Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja.
Får tyvärr alldeles alldeles för mycket Battlefront-vibbar av BF1 - vilket inte bådar gott.

Ja verkligen! Man känns instängd på något sätt. Är inte alls lika öppet som man är van vid. De har "Dumb It Down" rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Fast 30fps är inte mycket när du är van med 144fps

Skillnaden tror jag är grafikminnet. De 3GB du har på ditt 780 mot de 2GB jag har på mitt 680 kan nog vara varför jag microstuttrar och inte du

Mitt grafikkort är heller inte överklockat, men som sagt så tror jag inte att det är problemet.

Ah, ja då är det skillnad, jag har aldrig ens testat mer än 60.
Jag har ju också 4GB Vram, så det kanske är där skillnaden ligger. Använder dock inte den nyaste drivern.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Spetet känns lite värdelöst

Man ser typ bara fienden när man själv blir dödad och ser fiendens siluett annars knappt möljigt se fienden?

Hur vill du att det ska vara då? Själv vill jag inte ha några siluetter alls.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hur vill du att det ska vara då? Själv vill jag inte ha några siluetter alls.

Det känns som att de där siluetterna kunde bytts ut mot något bättre. Riktigt jobbigt om man har bra positioner i laget bara för att få dem helt röjda av att man dödar fienderna. Som krypskytt är det uselt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Lego Master

Nä, det blev en avinstallation efter ikväll. Battlefront: The Great War hade varit en bättre titel. Lirade lite BF4 istället. Det var kul.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Wifi:

Man springer några minuter där man ser andra samlas, observerar vad de skjuter mot, kort därefter blir man själv skjuten

Kul spel

Haft turen några gånger man sett något mörkt springa på avstånd man skjutit men väldigt svårt kunna lokalisera vad skott kommer ifrån

Permalänk
Medlem

ni som får detta meddelande i BF1 Betan & som gör att datorn fryser (fast ni har grymt mycket Ram & annan snabb/bra hårdvara). hitta en lösning som fungerar 100% på min win 10 gaming burk

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Skrivet av Atomico:

Ja verkligen! Man känns instängd på något sätt. Är inte alls lika öppet som man är van vid. De har "Dumb It Down" rejält.

Precis min tanke. Denna Betan skälper nog mer än den gör reklam för spelet. Riktig tråkig bana. Dock hade jag inga problem att ladda ner i morse och spela men beror kanske på att folk tröttnar fort och det blir lättare för servrarna.

Grafiken? Kör 1080 DiectX 12 fulla inställningar och tycker grafiken är galet fattig. Beror kanske på all öken.

Permalänk
Medlem

Snyggt och kul spel! För en gångs skull har de lyckats skapa 4 klasser som alla är väldigt kul, och har för- och nackdelar.

Råkat ut för hitboxbugg 2 gånger, och en gång var det svårt att hoppa över ett objekt - på ett antal timmars spel...

Fan vad folk är experter på att klaga online. Folk älskar verkligen att hata.

Permalänk
Medlem

Lite besviken på snipern. Det går ju bara att zooma en gång. Eller det kanske bara är jag som gör fel?

Permalänk
Medlem

@Ruzikx: Detta är fortfarande en BETA. Kommer förmodligen låsas upp bättre scopes i hela versionen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Precis min tanke. Denna Betan skälper nog mer än den gör reklam för spelet. Riktig tråkig bana. Dock hade jag inga problem att ladda ner i morse och spela men beror kanske på att folk tröttnar fort och det blir lättare för servrarna.

Grafiken? Kör 1080 DiectX 12 fulla inställningar och tycker grafiken är galet fattig. Beror kanske på all öken.

Tycker också dom borde släppa en till bana till betan eller ett demo med ny bana. Sitter fortfarande och funderar på om det är värt att slänga ut pengarna på ett spel jag kanske tröttnar på fort.

Eftersom jag är en CQ Large spelare är det spelläget jag är intresserad av men på ökenbanan fungerar det dåligt. Hur man än försöker spela så är det alltid nån som skjuter en i ryggen. Känns som typ 80% av gångerna man dör är det av någon man inte en ser vilket leder till en hel del frustration. Ska fortsätta testa betan lite mer men tror nog jag skippar och fortsätter med BF4.

Kan hålla med om att vissa element känns lite grafiskt fattiga som t.ex. byggnaderna men kanske beror på att det helt enkelt såg ut så. Inte mycket grafiskt att bygga på så att säga. Lättare att göra snygga banor i nutida spel när det finns massor av avancerad infrastruktur.

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt spel, trots brister. De borde ha dragit ner tempot lite och gett oss mera realistisk fysik, men stämningen går inte att klaga på.

Nu hoppas jag på en en "trench warfare" karta, på natten, med lysgranater, gasmoln, gasmasker och realistiskt ljussättning. Då kommer det att bli riktigt skrämmande och då blir det ett köp. Gillar inte riktigt de öppna miljöerna även om Rush funkar hyfsat.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara tjusningen med Battlefield som serie? Fungerar det kanske bättre som koncept när man spelar i en sluten grupp där folk faktiskt förstår vad spelet går ut på? Jag har inte spelat någon del ur serien sen Battlefield 1942 men tänkte att jag skulle prova betan.

Det visade sig rätt snabbt att folk bara mosar på och leker runt som att det vore någon slags deathmatch, troligtvis för att man spawnar på nytt efter ett par sekunder och kan panga vidare. Ingen verkar bry sig särskilt mycket om att försöka uppnå målen och kartorna är så pass stora att en stor del av tiden spenderas med att springa hit och dit innan man blir skjuten i ryggen.

Nu var det väl runt 15 år sen det första spelet kom (herregud!) men vad jag minns var kartorna betydligt mer kompakta och folk var bättre på att samarbeta.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Kan någon förklara tjusningen med Battlefield som serie? Fungerar det kanske bättre som koncept när man spelar i en sluten grupp där folk faktiskt förstår vad spelet går ut på? Jag har inte spelat någon del ur serien sen Battlefield 1942 men tänkte att jag skulle prova betan.

Det visade sig rätt snabbt att folk bara mosar på och leker runt som att det vore någon slags deathmatch, troligtvis för att man spawnar på nytt efter ett par sekunder och kan panga vidare. Ingen verkar bry sig särskilt mycket om att försöka uppnå målen och kartorna är så pass stora att en stor del av tiden spenderas med att springa hit och dit innan man blir skjuten i ryggen.

Nu var det väl runt 15 år sen det första spelet kom (herregud!) men vad jag minns var kartorna betydligt mer kompakta och folk var bättre på att samarbeta.

Det brukar tyvärr vara så i betorna.

Om man söker efter en match så står det ju att den försöker matcha skill(Går att se skill på Battlefield.com -> career), förhoppningsvis så betyder det att vi som faktiskt försöker spela seriöst slipper folk som fortsätter spela som alla gör i betan.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Fan vad folk är negativa, jag tycker spelet är riktigt fräscht.

WW1 känns verkligen som en fullträff, ca 100 år sedan och jag får verkligen en känsla av inlevelse när jag spelar det, precis som jag vill.

Att ta en armored car och använda de gamla tutorna är en fröjd

Permalänk

Efter att ha spelat upp mig till lvl 18 kan jag väl säga min åsikt. pansarfordonen är för OP, försöker man slänga en tank nade på dom så måste man vara typ en meter från den och den gör knappt någon skada. Kartan som spelas i betan måste vara den tråkigaste jag spelat. Har inte hittat något i spelet ännu som ger samma "rekt" känsla som när man skjuter ner en helikopter i BF4 med RPG. Även de rundor jag topfraggade kändes halvtråkiga. Blir nog inget köp direkt på detta..

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad det är som händer med min dator. Sitter med ett R9 fury som jag nyligen satt i och en ny skärm med freesync, 1440p och 144hz. När jag ska stänga av BF1 fryser datorn typ och börjar bli allmänt konstig. Se bild:

Rutorna liksom ''stannar kvar'' och ger massa eftersläpningar av sig typ. Innan idag fick jag även en helt röd skärm och endast ett surr i hörlurarna när jag skulle stänga av BF1. Beror det på spelet eller min nya hårdvara?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla klagomål. Bara spelat ett par timmar men tycker att det finns bra med potential. Kartan är naturligtvis rätt så öken, på flera sätt. Fordon verkar för starka men unlocks lär lösa det. Folk glömmer hur värdelösa starting kits varit tidigare i serien.

Att bli skjuten i ryggen... det är samma visa i varje Battlefield innan man fått en känsla för hur varje map böljar fram och bak.

Satisfying deluxe är AA-kanonen vid norra pointen på Conquest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Fan vad folk är negativa, jag tycker spelet är riktigt fräscht.

WW1 känns verkligen som en fullträff, ca 100 år sedan och jag får verkligen en känsla av inlevelse när jag spelar det, precis som jag vill.

Att ta en armored car och använda de gamla tutorna är en fröjd

Håller med.

Att gnälla på spelet är ju....

Alltså ta och kolla på CoD fronten på Infinite Warfare och jämför det till här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Förstår inte alla klagomål. Bara spelat ett par timmar men tycker att det finns bra med potential. Kartan är naturligtvis rätt så öken, på flera sätt. Fordon verkar för starka men unlocks lär lösa det. Folk glömmer hur värdelösa starting kits varit tidigare i serien.

Att bli skjuten i ryggen... det är samma visa i varje Battlefield innan man fått en känsla för hur varje map böljar fram och bak.

Satisfying deluxe är AA-kanonen vid norra pointen på Conquest.

Är nog för att många förväntade sig spelmekaniken från tidigare spelen. Gick åt skogen i början då jag försökte lira som i BF4 men efter att ha ändrat spelsätt går det bättre. Vapenmekaniken tog ett par timmar att lära om sig i.

Har blivit mer positiv till det nu men bara för att jag ser det som ett helt annat spel och inte jämför lika mycket med tidigare BF spelen. Som ett eget spel är det kul tycker jag. Det växer fram desto mer jag spelat. Så har gått från inte alls velat köpa till att kanske ska köpa det

Känner dock fortfarande att det inte har potentialen att ta över efter BF4. Mer som ett eget sidospel som är kul men saknar den där spelmekaniken som gör att man "aldrig" riktigt tröttnar.
Bara priset som håller tillbaks nu om man vill ha DLC:s och sånt. Kanske vänta på nått bra erbjudande.

Permalänk
Medlem

Jag har gillat varenda Battlefield spel och aldrig blivit besviken. Dom har förenklat mycket och det är inte samma spel som t ex Bad Company men jag har precis lika roligt för det. Tycker dom alltid lyckas med grafiken, ljuden, känslan och få en att vilja spela mer. Alla dessa betor är det alltid samma visa och folk ska gnälla tills tangentbordet glöder. Det är ett ofärdigt spel och mycket kommer att förbättras till release(inte allt, ja vet). Roligare att läsa konstruktiv kritik och vad personer skulle vilja se för förbättringar.

Givet köp för min del och riktigt roligt med första världskriget, typ.

Skrivet av liquisole:

Efter att ha spelat upp mig till lvl 18 kan jag väl säga min åsikt. pansarfordonen är för OP, försöker man slänga en tank nade på dom så måste man vara typ en meter från den och den gör knappt någon skada.

Vanliga granater kastar du längre genom att hålla in knappen, testa om det är samma sak med den granaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Efter att ha spelat upp mig till lvl 18 kan jag väl säga min åsikt. pansarfordonen är för OP, försöker man slänga en tank nade på dom så måste man vara typ en meter från den och den gör knappt någon skada. Kartan som spelas i betan måste vara den tråkigaste jag spelat. Har inte hittat något i spelet ännu som ger samma "rekt" känsla som när man skjuter ner en helikopter i BF4 med RPG. Även de rundor jag topfraggade kändes halvtråkiga. Blir nog inget köp direkt på detta..

Kanske lite fel att bedöma vad som är OP i en beta där ingen (typ) kan låsa upp AT vapen...
Ingenting är upplåst och de flesta springer runt och har ingen aning om vad de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Någon mer som inte får wow känsla av grafiken?
Testat med scale på 42% och högre men i högre så får man dåligt flyt men lite snyggare.

Sedan är jag ej förtjust i alla maskiner som slutar med 30/0 i K/D xD

Samma, känns som att 42% i BF1 är mer lågupplösta texturer en 100% i BF4. Kanske är 42% icke native?

Permalänk
Avstängd

Nu har jag testat betan ock måste säga att jag gillar det. Klart det är några buggar vid vissa delar men det strular ändå ovanligt lite. Svårt att samarbeta ibland då deploy sytemet har lite trassel.
Imponerad av min dator som klarar spelet utan lagg på high i det mesta. Har inte testat ultra men kan kanske fixa det också.
Gillar att man inte ser en stor röd prick på alla soldater utan man helt enkelt får se konturerna. Känns som de har fångat tidsandan bra. Kanske kan bli lite dåligt med uppgraderingar på vapen då tidsepoken inte hade kommit så långt i utvecklingen.
Blir ett köp

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är riktigt kul! Banan suger men vafan det kan man ju ta i en Beta. Jag tror det blir riktigt bra med fler banor, gärna någon i typ stadsmiljö då jag gillar närstrid som fan!

Permalänk
Medlem

Fick känslan av att detta kommer att bli som Battlefront, tunt innehål och sen kommer spelet att dö. Men det är iaf jävligt snyggt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Lite besviken på snipern. Det går ju bara att zooma en gång. Eller det kanske bara är jag som gör fel?

Hur mycket kunde man zooma med snipern på den tiden?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Samma, känns som att 42% i BF1 är mer lågupplösta texturer en 100% i BF4. Kanske är 42% icke native?

Om man pillat på scale och sedan ställer tillbaka den på 42% så blir inte upplösningen native, man måste köra reset och sen låta bli att ändra scale.

Du kan kolla genom att skriva "render.drawscreeninfo 1" i konsolen.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Många tycks ställa frågan varför det är sånt gnäll över spelet...

Jag skulle snarare vilja ställa frågan varför man, trots otaliga spel i denna serie, aldrig vill förstå att det kommer att bli samma visa även i detta spel.

Det kommer drälla av folk som vägrar spela "objective". Antingen för att de inte fattar nåt eller helt enkelt bara inte förstår bättre.

Det kommer att bli en patchfest som alltid med spel från Dice/EA.

Det kommer drälla av av folk med hacks, bots m.m. Som vanligt, samt att EA inte kommer göra ett skit åt problemet, mer än att banna folk från forumet som påtalar problemen, Som vanligt.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE