Permalänk

Häva en ban?

Haj på er, kort och gott nu då...

Lirade en ganska sjuk match igår, drog ett par härliga hs med scout osv, blev fuskanklagad dirr av några tyskar som blev jävla arga.
Skrattade åt det och bad de reporta mig om de nu trodde att jag fuskade.

Idag när jag loggar mitt steam och kollar min profil så ser jag att jag blivit fucking VAC bannad.
Då undrar jag hur i helvete det är möjligt för en ynka match där jag lirade bra?

Måste väl finnas nåt sätt att försöka häva bannen eller? På nåt sätt bevisa att det var legit, ändå mitt main konto sen många år tillbaka, jävligt trist att bli bannad då liksom :S

Och för er som undrar eller redan bestämt er, nej jag fuskade inte. Ibland kan man faktiskt spela bra utan att använda sig utav nåt ))

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj på er, kort och gott nu då...

Lirade en ganska sjuk match igår, drog ett par härliga hs med scout osv, blev fuskanklagad dirr av några tyskar som blev jävla arga.
Skrattade åt det och bad de reporta mig om de nu trodde att jag fuskade.

Idag när jag loggar mitt steam och kollar min profil så ser jag att jag blivit fucking VAC bannad.
Då undrar jag hur i helvete det är möjligt för en ynka match där jag lirade bra?

Måste väl finnas nåt sätt att försöka häva bannen eller? På nåt sätt bevisa att det var legit, ändå mitt main konto sen många år tillbaka, jävligt trist att bli bannad då liksom :S

Och för er som undrar eller redan bestämt er, nej jag fuskade inte. Ibland kan man faktiskt spela bra utan att använda sig utav nåt ))

Well, du får inte en VAC-ban utan anledning. Overwatch kanske?

Permalänk
Medlem

Är mycket svårt att få ett VAC ban hävt vill jag minnas, du kan försöka kontakta Valve men håll inte andan. Du blev säker inte bannad för en match, vac ban är någonting som skall vara en längre process där Valve samlar bevis på fusk.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj på er, kort och gott nu då...

Lirade en ganska sjuk match igår, drog ett par härliga hs med scout osv, blev fuskanklagad dirr av några tyskar som blev jävla arga.
Skrattade åt det och bad de reporta mig om de nu trodde att jag fuskade.

Idag när jag loggar mitt steam och kollar min profil så ser jag att jag blivit fucking VAC bannad.
Då undrar jag hur i helvete det är möjligt för en ynka match där jag lirade bra?

Måste väl finnas nåt sätt att försöka häva bannen eller? På nåt sätt bevisa att det var legit, ändå mitt main konto sen många år tillbaka, jävligt trist att bli bannad då liksom :S

Och för er som undrar eller redan bestämt er, nej jag fuskade inte. Ibland kan man faktiskt spela bra utan att använda sig utav nåt ))

Den enda jag sett som blivit VAC-bannad av misstag på senare tid är en person som körde Cheat-Engine på datorn samtidigt som han körde CS. Är det verkligen en VAC-ban? Om det är det så har du antagligen fuskat.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

VAC ban eller Overwatch ban?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Som tidigare är det en VAC eller overwatch ban du har fått? Helt skilda saker, en VAC-ban får du för att Valve's anticheat har hittat något på din dator, alltså är det en automatisk process. Är det en overwatch-ban däremot så är det spelare som är högre rank än du sam har kollat igenom en match där du fått mycket reports på dig och sedan väljer att fälla eller fria.

Så om det är en VAC du har fått så ökar chansen ganska mycket skulle jag säga, att du faktiskt har fuskat.

Och steam har en noll tolerans policy gällande bans, kontaktar du dom kommer ditt meddelande gå direkt i papperskorgen.

EDIT: En VAC är även fördröjd, tror det dröjer en vecka innan man blir bannad eller något liknande.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

@drakelito: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7849-Radz...

Citat:

Viktigt:
Alla VAC-avstängningar är permanenta - Valve har en nolltoleranspolicy för fusk och kommer inte att upphäva VAC-avstängningar under några omständigheter.

Permalänk

Yes, VAC bans lyfts aldrig. Har en gammal ban sen mitt konto blev hackat en bra tids tillbaka i ModernWarfare 2 som aldrig försvunnit. visserligen så gillade jag aldrig så har inte brytt mig fören jag började spela CS.

Har du någon VAC ban så får man inte Veteran Coin vilket är lite synd. Men men det ger ändå inget.

Är det en Overwatch ban så kan den lyftas vill jag minnas.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Om man gör med hacks så får man skylla sig själv om man blir bannad för hacks. Jag reportar jätte många som kör med hacks men det är få som blir bannad.

Det krävs mycket bevis innan man blir vac bannad.

Spelar du in när du spelar som skulle kunna använda det som bevis att du inte körde med "Hacks"?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Tror inte några randoms kan få dig vac bannad om du inte fuskar.

En kompis jag spelar med som är duktig spelar ofta på smurf konto då han spelar med kompisar. Han blir anklagad för fusk varje game, och reportad i varje game också. Aldrig blivit bannad på något av hans typ 10+ steam csgo konto.

Permalänk

Hur blir man av med en overwatch ban då? Tänker inte ge upp på detta, har inte fuskat och förtjänar inte en ban för några tyskar var salty att de förlorade.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Har du en gameban eller vacban? Vacban innebär att du troligtvis fuskat, oavsett vad du säger. False-positives drabbar alltid flera än en.
Gameban = overwatchban, vilket kan vara lite hur som helst.

Dessutom så räcker det inte att ett par "tyskar" reportar dig, sen är det en längre process än en dag för att bli bannad. Ska gå igenom flertalet overwatch.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hur blir man av med en overwatch ban då? Tänker inte ge upp på detta, har inte fuskat och förtjänar inte en ban för några tyskar var salty att de förlorade.

Har ju inget med om tyskarna var sure eller inte. Rapporterar dig till valve => VAC program körs. Har du inget fusk-program har du inget att oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hur blir man av med en overwatch ban då? Tänker inte ge upp på detta, har inte fuskat och förtjänar inte en ban för några tyskar var salty att de förlorade.

Svara på frågan tack, är det VAC ban eller Overwatch?

Om det är VAC ban fuskar du, är det Overwatch fuskar du också.

Bara för att ett par tyskar blir salty blir du inte bannad, det kräver att MÅNGA anmäler dig för fusk. Och Valve låter inte randoms avgöra om någon fuskar eller ej. Det krävs att MÅNGA anmäler dig och dom kollar självklart igenom det.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Varför?

som sagts innan:

du får inte en VAC-ban utan anledning.
tänk efter o bedöm själv...

din attityd o ditt språk(svordom)verkar ej bra...
Obs!..detta är ett gott o vänskapligt råd för din egen skull...

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att du blir bannad bara sådär, någonting med det här känns skumt. Ladda ner replay från matchen och dela med oss och hjälpa dig i diskussionen alternativt ladda upp det hela på youtube eller liknande, vad som nu känns lättast för dig.

VAC bans kan ta över en vecka att tillämpa på kontot så kan vara något du gjort för ett bra tag sen.
Overwatch kollas förstadels av en spelare, är spelaren som kollar positiv på att du fuskar så kommer det att skickas vidare till valve som kollar igenom det och sedan tillämpas Overwatch ban om du där blir påkommen.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Du blir inte VAC bannad av att spelare anmäler dig för fusk, det är för att dom hittat något som inte ska vara där. Sen om du nu faktiskt fuskat i en match spelar nog ingen roll. Tror det räcker att du har fusk installerat, eller att du har loggat in på någon annans dator och spelat CS där denne har fusk installerat på sin dator.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Idag är det väl ingen risk alls att jag blir reportad men runt 2002-2004 blev jag fuskanklagad av flera varje kväll jag spelade. Blev även bannad från ett par servers (Tyska). Jag har ALDRIG använt fusk naturligtvis, det måste jag poängtera.
På den tiden blev man inte bannad på Steam så till vida man inte använt ett riktigt fusk såklart.
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Idag är det väl ingen risk alls att jag blir reportad men runt 2002-2004 blev jag fuskanklagad av flera varje kväll jag spelade. Blev även bannad från ett par servers (Tyska). Jag har ALDRIG använt fusk naturligtvis, det måste jag poängtera.
På den tiden blev man inte bannad på Steam så till vida man inte använt ett riktigt fusk såklart.
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

Klart du inte blir bannad för att nån blir sur och anmäler dig

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Klart du inte blir bannad för att nån blir sur och anmäler dig

Kanske beror på vem som blir sur!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Klart du inte blir bannad för att nån blir sur och anmäler dig

Det hoppas jag verkligen. Jag blir sur varje dag och tror att alla fuskar utom just jag (är såå dålig nu för tiden) så det hade ju varit lite småknas om jag satte igång och reporta folk kors o tvärs och fick de bannade haha

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Idag är det väl ingen risk alls att jag blir reportad men runt 2002-2004 blev jag fuskanklagad av flera varje kväll jag spelade. Blev även bannad från ett par servers (Tyska). Jag har ALDRIG använt fusk naturligtvis, det måste jag poängtera.
På den tiden blev man inte bannad på Steam så till vida man inte använt ett riktigt fusk såklart.
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

nej, vacban görs av valve själva. upptäcker dom fuskmjukvara eller så så åker du dit.
overwatch bann måste flera bestämma att du faktiskt fuskar, overwatch (vad jag vet) funkar bara i competative. sen skulle jag också anta att valve kollar igenom dom som har övervägande många godkända rapporter emot dig.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Idag är det väl ingen risk alls att jag blir reportad men runt 2002-2004 blev jag fuskanklagad av flera varje kväll jag spelade. Blev även bannad från ett par servers (Tyska). Jag har ALDRIG använt fusk naturligtvis, det måste jag poängtera.
På den tiden blev man inte bannad på Steam så till vida man inte använt ett riktigt fusk såklart.
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

Inget att oroa sig över.
VAC är ett automatiskt system, det finns inget sätt att "rapportera" någon till VAC. Det fungerar inte så.

Overwatch som finns i CSGO är dock ett helt annat system, och där fungerar det på andra sätt. Vet inte hur många servrar jag är bannad på i CS:S där man har blivit bannad för "aimbot"...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hur blir man av med en overwatch ban då? Tänker inte ge upp på detta, har inte fuskat och förtjänar inte en ban för några tyskar var salty att de förlorade.

Ber om ursäkt om jag säger något som sagts tidigare då jag inte läst alla inlägg.

Overwatch bannar dig tillfälligt. T.ex. 2 veckor för trolling, griefing etc.
Jag fick 3 eller 4 veckor för att jag och en kompis blockerade en 3-man rysk premade i alla dörrar när dom irriterat oss tillräckligt.

Däremot använder Valve overwatch till att hjälpa VAC. Säg att ett nytt fusk kommer ut och du använder det. VAC hittar dig inte för att det nya fusket gömmer sig bra just för VAC. Men efter en viss nivå av reports, låt oss säga 100 nu, så efter 100 reports ser Valve att något är konstigt. 100 gånger reportad för samma typ av fusk utan att VAC tagit dig? Då kan Valve personligen kolla loggar, configs etc för ditt konto och hitta nya fusk den vägen.

Då har overwatch hjälpt dom, men det är VAC-system och Valve som delar ut VAC-bans. Du kan aldrig bli VAC-bannad om randoms reportar dig för ingenting eller för att du har bra rundor/matcher där du tar otroliga poäng helt "legit".

Däremot ändrar Cheat Engine koder/filer som används. Det innebär att du kan fuska genom Cheat Engine (otroligt med tanke på namnet, eller hur?) och att ha igång Cheat Engine medan du spelar CS kan ge dig en VAC-ban. Har hört talas om folk som använt Cheat Engine för att ändra config-filer istället för att ändra i console och blivit bannade för det utan att använda programmet för att fuska i CS, men jag tror inte på det då dom ändå måste göra execute på nya ändringen i configen genom console.

Om du blev bannad idag eller igår så är ditt acc antagligen flaggat för mellan 7-21 dagar sedan, kan det varit då du hade igång cheat engine?

Sen är det väldig skillnad att bli bannad från dedikerad server (t.ex. CS:S-servrarna) eller en VAC-ban. Jag kan banna folk från min dedikerade server och skriva anledningen "Fusk", men jag kan aldrig påverka alternativt framkalla en VAC-ban.

OBS: Detta är hur jag uppfattat att systemet fungerar, genom att läsa vissa grejer Valve skrivit, tillsammans med vad övrigt folk diskuterat på nätet/skrivit i artiklar etc. Det behöver inte stämma till 100%. There, I said it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Idag är det väl ingen risk alls att jag blir reportad men runt 2002-2004 blev jag fuskanklagad av flera varje kväll jag spelade. Blev även bannad från ett par servers (Tyska). Jag har ALDRIG använt fusk naturligtvis, det måste jag poängtera.
På den tiden blev man inte bannad på Steam så till vida man inte använt ett riktigt fusk såklart.
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

Asså det händer, min bror får jag säga är rätt duktig, och tillbaka då när 1.6 var aktuellt så blev han vac bannad (jag vet vad ni alla tror och kommer säga men nej han fuskade inte) han fick göra nytt konto, för steam lyfter aldrig en vac ban även om du inte fuskar, jag är själv livrädd för det när jag spelar CS. Jag är ingen pro spelare men har man spelat CS sen 1.6 och liknande så fastnar ju en del och man blir automatiskt rätt duktig, ibland bättre än andra gånger och jag vet inte hur många gånger folk har sagt till mig att jag har WH, det är sjukt irriterande att bli anklagad för fusk när man vet att man inte fuskar, för har som sagt valve bestämt sig för att du fuskar så fuskar du även om det inte finns något bevis över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Asså det händer, min bror får jag säga är rätt duktig, och tillbaka då när 1.6 var aktuellt så blev han vac bannad (jag vet vad ni alla tror och kommer säga men nej han fuskade inte) han fick göra nytt konto, för steam lyfter aldrig en vac ban även om du inte fuskar, jag är själv livrädd för det när jag spelar CS. Jag är ingen pro spelare men har man spelat CS sen 1.6 och liknande så fastnar ju en del och man blir automatiskt rätt duktig, ibland bättre än andra gånger och jag vet inte hur många gånger folk har sagt till mig att jag har WH, det är sjukt irriterande att bli anklagad för fusk när man vet att man inte fuskar, för har som sagt valve bestämt sig för att du fuskar så fuskar du även om det inte finns något bevis över huvud taget.

Har blivit anklagad för fusk många gånger, men aldrig VAC bannad, eftersom jag inte har fusk. Dock har man ju blivit bannad från någon dedikerad server av en sur admin i andra spel men det är ju en helt annan historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Inget att oroa sig över.
VAC är ett automatiskt system, det finns inget sätt att "rapportera" någon till VAC. Det fungerar inte så.

Overwatch som finns i CSGO är dock ett helt annat system, och där fungerar det på andra sätt. Vet inte hur många servrar jag är bannad på i CS:S där man har blivit bannad för "aimbot"...

Det är väl just det som är oroande tillsammans med deras hårda policy att aldrig häva en ban.
Alla automatiska system kan fallera och drabbar det någon oskyldig som sen inte kan få upprättelse är det inte OK.
Jag tycker dom skall vara skyldiga att presentera sina bevis för den drabbade om han/hon klagar så man kan eliminera eventuella "false positive".
Det har ju hänt mer än en gång att det förekommit "false positive" med steams VAC.

Utöver detta tycker jag det bra med hårda bans om konkreta bevis finns och presenteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Asså det händer, min bror får jag säga är rätt duktig, och tillbaka då när 1.6 var aktuellt så blev han vac bannad (jag vet vad ni alla tror och kommer säga men nej han fuskade inte) han fick göra nytt konto, för steam lyfter aldrig en vac ban även om du inte fuskar, jag är själv livrädd för det när jag spelar CS. Jag är ingen pro spelare men har man spelat CS sen 1.6 och liknande så fastnar ju en del och man blir automatiskt rätt duktig, ibland bättre än andra gånger och jag vet inte hur många gånger folk har sagt till mig att jag har WH, det är sjukt irriterande att bli anklagad för fusk när man vet att man inte fuskar, för har som sagt valve bestämt sig för att du fuskar så fuskar du även om det inte finns något bevis över huvud taget.

Skrivet av MacAllan:

Det är väl just det som är oroande tillsammans med deras hårda policy att aldrig häva en ban.
Alla automatiska system kan fallera och drabbar det någon oskyldig som sen inte kan få upprättelse är det inte OK.
Jag tycker dom skall vara skyldiga att presentera sina bevis för den drabbade om han/hon klagar så man kan eliminera eventuella "false positive".
Det har ju hänt mer än en gång att det förekommit "false positive" med steams VAC.

Utöver detta tycker jag det bra med hårda bans om konkreta bevis finns och presenteras.

Det är ett automatiskt system som tar dom mest uppenbara sakerna (en person som speedhackar är ju inte direkt diskret), men när det kommer till de bra fusken som är svårare att hitta så är det inte automatiskt. Vad jag vet så är det Valve med hjälp av bl.a. internet och reports som hittar fusken och lägger till dom i VAC. När ett fusk väl är tillagt i VAC så tar den alla med det fusket.

Det är därför VAC inte hittar ett fusk, och helt plötsligt blir 10 000 användare bannade samma dag, för att Valve lagt till det fusket i VAC.
VÄLDIGT många påstår att dom blivit bannade utan fusk, men oftast kommer det fram att dom fuskade ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu blir jag lite rädd faktiskt Menar ni att man kan bli permbannad på Steam för någon reportar en utan bevis på fusk???
Menar ni att man kan bli bannad för att någon blivit lack för att man ägt upp dom tillräckligt många gånger??

Stämmer bra, systemet kallas Overwatch.
Det går ut på att FÖRHOPPNINGSVIS en veteran, som spelat spelet länge och faktiskt förstår hur det fungerar, får välja att fälla eller fria någon för fusk/grief (tror det krävs 5st reports för att man ska hamna i en overwatch) genom att kolla på den matchen där man fick många reports.
Systemet är totalt skit, för alla overwatch jag kollat på, säg 10st, är det endast 1 person som jag faktiskt fällt för fusk.
Anledningen till att det är skit är för att personer som denna:

Skrivet av zxhosting:

Jag reportar jätte många som kör med hacks men det är få som blir bannad.

reportar folk som faktiskt bara är bättre än han själv, både i spelförståelse och aim. Han skriver att han reportar folk med hacks, men hur i helvete kan han faktiskt veta att dom kör med hacks? Det gör han inte. Han är bara butt-hurt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Stämmer bra, systemet kallas Overwatch.
Det går ut på att FÖRHOPPNINGSVIS en veteran, som spelat spelet länge och faktiskt förstår hur det fungerar, får välja att fälla eller fria någon för fusk/grief (tror det krävs 5st reports för att man ska hamna i en overwatch) genom att kolla på den matchen där man fick många reports.
Systemet är totalt skit, för alla overwatch jag kollat på, säg 10st, är det endast 1 person som jag faktiskt fällt för fusk.
Anledningen till att det är skit är för att personer som denna:

rapporterar folk som faktiskt bara är bättre än han själv, både i spelförståelse och aim. Han skriver att han reportar folk med hacks, men hur i helvete kan han faktiskt veta att dom kör med hacks? Det gör han inte. Han är bara butt-hurt.

Overwatch sållar för Valve. Folk i overwatch tar bort de onödiga reports som kommer på folk som helt enkelt är bra. Men om folk i overwatch trycker på att personen fuskar så innebär inte det att den blir bannad. Sån makt har inte overwatch-folket. (Däremot får man ett trevlig meddelande då och då att "en person du anmälde för fusk genom overwatch har blivit permanent bannad", och då har Valve varit med i bilden)

Men det är ett grymt smart system från Valves sida då dom kan ha mindre personal som kollar efter fusk, eftersom communityt hjälper dom helt gratis att sålla folk som bara är "butthurt"