Permalänk
Medlem

Bredband2

Hej
Vill varna för bredband2. Extremt dålig service och dålig ms. Dom är bra på hastighet, man får vad man har köpt. "Ingen bindningstid" kör dom med, men dom har så att betalning sker kvartalsvis och i mitt fall nu när jag gjorde en uppsägning så önskar jag inbetalda pengar tillbaka. Det kan jag endast få om jag betalar 50kr till deras underleverantör som jag måste kontakta, PayEx, eller väntar ut 3 mån.

Jäkligt illa av bredband2 att köra den stilen

Ska gå över och testa A3 tänkte jag innan jag går tillbaks till dom enda vettiga Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad deras villkor säger utan att ha läst dem men känns spontant som att du bör kunna ta de vidare för att få tillbaka dina redan inbetalda pengar och slippa betala dessa 50kr i administrationsavgift som jag gissar det är.

Sen tycker jag att man borde kunna välja som kund om man vill ha månadsvis, kvartalsvis eller årsvis betalaningsperiod.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Det går ju att betala månadsvis också, fast då kostar det 10 kr extra i serviceavgift.
Lite udda sätt att ha kvartalsvis betalnings som standard, men det funkar om man planerar.

Permalänk
Skrivet av jussit:

Hej
Vill varna för bredband2. Extremt dålig service och dålig ms. Dom är bra på hastighet, man får vad man har köpt. "Ingen bindningstid" kör dom med, men dom har så att betalning sker kvartalsvis och i mitt fall nu när jag gjorde en uppsägning så önskar jag inbetalda pengar tillbaka. Det kan jag endast få om jag betalar 50kr till deras underleverantör som jag måste kontakta, PayEx, eller väntar ut 3 mån.

Jäkligt illa av bredband2 att köra den stilen

Ska gå över och testa A3 tänkte jag innan jag går tillbaks till dom enda vettiga Bahnhof.

Haha hiss a vilken reklam som kommer upp medans jag läser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Det går ju att betala månadsvis också, fast då kostar det 10 kr extra i serviceavgift.

Jag betalar inget extra för månadsfakturering.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av jussit:

Ska gå över och testa A3 tänkte jag innan jag går tillbaks till dom enda vettiga Bahnhof.

Varför ens välja någon annan leverantör när du bestämt dig för att Bahnhof är det enda vettiga ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av Ragnarok:

Varför ens välja någon annan leverantör när du bestämt dig för att Bahnhof är det enda vettiga ?

Jag tippar på snålhet.

OT: Nu har jag bara varit i kontakt med Bredband2 genom jobbet, jobbar själv inom IT och den personen jag pratade med supporten kunde verkligen sin sak.

Känns som folk skapar "varning för" trådar på SweC för det minsta lilla, vad vill man få ut av det?

Permalänk
Medlem

Jag hade Bredband2 och hade inga extra avgifter för månadsfaktura via E-faktura. Jag gick över till Bahnhof nu för att testa. Sedan 1 juni har mitt bredband gått ner 2 gånger en kortare period (1-2h) med Bahnhof, något som aldrig hände med Bredband2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Varför ens välja någon annan leverantör när du bestämt dig för att Bahnhof är det enda vettiga ?

Testar man inte andra så får man inte veta om det är bra eller inte. Hittills så har Bahnhof varit de bästa på allt. Bredband2 har fungerat OK. Har varit nere 1x på 6 mån. Jag har en ping som hoppar upp o ned beroende på dagtid/nattetid och den är relativt hög. Det jag har något emot är supporten.

Har nu fått ett mejl ifrån Ekonomiavdelningen som begärde kontouppgifter och informera om att jag ej behöver betala 50kr som kundservice tidigare hade skrivit. Kundservice bad om ursäkt för tidigare mejl, skulle gissa på okunskap i kundservice.

Tycker inte att man ska behöva gå till deras underleverantör PayEx och betala 50kr för en återbetalning. Sånt ska gå genom bredband2 som man är kund hos, annars är inte kunden längre i fokus. Nu kan jag inte längre bekräfta vad som faktiskt gäller. Tycker man lurar kunden i att säga Ingen bindningstid, men du får betala om du säger upp tjänsten vid fel tillfälle.

Permalänk
Medlem

Dålig ms vid spel kan lika gärna bero på servern du ansluter mot och behöver inte vara din isp's fel.
Sen har olika isp olika routing, så en server du har bra ping mot med isp kan ha dålig med en annan och vice versa.

Gällande betalning så finns månads utan extra avgift, har det själv.

har inte heller haft några problem med deras kundtjänst dom få gånger jag behövt prata med dom.

Förstår inte heller det här med varningstråd så fort någon får ett i sak litet problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Testar man inte andra så får man inte veta om det är bra eller inte. Hittills så har Bahnhof varit de bästa på allt. Bredband2 har fungerat OK. Har varit nere 1x på 6 mån. Jag har en ping som hoppar upp o ned beroende på dagtid/nattetid och den är relativt hög. Det jag har något emot är supporten.

Har nu fått ett mejl ifrån Ekonomiavdelningen som begärde kontouppgifter och informera om att jag ej behöver betala 50kr som kundservice tidigare hade skrivit. Kundservice bad om ursäkt för tidigare mejl, skulle gissa på okunskap i kundservice.

Tycker inte att man ska behöva gå till deras underleverantör PayEx och betala 50kr för en återbetalning. Sånt ska gå genom bredband2 som man är kund hos, annars är inte kunden längre i fokus. Nu kan jag inte längre bekräfta vad som faktiskt gäller. Tycker man lurar kunden i att säga Ingen bindningstid, men du får betala om du säger upp tjänsten vid fel tillfälle.

Fast egentligen även om du tycker det så gör inte Bredband-2 något fel.

Payex sköter ALLA inkomster och utgifter åt Bredband-2 så att de slipper det och kan fokusera på företaget och sina kunder. De har alltså ingen större makt över betalningarna förutom att ge Payex en order att behandla det som önskas ske.

Payex i sin tur tar ut en avgift på 50:- för handläggning och postande av brev osv.
Det är deras sätt att gå runt ekonomiskt som företag.

Så allt har sin förklaring och förövrigt är Bredband-2 ett väldigt bra företag.
De har kvalitét på sin produkt och tillskillnad från både Bredbandsbolaget(Telenor), Bahnhof och Universal Telecom vilka jag tidigare haft så har Bredband-2 aldrig strulat någon gång.
Telefonsupporten har jag inte ringt då jag inte behövt, och det är just det som är bra, de har inte strulat och då behöver jag inte kontakta dem heller.

Men givetvis skall alla köra det de är nöjda med, tycker du Bahnhof är bäst så kör på dem.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaka mina stålar utan problem när jag sa upp, med 3 månaders fakturering.
Dock var jag tvungen att kontakta dom angående det, då det automatiskt blev ”vi förutsätter att man vill fortsätta fakturerad tid”, trots jag i min uppsägan var tydlig med ”avslut asap”, men blev väl bara någon intern miss.

Däremot var deras kundtjänstbemanning sommartid ett skämt, 48 min i telekö.