HTC Vive tappar tracking - med vänstra kontrollen.

Permalänk

HTC Vive tappar tracking - med vänstra kontrollen.

Som rubriken lyder. Tappar spårningen och kontrollen liksom "flyter" iväg. När det gäller Project Cars så fryser bilden på obestämda ställen och sedan fortsätter bilden på skärmen men låst på Viven. Får sedan felmeddelandet Error 308. samt ett meddelande om att det är ett allvarligt komponentfel i steam VR. ... ÄR jag ensam om detta?! Tack.

Permalänk
Medlem

Testat ominstallation av SteamVR ? Det hjälpte för mig när jag hade problem med att VRServer.exe och VRComposite.exe behövde stängas/avlivas före start av SteamVR.

Permalänk
Medlem

Min ena vive controller är jag rätt säker på har pajat tyvärr. Går inte få den att känna av basstationerna. Aldrig trilskats förr. Allt är uppdaterat utan problem och steamvr känner av den när jag slår på strömmen men blinkar bara medan den andra kontrollen connectar utan problem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Min ena vive controller är jag rätt säker på har pajat tyvärr. Går inte få den att känna av basstationerna. Aldrig trilskats förr. Allt är uppdaterat utan problem och steamvr känner av den när jag slår på strömmen men blinkar bara medan den andra kontrollen connectar utan problem.

Vill minnas jag hade något liknande problem med ena kontrollen i våras. Tror det löste sig när jag parade om den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Vill minnas jag hade något liknande problem med ena kontrollen i våras. Tror det löste sig när jag parade om den..

Hjälper inte här. Kan inte få liv i den alls nu efter att ha försökt para om dem vare sig i windows 8 eller windows 10 så något är riktigt knas.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Hi, sorry you are having these problems, I found something on Steam support that might help, although it could be completely unrelated to your issue.
https://steamcommunity.com/app/250820/discussions/0/405692758...

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8566-SDZC...

First one is a link to a user to had something similar to you (I hope) second is the general info from Steam.

Hope this helps!

Permalänk
Medlem

Sände in den i måndags eller om det rent av var tisdags fick tillbaks den nu snabb service får man säga. Inte testat men den trackar i alla fall :).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x