder och videosnuttar på sig själva när de går på muggen. Jättekul!
Här är dock sanningen gott folk: resten av värden har flyttat hemifrån, skaffat jobb och bostad. Kanske det är dags även för oss datornördar att, you know, liksom gå vidare?

Missförstå mig inte, det är absolut inget fel i att försöka skoja till det lite nu och då, speciellt på forum i likhet med detta. Be my guest säger jag, jag har många gånger själv suttit och skrattat till Jonas och Emils smyghumor i exempelvis fredagspanelen. Och för övrigt erkänner jag gärna att det ju faktiskt inte är någon större idé att börja haka upp sig på folks attityder på internet, jag menar teh internetz is gonna be teh internetz right?
Men det är när en sedan länge respektabel nyhetssida som Sweclockers, som jag och många andra under en ansenlig tid följt och respekterat, väljer att tilllgripa något så banalt som kiss -och bajshumor för att spetsa till träffstatistiken som det är dags att höja på ögonbrynen. Det är inte särskilt komplicerat faktiskt. Till och med ni anhängare till "Om du inte gillar det köp det inte!"-klyschan borde väl rimligen vara i stånd att begripa en sån sak?

Fast nej, just ja, lösningen var ju så enkel! Vi behöver ju inte läsa Sweclockers om vi inte tycker om vad de skriver! Såklart!

T.o.m 99mac.se körde ju denna som nyhet http://www.99mac.se/artiklar/3014-video-klyschor-fran-dryga-a...

Sen måste det även poängteras att sweclockers inte är någon välgörenhetsorganisation utan får mer pengar ju fler besökare man lockar. Visst är det skönt med marknadsekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det som utmärker en Androidfanboy är märkligt nog inte att han tycker om sin produkt väldigt mycket utan att han måste sprida budskapet om hur dåliga Apple, deras produkter och dessa användare är till allt och alla istället.

Ja det kan jag nog hålla med om till viss del. Samtidigt utmärker sig Apple på väldigt konstiga sätt och värderingar vilket upprör många.

Och Android går inte att använda för det laggar-sönder har man inte hört förut. Jag har inte den erfarenheten iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var ett väldigt roligt och passande klipp. Apple är lite av en religiös sekt där teknik är guden. Dyrkarna kastar sig över prylarna och företaget växer så det knakar. I BBC dokumentären "Secrets of the Superbrands" så letade programledaren Alex Riley upp en sann Applefantast vid namn Alex Brook.
Neurologer undersökte Alex Brooks hjärna med magnetkamera för att se hur han reagerade när han fick se bilder på Apple produkter.
Hans hjärna reagerade på samma sätt som hos troende som får se religösa symboler.
Så med andra ord så utnyttjar Apple mfl samma hjärnområde som utvecklats för att hantera religion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

De lustiga är att man inte har någon större nytta av 128-bitars än så länge

Nu har du dålig koll, fan min Mac Pro 1.1 från 2006/2007 stödjer 256-bitar....det där med 128-bitar lade vi ner för flera år sedan^^

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

men jag undrar (?) var ligger Apple City? Jag har letat nu på Googles Kartor jättelänge, och jag hittar inte Apple City

Jag tror ondingarna på Google har censurerat var den ligger! Vi lär få veta nu när Apple släpper sin egen KartApp iOS 6 ....i nästa version...

//P

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Jag har absolut ingenting emot AMD på något sätt. AMD har gjort många bra saker och gör fortfarande. Personligen tycker jag att Intel gör bättre processorer i dagsläget, men jag skulle bli jätteglad om AMD släppte en processor av samma kaliber. Deras grafikkort är det inget fel på heller.

De håller jag med om, de gör inget om de går upp lite i prisklass bara de får fram något tungt, men de verkar nöja sig med medelklass och de blir väl inga mer tungviktsprocessorer från deras sida troligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Nu har du dålig koll, fan min Mac Pro 1.1 från 2006/2007 stödjer 256-bitar....det där med 128-bitar lade vi ner för flera år sedan^^

Jag svara bara ett citat från tidigare som pratade om 128-bitars, men nej jag visste inte att nya mac stödjer 256-bitar, men jag ställer samma fråga igen, behöver man 256-bitars operativsystem?

Permalänk

Denna video fick mig att dra på smilbanden