Dimningsbar LED-lampa som motsvarar 75w matt glödlampa?

Permalänk
Medlem

Dimningsbar LED-lampa som motsvarar 75w matt glödlampa?

Hej,
I dag dog den sista av mina matta 75w glödlampor, så det är dags att hitta en LED-lampa.
Det är den "vanliga" glödlampan för takbelysning, inte den smalare modellen, e27(?)

Motsvarande 60w eller lägre blir för mörkt, skulle helst hitta något som motsvarar 75w, gärna ännu mer.
Efter att ha googlat runt verkar detta betyda 1100 lumen eller mer, men jag vet inte hur väl det stämmer.

Skulle vilja hitta en som är:
rundstrålande och klotformad, alltså inte riktad.
Varm i ljuset
Dimningsbar
Matt yta

Några rekommendationer?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

e14 är den smala så det är nog e27 du vill ha.

En snubbe har gett sig på att mäta en herrans massa LED-lampor, och det är rätt stor skillnad på kvalitet (ljusspektrum, flimmer m.m.)
Kika gärna lite här http://sle.se/led/

Tycker Julas Anslut är rätt bra budgetalternativ, men ingen erfarenhet av så starka som motsvarar 1100 lumen tyvärr.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+