Bryta Raid i en Synology.

Permalänk

Bryta Raid i en Synology.

Hej.

Jag har en Synology NAS med två diskar i Raid1. Men utrymmet börjar sina och har egentligen inget behov av Raid. Så jag funderar på hur man friställer hårddiskarna smidigast. Jag har kollat igenom manualen men hittar ingenting där. Jag tog ut den ena hårddisken och satte i den igen men det enda valet jag fick var att reparera.

Någon som vet?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Har läst mig till att man plockar ur disken, formaterar den i din vanliga dator, stoppar tillbaka den och skapar en ny volym. Om du bara plockat ut och stoppat i hittar den de gamla spåren och vill återsynka. Skulle gjort det på en synology nas, men blev aldrig av då jag inte behövde utrymmet.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=65685

Permalänk

Tack för snabbt svar! Jag får följa den lilla guiden. Jag har bara en laptop så det blir lite jobbigt men jag tror jag har kablar för att koppla in en hårddisk externt någonstans.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."