Invänta annat eller införskaffa Acer predator xb271hu (ips-panelen)

Permalänk

Invänta annat eller införskaffa Acer predator xb271hu (ips-panelen)

Som rubriken lyder: tror vi det kommer något trevligt alternativ på den fronten?? Tycker det verkar som en gambling när det gäller back Light bleed samt monitor-kontroller. Är det Er uppfattning att skärmen inte håller måttet för prislappen på närmare 8k?
Tacksam för all respons.
Vänligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Som rubriken lyder: tror vi det kommer något trevligt alternativ på den fronten?? Tycker det verkar som en gambling när det gäller back Light bleed samt monitor-kontroller. Är det Er uppfattning att skärmen inte håller måttet för prislappen på närmare 8k?
Tacksam för all respons.
Vänligen

Har själv letat efter något i den klassen. Har även haft ögonen på ASUS PG279Q.
Men som du sa, det är en prislapp på 8000-9000kr och då ska man inte behöva "vinna på lottot" för att få en panel som inte blöder som no tomorrow. Jag hade väntat ett tag för att se vad som kommer ut på marknaden. Om du INTE kan vänta så hade jag i dina skor kollat om skärmen jag ville ha fans i butik så att du faktiskt kan testa dom.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5

Permalänk

Vänta 2 år på bra oled skärm och köp någon billig tn panel så länge.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Tack för era tankar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den skärmen har väl legat på det priset ett par år nu. Snart borde du få samma teknik billigare eller bättre teknik för samma pris, kan man tycka. Än så länge tror jag dock att alla IPS 1440p 144Hz-paneler i grunden kommer från samma tillverkare, så vi kan ju hoppas att någon annan också lyckas göra en sådan panel.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vill man leva livet i nuet och njuta, eller vill man bara gå o vänta o vänta och vara rädd för att få en dålig produkt, som du kan lämna in om du är missnöjd? Valet är ditt.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk

@MrQke: Exakt. Är inget fan av att vänta. Retur på grund av edge bleed är nog nästan nödvändigt när det gäller den här skärmen om jag förstått det hela rätt. Ett stort lotteri som man ger sig in i för att få en fullt fungerande panel

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gladaminer:

Som rubriken lyder: tror vi det kommer något trevligt alternativ på den fronten?? Tycker det verkar som en gambling när det gäller back Light bleed samt monitor-kontroller. Är det Er uppfattning att skärmen inte håller måttet för prislappen på närmare 8k?
Tacksam för all respons.
Vänligen

Köp en begagnad PG278Q istället och lev livet

Skulle ärligt talat vänta ett tag till när det gäller just 27 tummarna då 4k verkar göra storslag nu. Sedan hoppas vi på bättre paneler snart.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

@andra94: Ytterligare en skön pjäs att ha i ögonvrån alltså! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Den skärmen har väl legat på det priset ett par år nu.

Tidsmaskin?
Jag köpte min 270 vid release för mindre än 2 år sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."