Mediaspelare som spelar Amazon PrimeVideo, HBO och Netflix?

Permalänk
Medlem

Mediaspelare som spelar Amazon PrimeVideo, HBO och Netflix?

Letar efter en mediaspelare som spelar Amazon PrimeVideo, HBO och Netflix till min Samsung LCD.
Vill kunna spela alla tre genom mediaspelaren eller streama genom min Samsung S7.

Vad ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Låter som en nVidia Shield Android TV skulle göra susen, allt utom HBO finns som App på den men HBO kan du streama via Chromecast som är inbyggt i boxen.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara riktigt bra men är för dyr.

Skrivet av keyser:

Låter som en nVidia Shield Android TV skulle göra susen, allt utom HBO finns som App på den men HBO kan du streama via Chromecast som är inbyggt i boxen.

Permalänk
Medlem

Kanske en Xiaomi Mi Box för 70 USD?
https://www.aliexpress.com/item/xiaomi-mi-box-4K-Streaming-Me...

Verkar kunna fixa Amazon, åtminstone delvis vad det verkar: https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/56jm3o/psa_amazon...

Den har också chromecast inbyggt i boxen.

Har tyvärr inte den boxen själv men funderat på att köpa den för att göra gammal dum-tv till "smart".

Edit: Fast här säger dom att den inte har Amazon Prime Video så jag vet inte...
http://www.androidpolice.com/2016/10/23/xiaomi-mi-box-review-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kanske en Xiaomi Mi Box för 70 USD?
https://www.aliexpress.com/item/xiaomi-mi-box-4K-Streaming-Me...

Verkar kunna fixa Amazon, åtminstone delvis vad det verkar: https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/56jm3o/psa_amazon...

Den har också chromecast inbyggt i boxen.

Har tyvärr inte den boxen själv men funderat på att köpa den för att göra gammal dum-tv till "smart".

Jag ägde denna ett tag innan jag köpte en Sony TV med inbyggd Android TV.
Utöver trubblet med att få Amazon Video att fungera fullgott så var det en trevlig box.

Permalänk
Medlem

Är Google Chromecast v.2 bra om jag spelar upp Amazon PrimeVideo på min S7 och "klonar" skärmen till TVn med hjälp av Chromecast v.2? Bra bildkvalite? Lagg?

Permalänk
Medlem

Appen har inte cast funktionen alltså? Att klona hela bilden är inte så optimalt vid videouppspelning. Iaf inte enligt min(lilla) erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Amazon Prime appen skall ha Chromecast stöd:
http://chromecasthelp.net/chromecast-amazon-prime-instant-video-android/

Eftersom en Chromecast V2 kostar under 400 kr så är det ju bara och köpa en.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Amazon Prime appen skall ha Chromecast stöd:
http://chromecasthelp.net/chromecast-amazon-prime-instant-video-android/

Eftersom en Chromecast V2 kostar under 400 kr så är det ju bara och köpa en.

Den guiden visar dock hur du castar hela skärmen, något som nästan alltid resulterar i ryckig uppspelning och tappade frames. Den officiella appen har inget Chromecast-stöd.

Permalänk
Medlem

@keyser:
Du har helt rätt. Inget inbyggt stöd för Chromecast i appen.

Verkar svårt att hitta en som har allt.
Chromecast har inte Amazon och Fire TV stick har inte HBO.
De är ju iofs ganska billiga så kanske skaffa båda...

Min LG TV har iofs alla 3 men det är ju ingen billig lösning.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

@keyser:
Du har helt rätt. Inget inbyggt stöd för Chromecast i appen.

Verkar svårt att hitta en som har allt.
Chromecast har inte Amazon och Fire TV stick har inte HBO.
De är ju iofs ganska billiga så kanske skaffa båda...

Min LG TV har iofs alla 3 men det är ju ingen billig lösning.

Sony's TV-apparater med Android TV har, trots att det egentligen "inte finns", en App för Amazon - dök upp på min samma dag som Amazon lanserades i Sverige. Tyvärr verkar den vara kopplad till just Sony då man inte kan få den att lira på Andra Android TV-enheter. Men som sagt - ingen vidare billig lösning att köpa en helt ny TV för ändamålet.

Edit: Även nVidia Shield kommer levererad med Amazon, som inte syns från start men man kan locka fram det med lite trix.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Sony's TV-apparater med Android TV har, trots att det egentligen "inte finns", en App för Amazon - dök upp på min samma dag som Amazon lanserades i Sverige. Tyvärr verkar den vara kopplad till just Sony då man inte kan få den att lira på Andra Android TV-enheter. Men som sagt - ingen vidare billig lösning att köpa en helt ny TV för ändamålet.

Amazon video finns till Android TV, funkar på Nvidia Shield.
Just nu måste man göra en liten "hack" för att den skall dyka upp här i Sverige dock.
Om man stänger av "Location service" (tror det heter så) och ställer in menyspråket till engelska så dyker den upp.

Shielden kommer med den appen förinstallerad till och med.

Hur det är med HBO vet jag dock inte, men någon nämnde ju tidigare att det skulle funka att casta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Amazon video finns till Android TV, funkar på Nvidia Shield.
Just nu måste man göra en liten "hack" för att den skall dyka upp här i Sverige dock.
Om man stänger av "Location service" (tror det heter så) och ställer in menyspråket till engelska så dyker den upp.

Shielden kommer med den appen förinstallerad till och med.

Hur det är med HBO vet jag dock inte, men någon nämnde ju tidigare att det skulle funka att casta den.

Förtydligande - Amazon Video finns inte att ladda ner från Play, men dyker upp semi-automatiskt på vissa enheter. Bland annat nVidia Shield.

Permalänk
Medlem

Köpte en Chromecast på lunchen. Kan man stänga av Location service för att få Amazon Video?

Permalänk

Amazon Prime Video och problem med firestick mm

Har testat med Samsung S7 och klona bilden till TV. Blir inte alls bra med dålig upplösning och är omständigt.
Testat att köra över laptop med Chrome och det fungerar bra. Men också för omständigt.
Nu försöker jag att beställa Amazon fire Stick, men det går tydligen inte att få den till sverige...
Och verkar som den inte stöds i sverige.
Har en provabonnemang på Prime Video för att se Grand tour (gamla Top Gear gänget).
Men tar gärna emot tips hur man kan se Prime Video på ett enkelt sätt. Vill inte byta ut TVn som jag är nöjd med.

Permalänk
Skrivet av hanosweden:

Har testat med Samsung S7 och klona bilden till TV. Blir inte alls bra med dålig upplösning och är omständigt.
Testat att köra över laptop med Chrome och det fungerar bra. Men också för omständigt.
Nu försöker jag att beställa Amazon fire Stick, men det går tydligen inte att få den till sverige...
Och verkar som den inte stöds i sverige.
Har en provabonnemang på Prime Video för att se Grand tour (gamla Top Gear gänget).
Men tar gärna emot tips hur man kan se Prime Video på ett enkelt sätt. Vill inte byta ut TVn som jag är nöjd med.

Som sagt så funkar det med Amazons egna app och Nvidia Shield TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Köpte en Chromecast på lunchen. Kan man stänga av Location service för att få Amazon Video?

Då det inte finns något stöd för Chromecast i Amazon Video, så är svaret nej.

Permalänk

@Nebudchanezzer: Tack för svaret.
När jag använder mig av Amazons egna app så kan jag se i mobilen, men har problem med att köra upp det på TV 60" med bra upplösning. Kör med screen mirror från home appen på samsung S7.
Går det att installera Amazons egna app i Nvidia Shield TV och då få det att fungera?

Permalänk
Skrivet av hanosweden:

@Nebudchanezzer: Tack för svaret.
När jag använder mig av Amazons egna app så kan jag se i mobilen, men har problem med att köra upp det på TV 60" med bra upplösning. Kör med screen mirror från home appen på samsung S7.
Går det att installera Amazons egna app i Nvidia Shield TV och då få det att fungera?

Har du en shield TV v2 så kommer den med den appen förinstallerad, man måste bara stänga av "location service" och ställa in meny-språket till engelska för att den skall dyka upp.

Har du en v1 så vet jag inte riktigt.... (kan vara samma där)

Permalänk

Statusuppdatering: Har köpt en nVidia Shield Android TV ver2 och är mycket nöjd med den. Fungerar utmärkt med Amazon prime Video och även med som Chromecast enhet, SVT Play, Kodi mm. Kör ExpressVPN på den också.
Rekommenderas av mig!
Tack för era råd och tips!
Ovärderligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanosweden:

Statusuppdatering: Har köpt en nVidia Shield Android TV ver2 och är mycket nöjd med den. Fungerar utmärkt med Amazon prime Video och även med som Chromecast enhet, SVT Play, Kodi mm. Kör ExpressVPN på den också.
Rekommenderas av mig!
Tack för era råd och tips!
Ovärderligt!

Jag har också precis köpt en Nvidia Shield TV. Jag får dock inte Amazon Prime till att fungera. Om jag stänger av Location och byter till Engelska så dyker appen upp. Jag kan gå in i appen och bläddra och jag kan spela trailers men om jag försöker starta en film så får jag meddelandet:
”Problem occured. We’re unable to play your video at this time. Please try again in a few minutes or contact Customer service”

Amazon Prime fungerar utmärkt i mobilen. Är det någon som känner igen problemet och vet vad man kan göra åt det?

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…