Bästa streamingmjukvara för dela skärm och video/Skype

Permalänk

Bästa streamingmjukvara för dela skärm och video/Skype

Vi hade tänkt använda Google Hangouts men Google har tydligen gjort om den till crap, om jag fattar det rätt?

Så, kravet är att vi kan dela skärm och visa bådas webcam strömmar samtidigt och så klart spela in detta.

Resultatet ska bli en video där i bakgrunden så är det ett projekt vi diskuterar och i förgrunden våra två respektive webcam-videos.

Har kollat på XSplit och OBS. OBS är gratis och verkar funka hyfsat förutom att jag då endast kan se Skypes normalfönster om andra personen delar skärmen och inte kan kontrollera hans videoström. Vill ju ett det ska bli estetiskt.

Förstår ni vad jag vill göra och har någon ett tips på ett program som uppfyller mina önskningar? Och inte kostar skjortan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Vi hade tänkt använda Google Hangouts men Google har tydligen gjort om den till crap, om jag fattar det rätt?

Så, kravet är att vi kan dela skärm och visa bådas webcam strömmar samtidigt och så klart spela in detta.

Resultatet ska bli en video där i bakgrunden så är det ett projekt vi diskuterar och i förgrunden våra två respektive webcam-videos.

Har kollat på XSplit och OBS. OBS är gratis och verkar funka hyfsat förutom att jag då endast kan se Skypes normalfönster om andra personen delar skärmen och inte kan kontrollera hans videoström. Vill ju ett det ska bli estetiskt.

Förstår ni vad jag vill göra och har någon ett tips på ett program som uppfyller mina önskningar? Och inte kostar skjortan!

https://meet.jit.si/ ?

Sedan finns också lösningar via NextCloud och RocketChat dock något man får hosta själv. Det senare kan man använda deras Live Demo.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

@Commander: den verkar tappa webcamen då jag delar skärm? Sen så finns ingen inspelning inbyggd? Går ju göra en screengrab men då kan jag ju lika gärna göra en från Hangout

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@Commander: den verkar tappa webcamen då jag delar skärm? Sen så finns ingen inspelning inbyggd? Går ju göra en screengrab men då kan jag ju lika gärna göra en från Hangout

Starta med 2 instanser, en för skärm en för webcam?
Spela in med egen mjukvara (OBS).

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

@Commander: men då är det väl lika bra bara köra Hangout med skärmdelning och var sin "webcamavatar" och spela in det med OBS? Det du sa lät som en omväg för samma sak eller missförstår jag något?

Det finns alltså inga allt i ett lösningar här?

Permalänk

https://showmore.com/ verkar nice. Vi testar köra med det första rundan få se, återkopplar hur det lirade.

Permalänk
Medlem

Discord kommer att få skärmdelning och videosamtal under det här året, och dessa funktioner kommer passa er perfekt!

Men det är då det och du pratar om vad för tjänster som finns i dag. Jag skulle varmt rekommendera OBS, och så streamar du till antingen YouTube eller Twitch. Dock får du då en fördröjning på kanske 8 sekunder på det som händer på din skärm.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.