Ersättningsbatteri till minidisc, nh-14wm

Permalänk
Medlem

Ersättningsbatteri till minidisc, nh-14wm

Håller på att städa ur ett förråd och bland spännande saker som en oöppnad 20-meters antennkabel(har väl inte använt sån på i alla fall 10 år) så hittade jag min gamla bärbara minidisc-spelare.
Den har ganska behändig storlek och inspelningsfunktion, men tyvärr har det gamla Ni-MH batteriet börjat läcka. Har också ett tiotal skivor till den så jag funderar på om man ska köpa nytt batteri till den. Batteriet som satt i är ett Sony nh-14wm och orginal verkar ligga runt en 700kr. Men det finns från andra tillverkare från runt en tiondel av det och uppåt.
Dock är det i alla fall för mig inte en vanlig batterityp så jag undrar om det är något man kan behöva tänka på?

Permalänk
Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem

Jepp, sådana jag hittat. Men är det bara att köpa rakt av?

Permalänk

@Naki:

Du förlorar mer på att köpa original. För risken är att du använder minidisken mindre än du tror. Och då har du kastat bort mycket pengar på ett originalbatteri

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P