Den stora tråden om HTC One (M8)

Permalänk
Medlem

Aaah my eyes! Fick fan ont o kolla på allt jävla ofokus, mest från den första filmen

Skrivet av alteam:

Jag har sån sjuk beslutsångest! Denna telefonen är riktigt snygg men den känns så omodern. Galaxy S5 känns mer modern men dock ljusår fulare. Kan verkligen inte bestämma mig.

Övertyga mig

Vad är det som känns omodernt då tycker du?

Nu är det iaf äntligen dags för mig att byta upp mig från min iPhone 4 som jag haft i 3.5 år till denna HTC one M8!
Nån som tror jag kommer märka skillnad i snabbhet?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Aaah my eyes! Fick fan ont o kolla på allt jävla ofokus, mest från den första filmen

Vad är det som känns omodernt då tycker du?

Nu är det iaf äntligen dags för mig att byta upp mig från min iPhone 4 som jag haft i 3.5 år till denna HTC one M8!
Nån som tror jag kommer märka skillnad i snabbhet?

Sämre kamera, USB 2.0, ingen fingeravtrycksläsare, 1080p film i enbart 30fps, ingen OIS... Känns inte värd 6500k

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Övervägde mellan denna M8 och Xperia Z2 hela veckan.
Lite lite besviken på kameran på denna (när man håller på tänka på det..) men kunde inte låta bli så en beställning gick iväg tidigare idag.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av alteam:

Sämre kamera, USB 2.0, ingen fingeravtrycksläsare, 1080p film i enbart 30fps, ingen OIS... Känns inte värd 6500k

Fingeravtrycksläsare är enligt mig något som p12or är glada över, men alla har ju sin egen åsikt om detta!

Men om man vill ha en Android telefon som känns lika premium som iPhone så ser jag inte något annat alternativ än HTC One eller Z2.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Är det värt att satsa på den nya eller ska man passa på att skaffa gamla One när priset kanske går ner nu när M8 är ute? Beslutångest. Kanske kör till och med på Moto X om den kommer snabbt nog till sverige.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med allting förutom kameran som jag tycker dom inte har tagit åt sig av kritiken från fjolårets modell. Men det blir nog ett köp i vilket fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Är det värt att satsa på den nya eller ska man passa på att skaffa gamla One när priset kanske går ner nu när M8 är ute? Beslutångest. Kanske kör till och med på Moto X om den kommer snabbt nog till sverige.

Om det är värt är svårt att bestämma åt någon, du får avgöra det helt enkelt. Men jag kan säga som så att jag sitter på M7 idag och älskar den än, men mina förhoppningar är att jag ska lyckas få tag på M8. Jag gillar designen, tror den kan vara en hel del skönare att hålla i jämfört med M7, även om M7 inte är så farlig! Sen ett stort plus enligt mig är längre batteritid jämfört med M7, enligt HTC själva ska det vara 40% längre batteritid på M8, vilket enligt mig är väldigt bra.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Motofinne:

Fingeravtrycksläsare är enligt mig något som p12or är glada över, men alla har ju sin egen åsikt om detta!

Men om man vill ha en Android telefon som känns lika premium som iPhone så ser jag inte något annat alternativ än HTC One eller Z2.

Så tänkte jag med, men när man sedan gått från en iPhone 5s som jag till en Z1 Compact så saknar man faktiskt Touch ID

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iMatter:

Bara 2600 mAh, på en ny Snap 801-highendlur? Pffft, dom missar alltid det viktigaste. Kom tillbaka när batteriet är på 3200+.

Bättre att kolla på faktisk batteritid än bara storleken. http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review/8
Om Z2 har lika lång batteritid eller sämre så kunde jag inte bry mig mindre om batteristorleken. Så vi får helt enkelt se hur det blir.

Skrivet av KingCobra:

Grr det blir nog en för mig ändå, fast jag vet att jag inte kommer bli nöjd med kameran. Det andra överväger. Vill veta att det kommer en lika bra mobilhållare orginal till denna modellen som det fanns till den förra (M7).

Lite bilder finns här, antagligen tagna i optimala förhållanden men ändå. https://www.flickr.com/photos/rt425/sets/72157642908546733/
http://www.flickr.com/photos/phonewisdom/sets/721576429139064...

Skrivet av iMatter:

Inte största batteriet, för det har bla Motorola Droid Maxx och några andra på 3500-4000, utan större. Förra årets S4 hade Li-Ion 2600 mAh battery, då ska 1-2 gen nästa lura ha iaf 20-30% mer power, end of story. Sen att saker blir strömsnålare hör inte hit, den störta akilleshälen på msartphones är just deras batteritid, inte så mycket annat.

Igen, den slår exempelvis Note 3 enligt Anandtech. Förbrukningen via mobilnätet är väldigt mycket lägre nu, antagligen tack vare S801 och RF360 delarna.

Skrivet av Icte:

Hade nog själv köpt den men den känns för avlång.. (Tyckte Nexus 5 redan var för lång )

EDIT: Ni som redan har en HTC One, kommer ni att uppgradera? Varför/varför inte?

Bättre bygge, längre batteritid och högre prestanda.

Skrivet av alteam:

Jag har sån sjuk beslutsångest! Denna telefonen är riktigt snygg men den känns så omodern. Galaxy S5 känns mer modern men dock ljusår fulare. Kan verkligen inte bestämma mig.

Övertyga mig

Enda fördelarna jag ser med S5 är kamera och vattentäthet, allt lär vara bättre eller likvärdigt på One.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast

Fick min nya One idag, och jag kan bara säga wow! Jag trodde inte att M7 var seg jämfört med någon telefon då den var jämförbar med t.om iPhone, men M8 får den att framstå som hackig och seg. Kameran verkar även den vara bättre, skärmen likaså. Den känns otroligt nog lättare och smalare än M7, dessutom är den inte alls lika hal som M7 enligt mig då.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fick min nya One idag, och jag kan bara säga wow! Jag trodde inte att M7 var seg jämfört med någon telefon då den var jämförbar med t.om iPhone, men M8 får den att framstå som hackig och seg. Kameran verkar även den vara bättre, skärmen likaså. Den känns otroligt nog lättare och smalare än M7, dessutom är den inte alls lika hal som M7 enligt mig då.

Härligt! Får nog bli att beställa den så fort den dyker upp på tele.se/maxi om jag inte lyckas få från annat håll. Vad tycker du generellt om mjukvaran(Sense 6.0) i M8 jämfört med den i M7? Anser du att storleken är ett hinder eller klarar du av att använda den precis som M7?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag är besviken på nya designen av telefonen. Jag äger en HTC One och jag älskar designen på telefonen. Men nya HTC One M8 gillar jag inte alls. Nästa smart telefon blir nog Nexus 6.

Är väl ingen jättestor skillnad direkt på nya och gamla One design mässigt bara att färgen är grå, men såg att den kommer i silver också.

Själv tycker jag gamla One har den perfekta storleken 4.7". Nya One m8 tycker jag är lite för stor.
4.5- 4.7" är lagom storlek.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Är väl ingen jättestor skillnad direkt på nya och gamla One design mässigt bara att färgen är grå, men såg att den kommer i silver också.

Själv tycker jag gamla One har den perfekta storleken 4.7". Nya One m8 tycker jag är lite för stor.
4.5- 4.7" är lagom storlek.

Skillnad på bara färgen? Då får du kolla igen. Det är visst skillnad på designen på telefonen. Kolla på hörnen runt telefonen. Telefonen har även fått mer död yta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Fyfan va kass kamera. Sämre bildkvalité än Samsung S2.. (välj scaling till 3mp)

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=6074&id...

Permalänk
Avstängd

Jo sedan finns ett klart speciellt fodral till luren

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Ljud & Bild testar HTC M8 och ger den toppbetyg samt deras särskilda rekommendation!

Anställd på HTC försvarar svarta ramen under skärmen,http://www.swedroid.se/htc-anstalld-forsvarar-svarta-ramen-skarmen-pa-one-m8/. Ni som har M8, är ramen något ni stör er på? Ni som inte tänker köpa eller funderar på att köpa den, är ramen respektive kan vara en dealbreaker för er?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte körde vidare på den svarta.
Samt att kameran fortfarande är under all kritik.

Allt jag ville ha var en uppdaterad HTC one med en bra kamera ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Synd att dom inte körde vidare på den svarta.
Samt att kameran fortfarande är under all kritik.

Allt jag ville ha var en uppdaterad HTC one med en bra kamera ;/

Är den verkligen så dålig?

Exempelbilder

När behöver man en bättre? och, ärligt talat - om behovet verkligen är att man behöver något som är så mycket bättre, då fotar man väl med en riktig kamera?

Det finns faktiskt någon som tycker att kameran inte är fullständigt urusel bland recensenterna, Technobuffalo

Menar jag med dessa länkar att HTC One M8-kameran är världens bästa, nej - men den är inte fullt så usel som de flesta fått för sig.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Är den verkligen så dålig?

Exempelbilder

När behöver man en bättre? och, ärligt talat - om behovet verkligen är att man behöver något som är så mycket bättre, då fotar man väl med en riktig kamera?

Det finns faktiskt någon som tycker att kameran inte är fullständigt urusel bland recensenterna, Technobuffalo

Menar jag med dessa länkar att HTC One M8-kameran är världens bästa, nej - men den är inte fullt så usel som de flesta fått för sig.

Kollar rena bilder och ja den är dålig jämfört med nästan alla andra highend mobiler.
Och nej alla använder inte riktig kamera, man kan få helt ok bilder idag utan släpa runder på en kamera dygnet runt.

HTC levererar inte på deras.

Permalänk
Medlem

Men, "under all kritik" - är det verkligen så pass?

Jag är fullt medveten om att det inte är världens bästa mobilkamera. Jag hävdar dock att det går att få helt ok bilder med en HTC One M8. Vet man med sig att man zoomar och beskär tagna mobilbilder så är ultrapixel inte rätt val. Vill man däremot ta kort i stunden, med väldigt snabb slutartid, ännu snabbare autofokus och mjukvara som tillåter dig som användare manuellt ta kontroll över bilden så måste man se förbi megapixelantalet. Vill man dessutom ta bilder när det inte är dagsljus, då ser ultrapixel helt plötsligt mycket mer intressant.

Techradar om kameran i M8

Fler bilder

Så kommer man förbi megapixel-myten, tittar närmare på kvalitetskänsla, användarfunktionalitet med Sense 6 - med fokus på sådant som användaren verkligen använder ofta och inte sånt som ser bra ut i reklamen så framstår HTC One M8 som ett fantastiskt köp.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Finns det någon officiel information om när denna snyggingen kommer till Telenor?

Har själv M7an och jag kan inte annat än att älska den! byggkänsla och allt!

Dock så funkar kameraen bra för det jag använder den til!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Finns det någon officiel information om när denna snyggingen kommer till Telenor?

Har själv M7an och jag kan inte annat än att älska den! byggkänsla och allt!

Dock så funkar kameraen bra för det jag använder den til!

Det tråkiga svaret är, att den inte kommer säljas alls av Telenor.
Du kan förstås gå runt det, genom att köpa luren på ThePhoneHouse och där förlänga/köpa nytt abonnemang hos Telenor, eller andra butiker som säljer deras abonnemang och telefoner.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk

Köpte min idag och är GRYMT nöjd med den.

Gick från Iphone 4S.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk

Har man redan en HTC One M7 så känns det ingen mening med att uppdatera till M8. Annars så skulle jag vänta in M8 Mini 4.5" som är på gång.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Förväntade mig faktiskt mer utav denna. Varför gå från deras superba 4.7"FHD skärm till 5"FHD? Känns konstigt... Och synd att de inte kunde bumpa upp upplösningen på kameran lite, även om inte pixlar är allt så är det faktiskt skillnad på 4mpx och 8mpx-> om man gillar att fota :/ hade man köpt en ny mobil idag så hade nog iaf jag väntat på Oppo Find 7 release i Europa (alt import).

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Släcka skärmen

Fick min nya One för några dagar sedan. Måste instämma på att det är den absolut bästa mobil jag ägt någonsin! Så snabb och snygg.
Har dock en fundering. Säg att man får ett inkommande samtal och inte svarar. Då tänds displayen såklart, men den slocknar aldrig. Samma gäller i alla lägen displayen är tänd, den slocknar inte förens du manuellt trycker på on/off-knappen. Har jag missat någon inställning?

Permalänk

För helvete HTC hur ska ni ha det? Ja, det jag undrar över är hur svårt det kan vara att bestämma sig för vilken sida av telefonen "av/på" knappen ska sitta på.
Min första smartphone var en HTC Desire, knappen sitter på vänster sida. Andra telefonen var en One X, knappen sitter på höger sida.
Tredje telefonen HTC One M7, knappen sitter återigen på vänster sida. Funderar nu på att byta till M8 och knappen sitter såklart på höger sida... Varför?!?
En petitess javisst men herrejäklar vad störande det är

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Det tråkiga svaret är, att den inte kommer säljas alls av Telenor.
Du kan förstås gå runt det, genom att köpa luren på ThePhoneHouse och där förlänga/köpa nytt abonnemang hos Telenor, eller andra butiker som säljer deras abonnemang och telefoner.

Men varför kommer de inte sälja den? o.O Aja då får det bli ThePhoneHouse så man kan fixa det sen

Permalänk

Någon som vet var jag kan köpa "Dot view cover" i Stockholm?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2580925

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Skrivet av Stormload:

Någon som vet var jag kan köpa "Dot view cover" i Stockholm?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2580925

Varför inte beställa från E-bay? Billigare och du slipper ut o fara

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!