Permalänk

lost patrol.
underbart spel, men vissa moment var riktigt svåra:).
bjuder på den då jag kilade före i kön förut, posta på ni:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

lost patrol.
underbart spel, men vissa moment var riktigt svåra:).
bjuder på den då jag kilade före i kön förut, posta på ni:).

Det stämmer mycket bra. Och vilken musik det har. http://youtu.be/ZffXCFTDY_c

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Sticker in med en jag då Ett lite nyare spel:

Permalänk
Avstängd

Funderar på om det är det där liret som var som Commandos. Vad det hette minns jag inte då jag aldrig spela det. En kompis prata om det minns jag och jag såg lite bilder på det. Desperado känns lite rätt :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Funderar på om det är det där liret som var som Commandos. Vad det hette minns jag inte då jag aldrig spela det. En kompis prata om det minns jag och jag såg lite bilder på det. Desperado känns lite rätt :).

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker nog på rätt! Desperados: Wanted Dead or Alive var det Vilda västern RTS från 2001, finns faktiskt på Steam i dagens läge.

Permalänk
Avstängd

Det var som tusan. Jag spelade första Commandos mycket så jag funderade kanske lite mer på detta så det satte sig i minnet.

Här kommer nästa:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

nu drar jag iväg en vild gissning bara, men är det hexen? eller vad det nu hette, minns att man använde någon slags magi i det spelet, men har även för mig att man använde riktiga vapen, men minnet sviker mig nog.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tror inte någon av Heretic/Hexen spelen hade konvetionella vapen...

Jag tror det där är ett helt annat spel, och nånting med det känns bekant, men jag minns inte vad.. (Kanske man har provat ett demo av det nån gång?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Chasm: The Rift. Postas massor med gånger!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen detta?

Möjligtvis det enda seriösa spel med Comic Sans i UI:t.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

XIII?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

Yup

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

bränt av många timmar på.
så namet är ... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av idkfa:

bränt av många timmar på.
så namet är ... ?

http://www.bunnzy.org/wp-content/uploads/chips5.png

De där är chips Challenge!
Men avsäger mig äran att komma med nästa spel till första som känner sig manad till de.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Då tar väl jag och slänger in ett spel som kanske är lite klurigt. Hade igång gamla pärlan (Macintosh LC III) för någon vecka sedan och tog ett par bilder på några spel som brukade rulla på den.

Lycka till!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Då tar väl jag och slänger in ett spel som kanske är lite klurigt. Hade igång gamla pärlan (Macintosh LC III) för någon vecka sedan och tog ett par bilder på några spel som brukade rulla på den.

Lycka till!

http://i61.tinypic.com/nb802.jpg

Rescue! av senare version http://members.shaw.ca/tspreen/rescuechrono.html

Ny bild:

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

hobbit ffs klassiker på game boy advance riktigt kul spel...

slänger upp en ny då

Permalänk
Medlem
Skrivet av idkfa:

hobbit ffs klassiker på game boy advance riktigt kul spel...

slänger upp en ny då

http://www.vizzed.com/vizzedboard/retro/user_screenshots/save...

The Simpsons: Bart's Nightmare

Ny bild:

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Colonization, ett av Meier's mästerverk!

Har dock bara spelat detta på PC och denna varianten ser annorlunda ut...

Permalänk

colonozation, civilization, tiden då spelen tog låååång tid att klara ut, fast utav fel anledning:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ahw yeah! Det är Amigaversionen av Colonization!

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

den här klassikern var ju livsfarligt kul när man väl började haja spelet.

Permalänk
Medlem

Oh, ännu en alternativ gamling!

Det är Sim City för Supernintendo. Jag är klart skeptisk till att man någonsin lärde sig det ordentligt i förhållande till det vanliga

Här är en som jag saknar då och då ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Advanced Idea Mechanics(Ingen aning om det är rätt, men efter lite googlande så gissar jag på det)

Visa signatur

Är en tämligen ointressant individ.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att det är Jagged Alliance.

Skrivet av Zukram97:

Advanced Idea Mechanics(Ingen aning om det är rätt, men efter lite googlande så gissar jag på det)

http://www.gamershell.com/static/screenshots/0/2727/42586_ful...

Och dett bör väl vara Age of Empires.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukram97:

Advanced Idea Mechanics(Ingen aning om det är rätt, men efter lite googlande så gissar jag på det)

Ursäkta lite gnäll, men om man inte är hyfsat säker på att man har rätt så kanske man inte behöver stressa in en ny bild?

Skrivet av Creedo:

Skulle vilja påstå att det är Jagged Alliance.

Mmm, tvåan tror jag. (det är inte ettan i alla fall - den var mer lågupplöst vill jag minnas)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Sticker in med en jag då Ett lite nyare spel:

http://i.imgur.com/bYY0x0h.jpg

Det här spelet hade jag nästan glömt, Desperados va ju skitkul! Tack för den.

Undra om det håller än idag eller om man ska låta det vara

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Ny bild

Skrivet av Roger W:

Mmm, tvåan tror jag. (det är inte ettan i alla fall - den var mer lågupplöst vill jag minnas)

Jag säger väl att jag är "close enough" och lägger upp en ny bild.

Klicka för större bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Jag säger väl att jag är "close enough" och lägger upp en ny bild.

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/sopuxxtccmobh/

Klicka för större bild.

Shadow watch

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Shadow watch

Yes.

För lätt?