Permalänk
Medlem

Canon 5D Mark II stendöd...

Fick hem mitt nya objektiv idag och ville ju såklart direkt prova det. Kameran har legat förvarad i min kameraväska under ett antal månader med 2st batterier i ett batterigrepp som inte satt på kameran i väskan.

Satte på objektivet och på med batterigreppet, startade kameran = stendöd.

Tänkte jaha måste ju ladda batterierna.. stoppade i ett utav batterierna i batteriladdaren men laddaren bara blinkar fort? Provade att sätta i det andra batteriet direkt i kameran utan batterigrepp, men kameran är fortfarande stendöd? Vad har hänt och hur kan jag fixa detta?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Har batterierna legat länge brukar de ha svårt att ta laddning, Canon har denna information:

http://www.canon.se/support/consumer_products/products/camera...

Permalänk
Medlem

Om du bestämmer dig för att sälja så kan jag vara intresserad.
Behöver fler 5d2 till mitt vilt kamera projekt.

Visa signatur

Dell 31,5" 4K på photoshop maskinen, 950 Pro systemdisk, 950 Pro scratchdisk, 2x8tb, 2x2tb, 2x500gb
1st Dell 30" + 2st Dell 20" på surfmaskinen, ocz systemdisk, 2x2tb
Origen chassie till HTPC:n med ocz systemdisk, 3x2tb
Synology NAS 1817+, Synology NAS 1813+, Synology NAS 1813+, IBM SAN, 24x300gb SAS 15K
Infinity fantast och nästan lika glad i Audio Research

Permalänk
Medlem

Kameran fungerar igen.

Det vart tydligen för dålig kräm i ena batteriet samt att det andra batteriet tydligen är kaputt.
Men nu är ett batteri fulladdat och kameran startade tack och lov.

Blir till att köpa 2 nya originalbatterier imorgon då jag inte litar på nuvarande batteri, samt skriva ner alla inställningar om man nu skulle behöva byta lillbatteriet någon dag.

Skönt att det inte var värre än så här.
Den frustrerande och svettiga stunden är äntligen över.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ