Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Du platsar nästan själv i tråden med det inlägget

"googla på youtube".

Om man helt och hållet ignorerar att googla är ett allmängiltigt verb för att använda en sökmotor och att Youtube ägs av google och att sökmotorn på youtube per definition är en del av google så...

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

När jag satt på outsourcad servicedesk för en massa år sedan så ringde en konsult in och klagade på att han inte kunde ansluta till Exchange på sin Macbook.

- Ok, men det är inte företagets platform. Det är Windows som används.
- Det är inga problem, ni behöver bara installera den här patchen och ändra konfigurationen i Exchange för att det ska fungera.
- Så kan det säkert vara, men det är inte den plattformen som används hos företaget och jag tror inte att vi kommer att ändra inställningar och patcha Exchangemiljön bara för att du ska kunna använda din Mac. Har du testat att använda webmailen (OWA)?
- Du, nu ska jag berätta för dig att Windows håller på att försvinna och ersättas av Mac!
- Du är välkommen att kontakta företagets IT-avdelning för att beställa denna förändring i miljön.
- *Klick*

Det blev självklart inga ändringar i Exchangemiljön.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Om man helt och hållet ignorerar att googla är ett allmängiltigt verb för att använda en sökmotor och att Youtube ägs av google och att sökmotorn på youtube per definition är en del av google så...

Bra försök, men att googla är att söka på Google – inget annat.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Detta:

Skrivet av RPGWiZaRD:

Tyvärr är vissa seriösa. Ni vet ju hur vissa Apple fantaster är helt ute när det gäller teknik för det är ju liksom grejjen med Apple produkter, prylar för de otekniska (prylen ska göra allt för dig utan att behöva göra något är väl Apples motto ungefär). Anti-poweruser. Därför kan det finnas klåpare bland dem som är helt ute.

Därför är jag ingen Apple ägare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Om man helt och hållet ignorerar att googla är ett allmängiltigt verb för att använda en sökmotor och att Youtube ägs av google och att sökmotorn på youtube per definition är en del av google så...

Skrivet av Jonny Myran:

Bra försök, men att googla är att söka på Google – inget annat.

Ni har båda rätt. Wiktionary säger det som söka på internet med sökmotorn Google; även om sökning med andra söktjänster medan SAOL säger söka på nätet med hjälp av sökmotorn Google. Dock hade man ju inte använt till exempel verbet Spotifiera - att använda spotify när man är ute på itunes eller soundcloud, så korrekt term vid rätt plats är att föredra

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Låter som att han fick en ganska bra deal.
UltraHD = 4K för de som inte vet det. Bara olika namn för det.

Du som är den dumma i detta fall

UltraHD är 3840x2160P.
Det är minimum-upplösningen för vad som får kallas ultraHD. Det är därför som tillverkarna kör på den.

4K är 4096x2160P. Dessa två förväxlas men då 3840 är minimum så inkluderas även 4096 i den benämnelsen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Bra försök, men att googla är att söka på Google – inget annat.

Nopes. Precis som att folk kan säga att de tipp-exar när de menar att de använder korrigeringsvätska eller att de ska kolla upp något i excel när de egentligen använder openoffice så är google så ledande att googla snarare har blivit synonymt med att söka efter/kolla upp.

Det är lite som att folk nuförtiden säger att de använder en termos utan att faktiskt mena det specifika varumärket. Att googla har på så sätt generaliserats.

Menmen, jag ramblar. Ska försöka hålla mig borta från OT.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Nopes. Precis som att folk kan säga att de tipp-exar när de menar att de använder korrigeringsvätska eller att de ska kolla upp något i excel när de egentligen använder openoffice så är google så ledande att googla snarare har blivit synonymt med att söka efter/kolla upp.

Det är lite som att folk nuförtiden säger att de använder en termos utan att faktiskt mena det specifika varumärket. Att googla har på så sätt generaliserats.

Menmen, jag ramblar. Ska försöka hålla mig borta från OT.

We'll agree to disagree. Tror inte för en sekund att det skulle finnas speciellt många individer som säger att de ska googla på Yahoo eller googla på Youtube. Både Websters och Oxfords lexikon slår dessutom fast att "googling" är en sökning med just Google.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Telefonsupport med svärmor är också kul. Hon skulle öppna ett program på datorn men visste inte var det låg. När jag frågade om det låg på skrivbordet svarade hon såklart: -Nej här ligger det bara några pennor en telefon och lite annat skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Du platsar nästan själv i tråden med det inlägget

"googla på youtube".

😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Nopes. Precis som att folk kan säga att de tipp-exar när de menar att de använder korrigeringsvätska eller att de ska kolla upp något i excel när de egentligen använder openoffice så är google så ledande att googla snarare har blivit synonymt med att söka efter/kolla upp.

Det är lite som att folk nuförtiden säger att de använder en termos utan att faktiskt mena det specifika varumärket. Att googla har på så sätt generaliserats.

Menmen, jag ramblar. Ska försöka hålla mig borta från OT.

Du är ute och cyklar, Googla betyder inte i folkmun att söka efter något i allmänhet, att googla göra man på google.se/com/etc.

Man googlar t.ex. inte på facebook, spotify eller flickr, inte heller googlar man om man trycker ctrl-F i valfritt program som har sökfunktion. Har aldrig hört någon använda ordet googla i annat sammanhang än just Googles sökmotor, enligt definitionen som @Jonny_Myran länkade till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Du är ute och cyklar, Googla betyder inte i folkmun att söka efter något i allmänhet, att googla göra man på google.se/com/etc.

Man googlar t.ex. inte på facebook, spotify eller flickr, inte heller googlar man om man trycker ctrl-F i valfritt program som har sökfunktion. Har aldrig hört någon använda ordet googla i annat sammanhang än just Googles sökmotor, enligt definitionen som @Jonny_Myran länkade till.

Så om du säger åt någon att googla något och den råkar använda en annan sökmotor för att hitta sidan så gjorde personen som blev tillsagd fel? Och tillsägningen att googla det var inte menad som "jamen leta reda på det själv, det är inte så svårt" utan specifikt "använd just googles sökmotor för att ta reda på det"?

En annan intressant fråga då. Om man använder googles videosök, som i första hand visar resultat från youtube (som de äger), för att hitta en video. Är det då mer googling än att använda samma sökmotor för att med samma nyckelord leta efter samma video, fast på youtube?

Lite kul reflektion att man kan vara ute och cykla när det man säger finns deifnierat precis som det sägs på ett flertal relativt pålitliga sidor ala wiktionary etc. Inte utan otsägning men fortfarande rätt skoj att du verkar definiera "ute och cyklar" som "håller inte med dig".

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det här är säkert sant i vissa fall, rent statistiskt tror jag dock att det finns betydligt fler teknik-okunniga som använder Windows.

Jag använder en iPhone i jobbet och en Android (Nexus 6P) privat, men har mer och mer börjat köra bara på min iPhone, trots att jag anser mig själv vara en poweruser.

Anledningarna är många. Jag har ett ganska högt tempo i jobbet och använder telefonen mycket, vilket innebär att jag inte har tid att fixa saker som inte fungerar (även om jag kan). Batteri-bugg i Nougat, kraschande appar, hörlurs-mic som lägger av mitt i samtalet, korrupta apk-filer, launchers som fryser... detta är bara några av alla problem jag haft med min Nexus 6P sedan jag köpte den i februari. Även om jag skulle kunna fixa problemen så har jag varken tid eller lust.

Jag fick göra en factory reset på min Android-telefon efter att ha fått battri-problem med Nougat. Detta resulterade att jag tappade alla mina kontakter, trots noggrann backup (trodde jag).

Konsensus:
Det går kanske att kräma ur mer ur en Androidlur (jag älskar tex 1440p-skärmen), men för min del är det inte värt besväret. Jag vill bara ha en telefon som fungerar. Mer avancerade saker gör jag hellre på desktop.

OT, OT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Så om du säger åt någon att googla något och den råkar använda en annan sökmotor för att hitta sidan så gjorde personen som blev tillsagd fel? Och tillsägningen att googla det var inte menad som "jamen leta reda på det själv, det är inte så svårt" utan specifikt "använd just googles sökmotor för att ta reda på det"?

En annan intressant fråga då. Om man använder googles videosök, som i första hand visar resultat från youtube (som de äger), för att hitta en video. Är det då mer googling än att använda samma sökmotor för att med samma nyckelord leta efter samma video, fast på youtube?

Lite kul reflektion att man kan vara ute och cykla när det man säger finns deifnierat precis som det sägs på ett flertal relativt pålitliga sidor ala wiktionary etc. Inte utan otsägning men fortfarande rätt skoj att du verkar definiera "ute och cyklar" som "håller inte med dig".

Säger man till någon att denne ska googla något så avses att gå in på google.com och söka, inget annat. Om personen använder Altavista, Bing eller något annat för att göra samma sak har denne sökt på nätet, men inte googlat.

Det spelar ingen roll vilken media du söker efter när du googlar, om det så är sidor, bilder eller videos så googlar du fortfarande eftersom du använder (surprise surprise...) Google. Om du läser Websters, Oxfords eller SAOL:s (dvs. pålitliga källors) definition så har du fel.

SAOL definierar ordet googla som "Att söka på internet med hjälp av sökmotorn Google", alltså kan ditt exempel youtube kanske i bästa fall passa in i definitionen om man ska hårddra definitionen av "sökmotorn" som algoritmen som körs i bakgrunden, men i normalfallet avses sidan Google.

Jag håller kort och gott inte med dig för att du har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jag fick göra en factory reset på min Android-telefon efter att ha fått battri-problem med Nougat. Detta resulterade att jag tappade alla mina kontakter, trots noggrann backup (trodde jag).

Eller så knyter man sina kontakter till sitt gmail-konto. På det sättet behöver du aldrig göra en backup på dom och dom försvinner bara om DU tar bort dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Säger man till någon att denne ska googla något så avses att gå in på google.com och söka, inget annat. Om personen använder Altavista, Bing eller något annat för att göra samma sak har denne sökt på nätet, men inte googlat.

Det spelar ingen roll vilken media du söker efter när du googlar, om det så är sidor, bilder eller videos så googlar du fortfarande eftersom du använder (surprise surprise...) Google. Om du läser Websters, Oxfords eller SAOL:s (dvs. pålitliga källors) definition så har du fel.

SAOL definierar ordet googla som "Att söka på internet med hjälp av sökmotorn Google", alltså kan ditt exempel youtube kanske i bästa fall passa in i definitionen om man ska hårddra definitionen av "sökmotorn" som algoritmen som körs i bakgrunden, men i normalfallet avses sidan Google.

Jag håller kort och gott inte med dig för att du har fel.

Nu hänger jag inte med riktigt. Du säger att youtube kan passa in men står ändå tydligen fast vid att det är fel. Intressant ställningstagande.

Du pratar också om "pålitliga källor". Problemet där är att det bara ytterligare belyser språks evolution och variation. Att googla lades till i SAOL relativt nyligen, menar du att det var helt fel att använda ordet googla innan dess? För redan innan det lades till i SAOL så var det ett väl spritt verb.

Du blandar ihop orsak och verkan här, SAOL är inte en mall som språket rättar sig efter. SAOL är en sammanfattning av språket och det är SAOL som anpassar sig efter gängse språkbruk. Att googla var utan tvekan ett ord som användes långt innan det lades till i ordlistan men enligt ditt argument kring definitionen så fanns inte ordet då.

Det är problem när man försöker binda språk till något så statiskt som en ordbok, då är språkrådet klart att föredra. De hade förresten redan för tio år sedan en artikel om ordet som jag tror du skulle finna läsvärd, om än kanske inte uppmuntrande.
(http://www.sprakochfolkminnen.se/sprak/nyord/nyord/aktuellt-n...)

Nåväl, blev onekligen lite väl OT. Vill du fortsätta tycka att alla som inte håller med dig är ute och cyclar, uppenbarligen mest för att de inte håller med dgi så är det fritt fram, jag ska inte hindra dig.

Tjipp!

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Jag är inte förvånad, det är inte din stil att medge att du kanske har fel nån gång.
Nåväl, medan du fortsätter googla på youtube så kan vi låta tråden återgå till roliga historier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Vill du fortsätta tycka att alla som inte håller med dig är ute och cyclar, uppenbarligen mest för att de inte håller med dgi så är det fritt fram, jag ska inte hindra dig.

Skrivet av Tommy:

Nåväl, medan du fortsätter googla på youtube så kan vi låta tråden återgå till roliga historier.

O där håller vi andra med

-----

Jag skickade nyss ut info om ett planerat strömavbrott och fick till min förvåning tillbaka en del konstiga svar.

Typ:
Måste vi stänga av datorerna?
Kommer det påverka Internet?

Hade nästan lust att svara... nej, självklart drivs båda dessa av luft och kärlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

O där håller vi andra med

-----

Jag skickade nyss ut info om ett planerat strömavbrott och fick till min förvåning tillbaka en del konstiga svar.

Typ:
Måste vi stänga av datorerna?
Kommer det påverka Internet?

Hade nästan lust att svara... nej, självklart drivs båda dessa av luft och kärlek

Stänga datorerna:
Bärbara kan köras på batteriet under avbrottet, men ingen garanti att batteriet räcker för hela tiden.
Statioära är bäst att stänga om ej reservkraft är tillgänglig. UPS klarar normalt endast mycket kortvariga strömavbrott..

Internet påverkas inte av ett lokalt strömavbrott., men åtkomsten kan påverkas då lokala routrar, modem, fiberkonverter, AP:n och switchar inte fungerar under strömavbrottet. Mobilt bredband påverkas normalt inte då basstationerna har ackumulatorer,som kan försörja basstationen under avbrottet.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

"Mina gtx 640 är i crossfire" - person
"Men det är ju AMD som kör med crossfire?" - Jag
"Så är det inte, jag har crossfire" - person

Fick nästan ett anfall när han pratade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Om man helt och hållet ignorerar att googla är ett allmängiltigt verb för att använda en sökmotor och att Youtube ägs av google och att sökmotorn på youtube per definition är en del av google så...

Så om jag ctrl+f i min onedrive map i datorn så tycker du att jag google den? Eftersom den finns på internet, för att inte tal om ifall jag typ googlar i Windows start meny, den söker ju med på internet eller varför inte googla en app i appstore på en iPhone, det är mycket man kan googla enligt den definitionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Så om jag ctrl+f i min onedrive map i datorn så tycker du att jag google den? Eftersom den finns på internet, för att inte tal om ifall jag typ googlar i Windows start meny, den söker ju med på internet eller varför inte googla en app i appstore på en iPhone, det är mycket man kan googla enligt den definitionen

Skickades från m.sweclockers.com

Du är rätt sen på bollen, föreslår att du faktiskt läser igenom inläggen innan ditt då du verkar ha lite villfarelser i det hela, bland annat va jag verkar tycka i frågan.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Säljare på Elgiganten talade med en kund och svarade på frågan om vad skillnaden egentligen var mellan MacBook Pro 13" (Intel Core i5-5257U 2.7 GHz) och MacBook (Core M3-6Y30 1.1 GHz):

"Ärligt talat så skiljer det inte så mycket, den här *lägger handen på MBP 13* har bara ett lite bättre grafikkort."

Japp. "Intresse och kunskap om teknik" är meriterande för anställning där.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Min kära mor har en tendens till att skaka mobilen som om det vore en maracas när hon ska kolla sitt saldo på kontot, så de kommer ju aldrig fram.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Haha, vart helt ställd av SNSV referensen och fick ta google till hjälp, men kul var det (både SNSV och min egen insikt i detta)

Jag erkänner, jag fick också söka på SNSV och fick mej ett gott skratt !

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Stänga datorerna:
Bärbara kan köras på batteriet under avbrottet, men ingen garanti att batteriet räcker för hela tiden.
Statioära är bäst att stänga om ej reservkraft är tillgänglig. UPS klarar normalt endast mycket kortvariga strömavbrott..

Internet påverkas inte av ett lokalt strömavbrott., men åtkomsten kan påverkas då lokala routrar, modem, fiberkonverter, AP:n och switchar inte fungerar under strömavbrottet. Mobilt bredband påverkas normalt inte då basstationerna har ackumulatorer,som kan försörja basstationen under avbrottet.

Okej... bra poängterat.

Här finns bara stationära, därför antog jag inte något om bärbara, men eftersom nätverket kommer vara nere ändå, (vilket de fick i meddelandet också), så är det lika bra att stänga av allt.
Internet i sig påverkas inte... men vår access till det gör, då UPSerna inte pallar upp till 1 timmes avbrott.

Permalänk
Medlem

Efter att vi installerat ett CCTV system hos kund så fick vi ett klagomål. Det var att vi tagit betalt för att dra fram 230V till POE switcharna som skulle driva kamerorna. Kunden propsade på att även denna skulle ha varit POE matad!...hade huvudvärk den dagen.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk

Var på en föreläsning där föreläsaren hade win8 och inte riktigt fattade hur man kom till skrivbordet. Så hennes geniala lösning var att öppna upp Excel och sedan stänga det

Permalänk
Medlem

Kund: -"Jag skulle vilja ha en iPad, var har ni de?"
Jag: -"De har vi här borta, det finns några olika modeller; den här heter iPad air 2, den här mini 4..."
Kund: -"Ni har ingen Samsung?"

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

"Du skall inte felsöka, du skall bara laga bilarna"
Sagt av en person i ledande ställning till en kollega.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds