Mail program, vill ha notis

Permalänk
Medlem

Mail program, vill ha notis

Jag använder idag outlook genom webbläsaren vilket jag är ganska nöjd med, förutom att när jag inte har mailen uppe får jag ingen Notis om nytt inkommet mail.
Tycker outlook mail programmet ser skit ut.

Tipsa gärna om ett bra mail program där jag också kan få en Notis i windows om att jag fått nytt mail. Win 7.

Permalänk
Vila i frid

T.ex. Mozilla Thunderbird kan läsa Outlook.com via imap-mail.outlook.com och då plingar det i din dator när något nytt finns i inkorgen. Kör själv Thunderbird sedan 2004 och dess föregångare Netscape sedan 1998.

Permalänk
Medlem

På en av mina datorer använder jag Mail Shower: http://download.cnet.com/Mail-Shower/3000-2369_4-10485779.htm...
Den fungerar bra (lite tråkigt gränssnitt dock).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

T.ex. Mozilla Thunderbird kan läsa Outlook.com via imap-mail.outlook.com och då plingar det i din dator när något nytt finns i inkorgen. Kör själv Thunderbird sedan 2004 och dess föregångare Netscape sedan 1998.

Är Thunderbird fortfarande bra? Har inte använt den sedan version 3, och senast jag skymtade den hade den bytat till något helt flikbaserat, vilket jag tyckte verkade rörigt.

Finns det andra gratisalternativ?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Vila i frid

Att installera Thunderbird för att testa tar kortare tid än det tar mig att skriva det här svaret.
Jag har kört "Thunderbird" ända sedan tiden för NetScape Mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Är Thunderbird fortfarande bra? Har inte använt den sedan version 3, och senast jag skymtade den hade den bytat till något helt flikbaserat, vilket jag tyckte verkade rörigt.

Finns det andra gratisalternativ?

Man kan öppna mejl i en flik, i ett separat fönster eller nöja sig med att se dem i undre delen av huvudfönstret. Jag har aldrig sett flikar annat än när Thunderbird ibland gör lite reklam för nya funktioner efter en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Är Thunderbird fortfarande bra? Har inte använt den sedan version 3, och senast jag skymtade den hade den bytat till något helt flikbaserat, vilket jag tyckte verkade rörigt.

Finns det andra gratisalternativ?

N1 om du inte stör dig på att mailen går via någon annan, annars finns möjlighet att hosta det hemma på egen server.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Windows 10 har inbyggd notis center. Funkar jättebra med mina mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan