Beställa öl på nätet

Permalänk
Medlem

Beställa öl på nätet

Var beställer ni öl? Jag är jakt på efter flak. Gott när det är så varmt. Bolaget har inte detta. Tror ni man får ett flak inom 3-4 dagar? Spelar ingen roll om det är hemleverans eller utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Vad är det som bolaget inte har? Vilken sort? Det mesta går att beställa även om de inte har det på lager normalt sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Vad är det som bolaget inte har? Vilken sort? Det mesta går att beställa även om de inte har det på lager normalt sett.

Skickades från m.sweclockers.com

De har iallafall alltid någon lager.

Passar på o fråga om någon av er känner till om det är möjligt att köpa "ej brutna" förpackningar på systembolaget?

Varje gång jag varit inne och kollat t.ex. en förpackning med ölflaskor så är varenda en uppskuren. Aldrig tänkt på o fråga någon av de anställda om detta, men ska göra det nästa gång jag är där.

Permalänk

Bolaget har visst detta, i hela Stockholms län dessutom. https://www.systembolaget.se/bestalla-drycker/hemleverans/

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

De har iallafall alltid någon lager.

Passar på o fråga om någon av er känner till om det är möjligt att köpa "ej brutna" förpackningar på systembolaget?

Varje gång jag varit inne och kollat t.ex. en förpackning med ölflaskor så är varenda en uppskuren. Aldrig tänkt på o fråga någon av de anställda om detta, men ska göra det nästa gång jag är där.

Tror du att kartongerna är uppskurna när de kommer till butiken?

Bara att fråga personalen, har de önskad sort på lager tar de gärna fram en oöppnad kartong åt dig. Vad gäller flak, dvs en hel kartong med burkar, är det bara att ta ett tomt flak och lägga uppochner ovanpå. Ber man snällt brukar man dessutom kunna få låna en tejprulle i kassan och dra några varv runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

För riktig öl finns glasbanken.se och alesandbrews.com.

Permalänk
Medlem

Rolig historia angående detta, om en vän som jobbar på systembolaget.

Kom in en gubbe och frågade efter "ölflak med plasten kvar", kompisen förstod inte vad gubben menade.
Efter några minuters förklarande så visade det sig att gubben ville ha flaken som dom säljs i tex Tyskland, med krympplast runt.
Han sa lungt och sansat att ölen kommer i pappkartong, så som dom är på hyllorna. Men gubbfan trodde att hon ljög, med andra ord att systembilaget tar bort all plast runt ölflaken.
Gubbjäveln gav sig inte utan insisterade på att få kolla på lagret. Där blev han lite snopen och sa "jaha".

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Var beställer ni öl? Jag är jakt på efter flak. Gott när det är så varmt. Bolaget har inte detta. Tror ni man får ett flak inom 3-4 dagar? Spelar ingen roll om det är hemleverans eller utlämningsställe.

Ska jag beställa öl blir det från Mikkeller i Danmark eller brewdog i England, misstänker dock att dessa två inte är ett alternativ för dig då det inte är eurobulklager

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

De har iallafall alltid någon lager.

Passar på o fråga om någon av er känner till om det är möjligt att köpa "ej brutna" förpackningar på systembolaget?

Varje gång jag varit inne och kollat t.ex. en förpackning med ölflaskor så är varenda en uppskuren. Aldrig tänkt på o fråga någon av de anställda om detta, men ska göra det nästa gång jag är där.

Det är fullt möjligt ja. Vad gäller flak är det dock få sorter som är förslutna, men Corona, Sol, Grolsch osch den typen av kartonger med glasflaskor är ju förslutna.

Permalänk
Medlem

Flak (en kartong) med öl kan du hämta på närmsta bolag.

Menar du kanske en pall med öl? Har glömt hur många flak som går på en pall men det är väl 80-100 stycken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Flak (en kartong) med öl kan du hämta på närmsta bolag.

Menar du kanske en pall med öl? Har glömt hur många flak som går på en pall men det är väl 80-100 stycken?

Ett flak är vanligtvis 24 burkar i en kartong. Det är dessa man kan köpa på Bordershop i Tyskland. Ofta är dessa även plastade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ett flak är vanligtvis 24 burkar i en kartong. Det är dessa man kan köpa på Bordershop i Tyskland. Ofta är dessa även plastade.

Ja, men de finns som sagt också på varenda systembolag även om de kanske inte är inplastade.