Permalänk

Minimal speldator för resor

Hej,

Har försökt med att hitta delar till vad jag är ute efter själv men när man inte mycket vet är det väldigt svårt.

Jag vill bygga en stationär speldator som tar så liten plats som möjligt. Reser mycket i jobbet och har därmed en hel del "dötid" som kan användas till att spela lite istället.

Har en hardcase/skyddsväska (verktygsväska se länk botten) modell rullbar som jag kommer fästa en eller två skärmar i till dessa behöver jag nu en dator. Det jag behöver hjälp med är nedan, vissa komponenter är bestämda.

Bestämda delar
* CPU nya AMD 3900X eller 3950X
* Grafikkort Nvidia 3xxx eller en från AMDs nyaste serie beror lite på vilken som får plats i lådan
* SSD 1tb + HDD ~4TB för lagring

Det jag inte blir klok på och behöver hjälp med

* Datorlåda (ju mindre desto bättre)
* CPU kylare
* Moderkort
* Minnen
* Annat viktigt man behöver

Ett alternativ till datorlåda är att skruva fast alla delar i samma hardcase som skärmar kommer ligga i eller använda en mindre egen hardcase för datorn men jag saknar kunskap om hur man ska göra i form av att få allt att fungera med el delen, jorda moderkortet och så.

Spelen jag gillar finns enbart för PC så därav en dator annars hade jag nog köpt en konsol. Men jag hatar att spela med handkontroll och på konsoler så det är inget för mig. Laptop är heller inget jag vill ha när det kommer till spel så råd om dessa är bortkastade.

ett exempel på typ av låda jag menar, fast min är större och lite robustare.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-...

Bugar och bockar för alla tips i förväg.