Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Få se. Jag började med att köpa abit moderkort på 90 talet, då dom gick i graven så köpte man ju asus. Har haft dom i 15-20 år. Brosan köper asus, polarna köper asus. Givetvis är deras mest påkostade kort av erkänt hög kvalitet. Kan du påstå annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar också Asus moderkort bättre än nåt annat. Jag hade dock en annan favorit som gått i graven sedan länge och det var Soltek moderkorten som var lite billigare än de flesta men bra kvalitet för Socket A

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Få se. Jag började med att köpa abit moderkort på 90 talet, då dom gick i graven så köpte man ju asus. Har haft dom i 15-20 år. Brosan köper asus, polarna köper asus. Givetvis är deras mest påkostade kort av erkänt hög kvalitet. Kan du påstå annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan påstå att du inte har något att backa upp ditt påstående med. Du och dina polare är en alldeles för tunn referensgrupp för att kunna påstå att ASUS har BÄST kvalitet.

Kör själv ASUS och det har funkat bra, men jag skulle aldrig våga påstå att de är BÄST och är av bäst kvalitet.

Hade du några källor eller?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Asus e sämst, eftersom de e så stora och har så många moderkort.
Jag lever lite i det förflutna då asus istället för att fixa ett fel på ett moderkort släppte ett nytt
WTF, släpp en bra bios istället

Köp hellre ett Asrock.
De ljuger inte om sin bakgrund som budgettillverkare åt asus å har färre mobos å är oftast lite "fula" dvs fyndiga å försöker ge oss slutanvändare massa lösningar som inte gillas av intel bla

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Hahaha, vilken rolig bild. Man kan undra om det är fejk eller inte

Det stod ju 3200+ på bilden lite högre upp om man överklockar

Äkta
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5ulmff/alva_lucky_n00b_...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SectionX2:

Få se. Jag började med att köpa abit moderkort på 90 talet, då dom gick i graven så köpte man ju asus. Har haft dom i 15-20 år. Brosan köper asus, polarna köper asus. Givetvis är deras mest påkostade kort av erkänt hög kvalitet. Kan du påstå annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Så hur gör du jämförelsen om du enbart haft ett märke? Hur tänkte du nu?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag gillar också Asus moderkort bättre än nåt annat. Jag hade dock en annan favorit som gått i graven sedan länge och det var Soltek moderkorten som var lite billigare än de flesta men bra kvalitet för Socket A

Hade ett Soltek 939, klockade fantastiskt bra och benchade lika fantastiskt(tighta timings), dock var det nerlusat med dom piratkopierade kondingarna som florerade på den tiden så alla VRM-kondingarna hade poppat inom ett år. Köpte då ett beggat MSI Platinum som fungerade helt perfekt tills jag övergav 939, inget fel alls på MSI:s kondingar.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så hur gör du jämförelsen om du enbart haft ett märke? Hur tänkte du nu?

Hade asrock på dator nr2 en gång. Var bara skit. Blir ett asus till ryzen. Troligtvis ett prime pro.

Btw abit was the shit back in the day. Men nog inte många som kommer ihåg dom här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Asus Crosshair VI Hero kort är inte fult enligt mig.

Edit:
Kollade på Intels motsvarighet och dessa ser inte ett dugg bättre ut. Jag kan dock hålla med om att AMD AM4 MSIs moderkort ser vidriga ut, speciellt kortet till höger

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/01/MSI-AM4-AMD-RYZEN-CPU-Motherboards.jpg

MSI X370 XPOWER Gaming Titanium är det snyggaste AM4 kortet än så länge. Lutar åt detta.

E: Hero korten är nästintill alltid snygga. Med onödigt dyra. Ser ingen anledning till att betala 3-4 tusen för ett moderkort.
Nu kommer väl AM4 bli billigare än intels chip. Men tror ändå det kommer ligga en tusenlapp över dom mer vanliga korten.

Permalänk
Medlem

@geforce60:

Då har vi inte samma smak på långa vägar. Ser ut som någon tappat en färgburk över kortet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Var tog de gamla hederliga gröna kretskorten utan någon som helst utsmyckning vägen? Hade lätt köpt ett sådant om det hade funnits som en high end variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Var tog de gamla hederliga gröna kretskorten utan någon som helst utsmyckning vägen? Hade lätt köpt ett sådant om det hade funnits som en high end variant.

Epox korten förr i tiden va väl gröna om jag inte minns fel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Var tog de gamla hederliga gröna kretskorten utan någon som helst utsmyckning vägen? Hade lätt köpt ett sådant om det hade funnits som en high end variant.

Har du lite tur kan det säkert dyka upp
Asus kanske gör något motsvarande det här kortet exempelvis PRIME Q270M-C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JockeP:

Har du lite tur kan det säkert dyka upp
Asus kanske gör något motsvarande det här kortet exempelvis PRIME Q270M-C

Ett PRIME X370-PRO fast i det utseendet hade varit perfekt! Självklart lite biffigare kylflänsar på VRM dock, men det ska se ut som kylflänsar, inte som någon sportbil eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Jag är lite lat här och ställer en fråga rätt ut ifall någon har koll på kommande Ryzen server utbud. Finns någon info?

Dual channel och 4 minnesplatser duger inte till esxi burk, även om det skulle vara fortsatt ECC stöd på mainstream prylarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZyntaX:

Jag är lite lat här och ställer en fråga rätt ut ifall någon har koll på kommande Ryzen server utbud. Finns någon info?

Dual channel och 4 minnesplatser duger inte till esxi burk, även om det skulle vara fortsatt ECC stöd på mainstream prylarna.

Det snackas om 8 kanaler DDR4 på Naples, alltså Zen's servermotsvarighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Få se. Jag började med att köpa abit moderkort på 90 talet, då dom gick i graven så köpte man ju asus. Har haft dom i 15-20 år. Brosan köper asus, polarna köper asus. Givetvis är deras mest påkostade kort av erkänt hög kvalitet. Kan du påstå annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar ha väldigt lätt för att generalisera.

Idag funkar det inte att tillverka skit om man gör moderkort eller grafikkort.

Jag jobbade i en datorbutik för länge sen och byggde många datorer.
Abit var helt klart bäst då, följt av ASUS. MSI var rena mardrömmen. Biostar på den tiden var helt ok.
Vi fick tillbaka väldigt många datorer med MSI moderkort. Där kontakterna var smart placerade hos Abit och Asus var de INTE det hos MSI.

Jag har faktiskt aldrig vågat köpa en MSI produkt sen dess men av att döma på bilder så verkar de mer genomtänkta idag och gör säkert bra produkter.

Jag föredrar Asus men tycker även Gigabyte är riktigt bra. Biostar har ju inte varit så populärt i europa och för intel.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Det snackas om 8 kanaler DDR4 på Naples, alltså Zen's servermotsvarighet.

Tackar!
Gissar på att det tyvärr blir utprisat för hemmabruk.
Synd att Ryzen bara blev dual-channel och inte en direkt motsvarighet till X99 istället =/

Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Har du pengar nog för X99 så har du råd med Naples också.

AMD vinner inte marknadsandelar genom att ta mera betald än intel.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@ZyntaX: Har du pengar nog för X99 så har du råd med Naples också.

Du verkar ha missförstått mig.
X99 är inte en server plattform, Naples är det. Naples bör jämföras med Xeon.
Inget jag skrev handlade om att ha råd med X99 eller inte. Utan att jag önskar att Razen skulle släppt konkurrens till X99 plattformen med och inte bara Skylake.

Citat:

AMD vinner inte marknadsandelar genom att ta mera betald än intel.

Nej, det vet jag inte någon som sagt heller?

Permalänk
Medlem

Wie, typ nästan bekräftat.
Undrat det sen man hörde att Ryzen var SOC.

Ryzen does not need a mobo with southbridge at all.
Super small super cheap 8core systems

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Wie, typ nästan bekräftat.
Undrat det sen man hörde att Ryzen var SOC.

Ryzen does not need a mobo with southbridge at all.
Super small super cheap 8core systems

X300 är i princip bara TPM och annat småskit enligt AMD själva, enligt utsago ska x300 itx borden därför bli ännu lite billigare då det inte behövs lika många banor & lager på moderkorten och även själva kostnaden för x300 chippet var betydligt lägre än för x370. Detta stod att läsa i ett par intervjuer. Som adderad bonus så finns det också mer plats över på ITX ytan tack vare detta, plats som tillverkare kan använda till annat praktiskt så som kraftigare vrm lösningar osv osv. Nackdelen är ett betydligt magrare utbud av portar.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

AMD vinner inte marknadsandelar genom att ta mera betald än intel.

Hoppas att du har rätt, förra gången AMD låg bättre med prestanda och pris så gick det inte så bra. Men det är andra tider nu, konsumenterna är nog klokare idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

X300 är i princip bara TPM och annat småskit enligt AMD själva, enligt utsago ska x300 itx borden därför bli ännu lite billigare då det inte behövs lika många banor & lager på moderkorten och även själva kostnaden för x300 chippet var betydligt lägre än för x370. Detta stod att läsa i ett par intervjuer. Som adderad bonus så finns det också mer plats över på ITX ytan tack vare detta, plats som tillverkare kan använda till annat praktiskt så som kraftigare vrm lösningar osv osv. Nackdelen är ett betydligt magrare utbud av portar.

Uppfattade aldrig att det skulle va utan nån slags southbrige chipset. Kanske läste lite för ytligt men nu fick jag iaf det till mig rätt så rakt på sak hehe.

at 1:32:35. verkar inte funka idag att dela med tidstämpel på idag.

https://www.youtube.com/watch?v=Ej2AmDckgZw

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

När man väljer moderkort så går man in på 3Dmark och väljer den CPUn som man ska köpa. Sedan köper man samma modell som det systemet har som ligger som nr 1. Då vet du att du kommer få ut max av din CPU

Så jag väntar på tester och att det ramlar in lite extrem resultat på http://www.3dmark.com/search?_ga=1.225490206.541203727.146504...

min pc är fortfarande den snabbaste AMD datorn http://www.3dmark.com/fs/11026214 Men ska jag behålla den platsen så kommer det krävas ett cpu byte.

Frågan är om det är en RYZEN som kommer att toppa denna listan snart ? http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Sidan 100!

Ok, så här har det växt sedan tråden startade.

Datum

Sidor

2016-08-17

0

2016-08-20

1

2016-08-28

2

2016-09-21

3

2016-10-24

4

2016-11-26

5

2016-11-30

6

2016-12-02

7

2016-12-06

8

2016-12-07

9

2016-12-12

10

2016-12-15

20

2016-12-31

30

2017-01-06

40

2017-01-13

50

2017-01-20

60

2017-02-01

70

2017-02-08

80

2017-02-13

90

2017-02-17

100

Diagrammet med sidor i tråden mot datum blir som följer:

Det går att konstatera att förhandstitten av Ryzen i december satte igång hypen!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Intressant att tester har börjat läcka ut, men det är dåliga tester. Men samtidigt bra tester är lätt att fuska, t.ex. en screenshot på ett spel, betyder nödvändigtvis inte att det sitter en Ryzen i datorn som kör spelet.

Jag har inte hört något om ECC, moderkortstillverkare borde nämna detta väldigt tydligt. Och inte ens enda tillverkare som jag har sett har nämnt ECC en enda gång, så det ser lite dystert ut.
Och som folk brukar säga, det finns två typer av datoranvändare, de som gör vettiga saker och har ECC minnen m.m, de andra som mig som mer har datorn som en leksak.

Nu vet jag inte vad ditt behov är, är det mer seriöst så är Ryzen en konsument Cpu ändå ut i fingerspetsarna, fördelen är prisvärdigheten. Nackdelarna är som det alltid är att inte köpa enterprise produkter med allt vad det innebär. (inte lika goda säkerhetsmarginaler)

Angående sprida lasten så har det sina för och nackdelar, att köra en sak i taget på varje dator blir för många att skaffa ett megastort garage att fylla med datorer. Det finns även prestandafördelar att köra allt på samma maskin vid rätt förutsättningar, men det beror helt på vad lasten är. I många fall går inte alla applikationer konstant i 100%, utan ens applikationer kanske ligger i 20% belastning en stor del av tiden. Och detta innebär att eftersom inte alla appar konstant utnyttjar max kan man dimensioner datorn därefter.

För att ta ett exempel. Jag skulle ha en dator som klarade av att ersätta ca 20 desktop maskiner, rekommenderad hårdvara på maskinerna var 2 core @ 3GHz. Servern som jag ersatte dessa 20 maskiner med var en dubbel 12 core Xeon väldigt lågt klockad. Och resultatet blev helt accepterat.

Det jag ser med Ryzen är för oss nördar. Många av oss nördar vet att man bör ha SAN etc för ett par hundra tusenkronor om man ska arbeta seriöst, det är dock lite svårt att ekonomisk motivera detta och vi kör med saker som ofta är ren idioti.
I mitt fall struntar jag i ECC, kalla med för dåre den som vill, men jag slipper hamna på lyxfällan på Tv3 efter mitt datorköp.

Tack för varningen, men omvänt (och i mitt fall), för konsumentlaster bör konsumenthårdvara användas:) Även för det där SAN:et:D Där kan de fungera riktigt bra, om man har tillräckligt med back up:er:)

Permalänk
Medlem

@the squonk:
Hade själv ett K8N Neo Platinum som jag sen bytte till ett K8N Diamond Plus. På den tiden då Nvidia tillverkade bryggor ännu... Verknimgsgraden på Nforce 4 chipset= tillför 3w få 6w värme. Fy fan de gick varma..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

@the squonk:
Hade själv ett K8N Neo Platinum som jag sen bytte till ett K8N Diamond Plus. På den tiden då Nvidia tillverkade bryggor ännu... Verknimgsgraden på Nforce 4 chipset= tillför 3w få 6w värme. Fy fan de gick varma..

Rätt lika moderkort, jag råkade ta bort Platinum etiketten på mitt och det stod Diamond under. Alltså samma PCB, var troligen bara något extrachip som inte var ditlött ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

RAM hastigheten är irrelevant för Prime Numbers då "working-set" får plats i L3$.

Givet skalningen med kärnor (p värde på >= 90%) så är det också uteslutet att Physics testet har ett "working-set" som inte till väldigt nära 100 % får plats i L2$.

Det är exakt just prime och fysiktestet som ökar stort i poäng med RAM hastighet/latens. Det finns extensiva tester på detta som verifierar det också:

Börjar bli lite trött på alla lagar och teori då dom alltid inte går att applicera mot tester. Speciellt inte när man ska jämföra en arkitektur mot en annan som man inte vet allt om än (och ändå vet vi att Zen skiljer sig radikalt på många punkter mot Core). Bara den enorma skillnad som kan uppstå mellan syntetiska tester versus praktiska tester bekräftar det. Sen får man inte glömma att det är 2 helt olika arkitekturer som kommer bete sig olika med olika IPC beroende på tillämpning. Därför är det också alltför generaliserade antaganden ganska ofta.

En ökning på över 27% på primetal respektive 16% på fysiktestet med bara varierande frekvens/timings på RAM...

Har också testats på Ivy och Skylake med samma resultat. Zen hade för övrigt i dessa "läckta tester" över 70ns latens och kördes tydligen på ett A320 utan turbo. 70ns är definitivt något som är allvarligt fel/buggar/bios.

Har också velat skriva mer om XFR tidigare då fler och fler undrar och skriver om det i tråden fortfarande, med jag tappade gnistan då vissa saker vägras att förstås eller måste upprepas onödigt många gånger. Sedan jag skrev om XFR första gången så har det bara dykt upp lite mer illustrativt material som jag markerat extra nedan. All annan dokumentation finns att hämta via patent och dokument från ieee om man är medlem där. Nåväl:

lite kort om XFR igen...

AVFS gen.3 har ökat antalet kretsar (små replicas/sensorer utplacerade i hela kislet) från 500 till 1300 i Zen:

Dessa triggas periodiskt av SenseMI/AGESA för statistiska tester för att kunna ge input i realtid via algoritmer och avgöra högsta möjliga stabila frekvens baserat på faktorer där en del av dom är variabla av användaren för att ändra reglerna bakom algoritmen. Detta är också varför AMD nämnde "silicon behaviour".

Teorin bakom detta är att automatiskt kunna köra Zen så högt som det är möjligt efter kislets/fysikens lagar. Det hela är alltså en ruskigt aggressiv och sofistikerad metod att utvinna högsta möjliga klockfrekvens. Det skalar ner till -196c, dvs LN2 vilket säger en del om AVFS/XFR's dynamiska förmåga. Jag tror fortfarande att högst frekvenser nås genom manuell överklockning, men kommer XFR nära och automatiskt kan hålla CPU precis innanför smärtgränsen i frekvens per individuell kärna så har vi en vinnare för alla. Det återstå att se hur högt XFR kommer pressa Zen, och hur olika exemplar förmodligen kommer klocka något olika inom .25 steg och vad för kylare samt vilken TDP man tillåter CPU att öka till då denna skall vara variabel och i princip gränslös.

EDIT: Finns en färsk artikel också:

http://www.bitsandchips.it/52-english-news/8058-xfr-and-its-a...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

ASUS AM4 X370 Crosshair VI Hero – Unboxing & Preview

Lite fler moderkort. Ser ut att vara inne med ledlampor fortfarande.
http://wccftech.com/amd-ryzen-am4-asrock-x370-b350-gaming-mot...