Minecraft "komma igång fråga"

Permalänk
Medlem

Minecraft "komma igång fråga"

Grabben på snart 7 år tycker det är kul med Mincraft på ipaden.
Då han inte kan läsa och jag inte har tid att sätta mig in i allt nu på direkten har jag en kanske enkel fråga.

Kan man dra igång ett spel så han går runt och donar och sen så sparas det och man fortsätter där man var nästa gång man spelar?

Nu när han har kört så börjar det om varje gång då vi skapar en värld eller vad man gör.
Har inte hittat någon "spara" funktion eller hunnit sätta mig in i spelets funkttion och uppbyggnad.

Det lilla jag har hunnit läsa är mest vad man gör med grejer man samlat. Och jag antar han vill spela ikväll o då tänkte jag stå ute vid grillen.

Tack på förhand!
En hint om vad jag ska göra för att lösa detta skulle uppskattas och lite tårar hos grabben skulle sparas:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Spelet sparas automatiskt ifall du klickar på att gå tillbaka till main menyn, tror även att det sparas automatiskt när man stänger av det.

Permalänk
Medlem

Om du har köp "fullversionen" så ska den sparas automatiskt......... den kostar 49 kr........ om du inte har gjort det har du antagligen laddat ner demoversionen (fast jag tror att den är borttagen från appstore sen en tid sedan :(....)
Och sen så ska det vara så som personen ovan säger......

Edit:
Menade den köpta versionen.............

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 00daka32:

Om du har köp "fullversionen" så ska den sparas automatiskt......... den kostar 49 kr........ om du inte har gjort det har du antagligen laddat ner demoversionen (fast jag tror att den är borttagen från appstore sen en tid sedan :(....)
Och sen så ska det vara så som personen ovan säger......

Vad menar du med "fullversionen" ?
Antingen har man köpt det eller inte:)

TS: Allt sparas.

Permalänk
Medlem

Det är köpt version.
Tack för era svar. Skapad en värld med hans namn och det hade sparats sen igår vilket det inte hade gjort tidigare.
Kommer själv behöva sätta mig in i det sen men nu verkar det funka.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Det är köpt version.
Tack för era svar. Skapad en värld med hans namn och det hade sparats sen igår vilket det inte hade gjort tidigare.
Kommer själv behöva sätta mig in i det sen men nu verkar det funka.

Tips 2, nu när ni har fått igång det:

Varje gång man dör spawnar man på exakt samma plats som första gången man startade kartan,
tills man skapar en säng & sover i den, efter det spawnar man brevid sin säng
- tills den går sönder eller att man sover i en annan säng.
(Tar man upp sängen spawnar man vid första spawn igen, eller om sängen blir creepersprängd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Tips 2, nu när ni har fått igång det:

Varje gång man dör spawnar man på exakt samma plats som första gången man startade kartan,
tills man skapar en säng & sover i den, efter det spawnar man brevid sin säng
- tills den går sönder eller att man sover i en annan säng.
(Tar man upp sängen spawnar man vid första spawn igen, eller om sängen blir creepersprängd)

Tack!
Alla tills uppskattas.
Just nu kör inte grabben med några monster. Han får lära sig samla och göra grejer först och är ganska nöjd med det:)

En fråga när jag ändå skriver.
Kan man i pågående spel ändra svårigheten så det kommer monster eller måste man starta ett nytt spel?

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Tack!
Alla tills uppskattas.
Just nu kör inte grabben med några monster. Han får lära sig samla och göra grejer först och är ganska nöjd med det:)

En fråga när jag ändå skriver.
Kan man i pågående spel ändra svårigheten så det kommer monster eller måste man starta ett nytt spel?

Jag är ingen expert på minecraft, men då jag prövade det en tid tillbaka så kunde man ändra svårthetsgrad ingame. Gissar på att det fortfarande går!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Tack!
Alla tills uppskattas.
Just nu kör inte grabben med några monster. Han får lära sig samla och göra grejer först och är ganska nöjd med det:)

En fråga när jag ändå skriver.
Kan man i pågående spel ändra svårigheten så det kommer monster eller måste man starta ett nytt spel?

det går att ändra svårighetsgraden på PC så det borde gå på ipad också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad