Permalänk
Medlem

Laptop surf SSD

Hej jag är på jakt efter en snabb surf dator och har innan kollat på stationära för jag är lite osäker på om en laptop kan fylla mina krav.

* Vill kunna ansluta tre externa skärmar eller mer
* Jag skulle vilja ha "vanliga" tangenter och inte dessa laptop tangenter( Finns det ens )
* En riktigt snabb surf dator ( Får inte kosta 17000 tusen etc, men några förslag så posta på bara)

Skulle gärna även vilja ha bakgrundsbelysning och något lite rubustare, ingen mini skärm.

Permalänk
Medlem

Den önskelistan lär bli svår för en bärbar att uppfylla. Ska du ha tre externa skärmar kommer du behöva nån sorts splitter eller externt grafikkort - Matrox har lite lösningar för sånt.
Jag hade satsat på en klassisk statio-maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Den önskelistan lär bli svår för en bärbar att uppfylla. Ska du ha tre externa skärmar kommer du behöva nån sorts splitter eller externt grafikkort - Matrox har lite lösningar för sånt.
Jag hade satsat på en klassisk statio-maskin.

Är det möjligt att få två externa skärmar utan några större ingrepp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Den önskelistan lär bli svår för en bärbar att uppfylla. Ska du ha tre externa skärmar kommer du behöva nån sorts splitter eller externt grafikkort - Matrox har lite lösningar för sånt.
Jag hade satsat på en klassisk statio-maskin.

Jag kollade på Matrox det verkade väldigt lovande, trodde först att det behövdes större ingrepp...

Någon som har några ideer för mina andra "krav"?
Jag skulle gärna veta om någon sett något som har lite rejälare tangenter ?

Permalänk
Skrivet av hejsan2:

Hej jag är på jakt efter en snabb surf dator och har innan kollat på stationära för jag är lite osäker på om en laptop kan fylla mina krav.

* Vill kunna ansluta tre externa skärmar eller mer
* Jag skulle vilja ha "vanliga" tangenter och inte dessa laptop tangenter( Finns det ens )
* En riktigt snabb surf dator ( Får inte kosta 17000 tusen etc, men några förslag så posta på bara)

Skulle gärna även vilja ha bakgrundsbelysning och något lite rubustare, ingen mini skärm.

17000 tusen? menar du 17 000 000?
Nä men skämt och sidor.
Dell har ju så kallade dockstationer där du kopplar datorn i.
då har du alla skärmar och tangentbord och mus kopplat till en docka som du sedan trycker in datorn i. och sedan kan du bara lossa datorn från dockan utan att dra ut alla kablar osv. ska kolla efter en sån åt dig. Men tror det bara finns till 2 skärmar..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Satsa på stationärt

Det bästa är att du satsar på stationärt, eftersom det låter som att du tänker bygga upp en studio.
Däremot rekommenderar jag att du bygger datorn själv så att du kan skräddarsy den efter ditt behov.

Med vänlig hälsning
Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av diver570:

Det bästa är att du satsar på stationärt, eftersom det låter som att du tänker bygga upp en studio.
Däremot rekommenderar jag att du bygger datorn själv så att du kan skräddarsy den efter ditt behov.

Med vänlig hälsning
Mikael

Nej ingen studio utan jag kommer jobba ifrån datorn, mest hemifrån men jag vill ändå ha möjligheten att ta med den på resor och liknande det är där skon klämmer. Annars skulle stationär vara bättre alla dagar i veckan.

Jakob det låter väldigt intressant !

Men det här med tangenterna är det någon som vet någon laptop som har lite mer rejäla tangenter? Jag vill ha lite mer rundning för fingret och inte platta tangenter och lite mer känsla som ett mekaniskt, men det kanske bara är dröm tänk ?

Permalänk
Medlem

Men varför vill du ha en dator? Beroende på din budget tror jag att du säkert kan få både en statonär (som du då får välja tangentbord till) som kan klara 3 skärmar eller mer utan att vara överdrivet dyr + en bra bärbar dator. Det kan vara värt att överväga när du funderar över vad du vill köpa.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tquist:

Men varför vill du ha en dator? Beroende på din budget tror jag att du säkert kan få både en statonär (som du då får välja tangentbord till) som kan klara 3 skärmar eller mer utan att vara överdrivet dyr + en bra bärbar dator. Det kan vara värt att överväga när du funderar över vad du vill köpa.

Jag vill kuna jobba ifrån den och då inte gärna vara bunden men även att när jag sitter hemma kunna ansluta fler skärmar.

Permalänk
Medlem

finns väl docker till laptops som kan fixa till det med 3 skärmar tror jag.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Du kan ansluta flera skärmar till en laptop. Vet inte hur nvidias lösningar fungerar. Men Från sandy/ivy bridge kan man köra tre skärmar med intel grafik. Även amd, som jag tror kan gå upp till 4:a (med den inbyggda). Det man begränsas av är antalet anslutningar. Jag är osäker på om alla displayportar stödjer daisy chaining, men det är smidigt.

Det finns inte vanliga tangenter på laptopar, men se till att läsa reviews och köp en med djup slaglängd.