Corning visar Gorilla Glass 3 och Thunderbolt-fiber på CES 2013

Permalänk
Melding Plague

Corning visar Gorilla Glass 3 och Thunderbolt-fiber på CES 2013

Corning uppdaterar det populära Gorilla Glass inför elektronikmässan CES och har en egen Thunderbolt-kabel på gång som bygger på fiberoptik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska det inte även bli snabbare överföring med optisk kabel kontra koppar?

Permalänk
Medlem

Så med Gorilla Glass 3 kanske man kan sitta på en iPhone5?

Permalänk
Medlem

Skulle inte thunderbolt vara optiska kablar från början?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Så med Gorilla Glass 3 kanske man kan sitta på en iPhone5?

Varför vill du det? Är den go mot ändan eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Skulle inte thunderbolt vara optiska kablar från början?

Vad jag hörde så skulle det vara så ja.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Ska det inte även bli snabbare överföring med optisk kabel kontra koppar?

Jo möjligheterna för snabbare hastigheter finns. Däremot kan man via en nätverkskabel (TP, cat 7.. koppar) skicka över 10GB/s med rätt prylar. Det är nog tekniken som säger stopp.

Saxat från wikipedia (om thunderbolt):

Citat:

Thunderbolt kan leverera en hög överföringshastighet, med början i hastigheter om 10 Gbit/s, och med en potentiell hastighet uppåt 100 Gbit/s inom tio år efter lanseringen.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför vill du det? Är den go mot ändan eller?

Bitmärket på Apples logo var inte gjort med munnen

Bättre glas är hur som helst alltid välkommet, och jag ser verkligen fram emot Sweclockers rapportering direkt från golvet på CES

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför vill du det? Är den go mot ändan eller?

Det var ett skämt om hur det pratas om att de är lätta att böja ifall man sitter på dem, samt följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1172950-ip...

Permalänk
Medlem

optisk thunderbolt: häftigt! Men, är det en generell standard eller är det bara cornings egen version som inte blir kompatibel med andra tillverkares standarder somsom då borde komma de också? Om så är fallet så förutspår jag ett rent helvete för konsumenterna med dyra, aktiva adaptrar överallt...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

optisk thunderbolt: häftigt! Men, är det en generell standard eller är det bara cornings egen version som inte blir kompatibel med andra tillverkares standarder somsom då borde komma de också? Om så är fallet så förutspår jag ett rent helvete för konsumenterna med dyra, aktiva adaptrar överallt...

http://9to5mac.com/2013/01/03/corning-and-sumitomo-unveil-100...

Om jag inte förstår det fel så är kontakterna likadana som idag. Optiken sitter sedan i kontakten på var sida, och omvandlar elektrisk<->optisk, skickar över kabeln, och sen från optisk<->elektrisk på andra sidan igen.

Permalänk
Medlem

Nu vill jag se power over optical thunderbolt med minst 50W...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

That Really Rustled My Jimmies

Permalänk
Medlem

" Kabeln bör även klara av att böjas 180 grader utan att tappa prestanda och fortfarande fungera."

Krökningsradien är ju också av intresse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bitmärket på Apples logo var inte gjort med munnen

Bättre glas är hur som helst alltid välkommet, och jag ser verkligen fram emot Sweclockers rapportering direkt från golvet på CES

Bättre av allt är alltid välkommet, oavsett vad det är så är bättre inte dåligt
Bitmärket var visst gjort av en munnen, de var väl Newton va?

Skrivet av Chmat76:

Det var ett skämt om hur det pratas om att de är lätta att böja ifall man sitter på dem, samt följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1172950-ip...

Jag vet. Just därför svarade jag med ett skämt. Läst i den tråden tidigare

Permalänk
Medlem

Hoppas på mer stöttåligt glas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag väntar mig att Monster Cable inom kort kommer att släppa en fiberkabel som är fylld med xenon-gas, ha glasfiber gjutet av Umpa-Lumpas och självklart guldpläterade kontkter

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnypp45:

" Kabeln bör även klara av att böjas 180 grader utan att tappa prestanda och fortfarande fungera."

Krökningsradien är ju också av intresse...

dom kanske menar att om man drar den ett halv-varv runt jorden så är det ingen fara..?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har Gorilla Glass 3 tunnare glas jämnfört med två:an? (Vill ha tunnare mobiler)
6,68 millimeter världens tunnaste telefon med Gorilla-glas. http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1628_haer_aer_vaerldens_tunn...

Permalänk
Skrivet av Stefanken:

(Vill ha tunnare mobiler)

Jag tycker inte som dig, jag tycker mobilerna börjar bli för tunna nästan :/

Alltid kul med ett starkare gorilla-glas, gillas

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför vill du det? Är den go mot ändan eller?

It's magical, if you know what i mean

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefanken:

Har Gorilla Glass 3 tunnare glas jämnfört med två:an? (Vill ha tunnare mobiler)
6,68 millimeter världens tunnaste telefon med Gorilla-glas. http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1628_haer_aer_vaerldens_tunn...

Varför skulle man ha tunnare mobiler? Inte med dagens batterier iaf...hellre en 13mm tjock telefon med flera dagars batteri tid än nått skummt 3 timmars kräk...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnypp45:

" Kabeln bör även klara av att böjas 180 grader utan att tappa prestanda och fortfarande fungera."

Krökningsradien är ju också av intresse...

< 1 km...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Reptålighet i all ära, men vad hjälper det när problemet med telefoner inte längre är att de repas lätt utan att skärmen krossas (vid exempelvis fall).

Dagens touchskärmar har jag aldrig extra skärmskydd på för de håller redan så bra mot repor. Det är inte ett problem. Däremot kan man ju knappt tappa sin mobil i marken utan att hela skiten går i tusentals bitar, DÄR HAR VI PROBLEMET!

Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har repat sin skärm? Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har krossat sin skärm? Precis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Reptålighet i all ära, men vad hjälper det när problemet med telefoner inte längre är att de repas lätt utan att skärmen krossas (vid exempelvis fall).

Dagens touchskärmar har jag aldrig extra skärmskydd på för de håller redan så bra mot repor. Det är inte ett problem. Däremot kan man ju knappt tappa sin mobil i marken utan att hela skiten går i tusentals bitar, DÄR HAR VI PROBLEMET!

Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har repat sin skärm? Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har krossat sin skärm? Precis...

Det är ju det som är det stora problemet... reptålighet fixar de flesta.... på bekostnad av... just det!!! räcker med ca 20cm fritt fall landa lite konstigt och totalt splittrad skärm. Står forskningen still eller tycker de att de säljer fler telefoner på det?
VI kunder är tydligen nöjda med denna "skit kvalitet", ja försäkrings bolagen står bredvid och hurrar!

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem

Ajjemen guos89 därför köpte jag en Galaxy 2

fast sen så gillar jag astronomi mer än frukt men det kanske inte har men saken att göra

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chmat76:

Så med Gorilla Glass 3 kanske man kan sitta på en iPhone5?

Sitter Gorilla Glass i iPhone sedan begynnelsen av dem

http://www.cultofmac.com/186017/this-video-showing-how-tough-the-iphone-5s-screen-will-be-will-make-your-jaw-drop/

http://9to5mac.com/2012/03/02/apple-acknowledges-use-of-corni...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guos89:

Reptålighet i all ära, men vad hjälper det när problemet med telefoner inte längre är att de repas lätt utan att skärmen krossas (vid exempelvis fall).

Dagens touchskärmar har jag aldrig extra skärmskydd på för de håller redan så bra mot repor. Det är inte ett problem. Däremot kan man ju knappt tappa sin mobil i marken utan att hela skiten går i tusentals bitar, DÄR HAR VI PROBLEMET!

Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har repat sin skärm? Hur många iPhoneanvändare har ni stött på som har krossat sin skärm? Precis...

Jag måste helt ärligt svara 0 på båda dessa frågor, men så umgås jag bara med folk som inte flaxar runt med armarna när de är ute som om de vore en helikopter när de har telefonen i handen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woods:

Ajjemen guos89 därför köpte jag en Galaxy 2

...som har samma glas som iPhone, så vad ville du egentligen berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Jag måste helt ärligt svara 0 på båda dessa frågor, men så umgås jag bara med folk som inte flaxar runt med armarna när de är ute som om de vore en helikopter när de har telefonen i handen

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du förmodligen inte så många vänner som använder iphone.

Var på krogen med en polare häromdagen, båda vi hade totalt krossat glas på våra telefoner (iphones).
Var o julshoppade den 23 dec, såg en tjej tappa sin iphone på golvet (marmor-imitation-golv), klirr sa det så var den fucked up beyond all recognition.