Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Nu är helvete igång igen. Svettas när jag sitter still och skriver detta. Men 5 dagar står man ut

Vi kan byta om du vill här är det inte alls varmt

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Har bara haft runt 24-25°C i sov/datorrummet på sistone, ner till 23 på nätterna – stor förbättring mot 26-29°C

Dock har det varit hyfsat varmt ute emellan regnskurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Har bara haft runt 24-25°C i sov/datorrummet på sistone, ner till 23 på nätterna – stor förbättring mot 26-29°C

Dock har det varit hyfsat varmt ute emellan regnskurarna.

Imorgon har jag hört ska det bli runt 27c, vilket blir ett levande helvete för mig i hemtjänsten när man ska cykla runt i hela j-a staden. Kan man sjukskriva sig pga sol och värme?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Imorgon har jag hört ska det bli runt 27c, vilket blir ett levande helvete för mig i hemtjänsten när man ska cykla runt i hela j-a staden. Kan man sjukskriva sig pga sol och värme?

Ska bli runt 26°C här, men nu när vi närmar oss hösten är det ju bara i ett par timmar. För en månad sedan hade jag 27°C eller mer i rummet när man vaknade på morgonen, ingen risk för det nu

Större delen av dagen blir nog typ 18-24°C här, så inte riktigt som när det var 30°C från morgon till kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ska bli runt 26°C här, men nu när vi närmar oss hösten är det ju bara i ett par timmar. För en månad sedan hade jag 27°C eller mer i rummet när man vaknade på morgonen, ingen risk för det nu

Större delen av dagen blir nog typ 18-24°C här, så inte riktigt som när det var 30°C från morgon till kväll.

Det blev rätt behagligt idag. Vet inte om det är 26-27c men det är en torr behaglig värme

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det blev rätt behagligt idag. Vet inte om det är 26-27c men det är en torr behaglig värme

26°C här och drygt 40 % luftfuktighet.

Permalänk
Medlem

Idag var det varmt, 28°C och klart. Ganska stekigt ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Idag var det varmt, 28°C och klart. Ganska stekigt ute

Yes, passa på att njuta. Nu är det alldeles snart kallt, mörkt, och blött i sju-åtta månader.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Yes, passa på att njuta. Nu är det alldeles snart kallt, mörkt, och blött i sju-åtta månader.

Njuta pft, sitta inne med ACn på.
Ser fram emot kallt, mörkt, blött i 7-8 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Yes, passa på att njuta. Nu är det alldeles snart kallt, mörkt, och blött i sju-åtta månader.

Japp, och då kommer det att klagas på att det är just kallt, blött och mörkt och folk kommer att längta till sommaren. Som det alltid görs.
Själv är jag väldigt glad dom få varma dagar vi har och njuter för fullt varesig jag jobbar eller är ledig.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

Japp, och då kommer det att klagas på att det är just kallt, blött och mörkt och folk kommer att längta till sommaren. Som det alltid görs.
Själv är jag väldigt glad dom få varma dagar vi har och njuter för fullt varesig jag jobbar eller är ledig.

Får gärna vara 18-25°C ute istället dock, behöver inte ha 27°C inne som jag har just nu.

Permalänk
Medlem

Inga minusgrader i sikte närmaste 14 dagarna enligt SMHI.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Inga minusgrader i sikte närmaste 14 dagarna enligt SMHI.

Lägsta nattemp i SMHIs 10-dygnsprognos är 11 grader här, högsta 18°C

Permalänk

Svårt att somna senaste två nätterna, hade 27 grader i natt i sovrummet

Permalänk
Medlem

27°C på rummet, 30°C ute här i trakterna.

Edit: Inte konstigt jag sitter och lökar, fortfarande över 27°C i sovrummet nu halv tolv

Permalänk
Medlem

1:a september och sommaren är slut. Vad tyckte ni?
Själv tyckte jag sommaren var helt okej, Bättre än förra året som bara malde på med värme och sol.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

1:a september och sommaren är slut. Vad tyckte ni?
Själv tyckte jag sommaren var helt okej, Bättre än förra året som bara malde på med värme och sol.

Slut?

Förvisso regn och åskväder om dagarna, men jag har nästan 28°C i sov/datorrummet. Närmsta mätstation mätte upp 25,8°C tidigare under dagen. 19°C och 97 % luftfuktighet ute nu.

Permalänk
Medlem

@Petterk: Sommaren slut, javisst. Kanske inte metodologiskt men enligt almanackan ska den vara det och vi har nu höst.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Petterk: Sommaren slut, javisst. Kanske inte metodologiskt men enligt almanackan ska den vara det och vi har nu höst.

Tänkte på vädret.

"Den meteorologiska definitionen av höst är att dygnsmedeltemperaturen ska vara sjunkande och lägre än 10 plusgrader men högre än 0°."

Är en bra bit dit. Kommer ta ett par veckor innan det är under 9-10°C om natten här.

Permalänk
Medlem

Den här sommaren var inte alls lika varm som förra, turligt nog. Synd bara att man inte knappt fick någon nytta av den ac man köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha då har värmen varit under 30 grader i ett par dagar, acen har väl inte vart igång på nästan 2 veckor.

Ser ut som att sommaren verkligen har tackat för sig :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Idag börjar installationen av en luft/luft ac pump i mitt sovrum och även en vanlig med värme i vardagsrummet så hoppas få det lite mysigare nästa sommar.
Hopplöst när det blir 25-28 grader i sovrummet, vill ha runt 18 grader, nästa sommar blir det så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ska vara 18°C och vara klart fram till eftermiddagen idag, här i trakterna. Behövs inga höstkläder än inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Slut?

Förvisso regn och åskväder om dagarna, men jag har nästan 28°C i sov/datorrummet. Närmsta mätstation mätte upp 25,8°C tidigare under dagen. 19°C och 97 % luftfuktighet ute nu.

Har du på datorer på sommaren när det är som varmast?
Det värmer ju upp rummet grymt mycket...

ACn i sovrummet har använts flitigt i sommar, men inatt behövdes det inte...
Och den i vardagsrummet har vi använt kanske 10ggr på eftermiddagarna efter vi varit på stranden eller hos morsan och badat i hennes pool, när det varit som varmast... va värre förra sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har du på datorer på sommaren när det är som varmast?
Det värmer ju upp rummet grymt mycket...

ACn i sovrummet har använts flitigt i sommar, men inatt behövdes det inte...
Och den i vardagsrummet har vi använt kanske 10ggr på eftermiddagarna efter vi varit på stranden eller hos morsan och badat i hennes pool, när det varit som varmast... va värre förra sommaren

Nej, jag har bara en modern dator på, och den har en lägre effektförbrukning än vad jag har. Dåligt isolerat och dålig ventilation bara.

Förra sommaren var det en sammanhängande period som var tokvarm, i år bor jag i en annan lägenhet så den är varm även när det inte är tokvarmt

Nu med morgonsol är det ~25,5-26,5°C, och ja även i köket som ligger på samma sida. Och nej, jag har inga datorer i köket

Permalänk
Avstängd

Underbart varm och skön augusti och jag har badat dagligen i Kalmarsund med badtemperaturer på 23 grader. Natten mellan lördag och söndag hade vi dessutom tropisk natt dvs nattenmpen gick inte under 20 grader. Enda nackdelen är väl att elförbrukningen skjutet i höjden då vår AC har fått jobba rejält. Dock inte lika mycket som förra sommaren.

Förändras inte vattentempen rejält med svalare dagstemperaturer och kallare nätter blir det nog badvänligt hela september ut.

Permalänk
Avstängd

Nu kan väl ändå verkligen ingen klaga.

Både varmt och skönt, superfint, men ändå fuktigt och bra för alla växter så att inget torkat här (alla mina växter ser ut att stortrivas i allafall nu), regnar ibland så att det hålls lagom fuktigt, kan inte bli bättre än det varit här tycker jag, tror aldrig jag varit med om att det varit såhär fint på många, många år här.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Nu kan väl ändå verkligen ingen klaga.

Både varmt och skönt, superfint, men ändå fuktigt och bra för alla växter så att inget torkat här (alla mina växter ser ut att stortrivas i allafall nu), regnar ibland så att det hålls lagom fuktigt, kan inte bli bättre än det varit här tycker jag, tror aldrig jag varit med om att det varit såhär fint på många, många år här.

Vem bryr sig om växterna? Vavava???

Nä, men allvarligt talat så är det lite väl fuktigt. Gräsmattan har mest blivit lera där man går ganska ofta och i krypgrunden har vi stående vatten. Regnat alldeles för mycket här på västsidan den senaste tiden.

Ska komma en kille imorgon och titta i krypgrunden, i bästa fall blir det väl att man får sätta in en avfuktare och lite annat för 30.000, lågt räknat.

I gräsmattan har vi i och för sig tänkt sätta dit sten att gå på, får väl prioritera upp det till våren.

Kul med hus :/

Permalänk
Medlem

Ahh, äntligen svalt. Nu kan man gamea ordentligt igen utan att man förvanldar rummet till en bastu

Permalänk
Medlem

23°C på rummet, riktigt gött. Är väl 13°C ute, haft fönstret öppet under natten. Fortfarande t-shirtväder, men man slipper 26-29°C inne