Budget Digital signage/informations skärm, hellösning

Permalänk
Medlem

Budget Digital signage/informations skärm, hellösning

Efter att ha googlat runt i en djungel om digital signage har jag kommit fram till att bästa sättet är att fråga på Swec.
Känns som att jag hamnat i en omöjlig situation.

Har fått i uppgift att beställa in en informations tv som ska stå i receptionen på jobbet, och lösningen ska se ut så här.

32" monitor
Ingen dator i närheten/ måste vara nätverks lösning (möjligtvis kan en sändare fungera)
Vem som helst av personalen ska kunna använda och ändra infon på displayen (digital signage programvara krävs mao)

Budget max 15.000 kr, helst 10.000 kr
Hittills har sökandet gått bra, men inte gentemot budget.

Bästa lösning jag kunde hitta var Smartsigns lösning, men den matchar inte priset:
http://www.smartsign.se/produkter__4
Dock så ser konfigen ut på följande sätt:
Smartsign hardware player 6874kr (krävs om man inte ska ha en dator vid skärm)
Smartsign display manager 7355kr (digital signage programvara)
Presentations TV ~ räknar med minst 5000kr för 32"
Där sprack den budgeten...

Någon som har erfarenhet av denna djungel och kanske har tips på hur dem gjort med liten budget
som sagt tidigare, kan inte ha en dator vid TVn och alla i personalen ska enkelt kunna lära sig att byta info på displayen, är det möjligt med denna budget.
Lösningen ska gärna kunna hämta och visa info från webb, varav jag antar att programvaran (digital signage) är nödvändig.
Finns det TVn med inbyggd programvara som klara uppgiften enkelt, har sett sådana, men dem vart väldigt begränsade dem jag kollat på, har t.ex. inte stöd för Powerpoint eller webbvisning.

Visa signatur