Permalänk
Medlem

Startar chieftec 340w agg utan fläkt!!?

Nån som tesat om chieftec agg klagar om man inte har fläkten inkopplad till det? Tänkte styra fläkten från min Nexus-grej ist. Agget ska allså ha fläkten kvar men kunna styras från fronten för tystare gång.

Är ju nån varvtalsgrej på agget redan... den kanske klagar om det inte finns nån fläkt påkopplad... eller?

Edit: ändra texten så förhoppningsvis alla fattade...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

klart jag kan testa men då hade jag ju inte skrivit inlägget ellerhur

Permalänk
Medlem

Kör INTE agget utan fläkt.

Permalänk
Medlem

Det fungerar, jag har själv ett sådant nätagg.

Edit: Men det blev väldigt varmt när jag bytte ut fläkten mot en Titan 80 mm som jag körde på 5V. Nu kör jag den på 7V och temperaturen är väl acceptabel.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

Fungerar kanske det gör, men man kan ju gissa sig till huruvida det är bra eller inte för nätdelen...

Permalänk
Inaktiv

som sags så skulle han köra med fläkt, men koppla den till fancontroller...

Permalänk

Har Chieftec 360W, jag kör utan inbyggda störmkällan gjord för PSU-fläkten.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

mitt chieftec la av i fredags av okänd anledning, just ett sånt...
äre nån som haft problem med detta agget förr?
jag kanske måste göra en egen tråd..

/DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Medlem

Mitt chiftec 400w nätagg funkar utan att ha den fläktsladden inkopplad, det enda den gör är att ha på fläkten på "maximum" styrka.. annars så tror TROR jag att den e temperatur känslig.. o e igång iallfall. men inte lika starkt. TROR.. JAG TROR DET. min funkar bra fast min sån inte är inkopplad

*pYsZ*

Visa signatur

om 3 år är jag 2 år äldre .. kunskap slår pennan på skaftet där bladet från svärdet har smygrökt..