Permalänk
Medlem

Säga upp Tele2 bredband?

Hej.

Beställde 100/10 av Tele2 till min lägenhet för tre veckor sedan. Max 5 dagar skulle det ta att få bredbandet aktiverat, efter en vecka felanmälde jag då de inte hade startat. Tydligen är där något fel på deras switch varken de eller jag känner av fiberuttaget. I vilket fall är kundsupporten otrevlig, ingen vet något och teknikerna gör inget trots att har jag felanmält tre gånger och att det har gått tre veckor sedan jag beställde bredbandet.

Nu har jag tröttnat och vill säga upp det, har jag rätten på min sida eller kan tele2 kräva att jag betalar eller måste vara kund bindningstiden ut, då 12 månader + 3 månader uppsägning? Menar att de har brutit sin del av avtalet när de inte lyckas leverera inom avtalad tid. Har inte fått någon order-bekräftelse, betalt eller aktiverat något utöver att jag godkände beställningen på telefon för tre veckor sedan.

Mvh

Permalänk

Jag skulle tro att det beror på vad du tackade ja till när du beställde.. vissa har en policy där man har rätt till att bryta kontraktet om det inte funkar. andra så är man i stort sett fast varesig det funkar eller inte..

I ditt fall låter det som du bör prata med Tele2 och berätta hur det ligger till, att du inte alls är nöjd och vill avbeställa..

Om inte det funkar kanske du kan koppla in ARN?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

De kan ju inte leva upp till avtalet så du har all rätt att bryta det ifall det inte har blivit undanskrivet i avtalet.
Du kan ju vara i stort behov av internet och måste välja en annan operatör för att du verkligen måste ha internet nu. Så bara kontakta tele2 och säg upp det. Du ska inte behöva betala en enda krona då du inte fått något

Sedan har du beställt det via telefon eller via nätet så har du 14 dagars ångerrätt efter du har fått produkten vilket du inte har fått än enligt distans köplagen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Avtalet skedde över telefon och inget diskuterades utöver vilken typ av bredband det gällde och vart det skulle levereras som jag sedan godkände med namn och personnummer. Ringer tele2 på måndag då man tydligen inte kan säga upp under helgen.

Ångerrätten lär inte gälla då det är mer än två veckor sedan jag godkände avtalet.

Permalänk
Skrivet av Dvärgen:

Tack för svaren.

Avtalet skedde över telefon och inget diskuterades utöver vilken typ av bredband det gällde och vart det skulle levereras som jag sedan godkände med namn och personnummer. Ringer tele2 på måndag då man tydligen inte kan säga upp under helgen.

Ångerrätten lär inte gälla då det är mer än två veckor sedan jag godkände avtalet.

Det gäller fortfarande. De 2 veckorna gäller från och med dagen du har fått produkten och eftersom du inte har internet hemma än så gäller det fortfarande

Permalänk
Medlem

Det är ju toppen. Tack för svaret igen. Återkommer på måndag med hur svåra de var.

Permalänk
Medlem

Btw när det är 12månader bindningstid säger du upp skiten innan 9månader passerat då blir det inte 12+3månader...