Permalänk
Skrivet av Actually_Jonas:

Du borde nog ringa och höra vad som händer.

Skrivet av Malaka:

NetOnNet har leverans av 5600x, 5800x, 5900x och 5950x imorgon enligt info. Frågan är ju antalet men med tanke på ditt bokningsdatum bör du ligga i förtur. Senast torsdag bör din order skickas om de inte blir ytterligare förseningar.

Oh, ok! Jag har inte fått någon info alls från Netonnet så tack så mycket.
Jag väntar tills på torsdag och ser vad som händer. Annars får jag ringa dem...

Permalänk
Medlem

Jag väntar också på 5600X, men har jag förstått det hela rätt att dessa ofta är gjorda av "andrahands-sorteringen" där någon core är något defekt och inte går att göra till de modellerna med fler kärnor, men där de kan "rädda" den till en fullt fungerande 6-kärnig 5600X?
Isåfall kan det kanske vara svaret på varför leveranserna dröjer för denna modell och att dessa görs i andrahand, de prioriterar kanske de dyrare modellerna i produktionen som de antagligen tjänar mer på att sälja. Bara en teori.

Själv har jag en tidig beställning hos Webhallen med tiden 15:02, men jag har trots det lagt en extra beställning hos Inet 15 dagar senare och är lite lur på att den kommer levereras snabbare då de hittills verkar ha fått tillgång till nya leveranser före andra. Jag hoppas dock mest på Webhallen då deras representant Patrik har varit mest aktiv i sin kommunikation med oss här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Jag väntar också på 5600X, men har jag förstått det hela rätt att dessa ofta är gjorda av "andrahands-sorteringen" där någon core är något defekt och inte går att göra till de modellerna med fler kärnor, men där de kan "rädda" den till en fullt fungerande 6-kärnig 5600X?
Isåfall kan det kanske vara svaret på varför leveranserna dröjer för denna modell och att dessa görs i andrahand, de prioriterar kanske de dyrare modellerna i produktionen som de antagligen tjänar mer på att sälja. Bara en teori.

Själv har jag en tidig beställning hos Webhallen med tiden 15:02, men jag har trots det lagt en extra beställning hos Inet 15 dagar senare och är lite lur på att den kommer levereras snabbare då de hittills verkar ha fått tillgång till nya leveranser före andra. Jag hoppas dock mest på Webhallen då deras representant Patrik har varit mest aktiv i sin kommunikation med oss här på forumet.

Ok, men trots den tidiga tiden har du heller inte fått någon processor ? Någon indikation på leveranstid till dig från wh ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av radams:

Då är vi ändå flera i samma situation. Synd att både @webhallen och @komplett inte ens bemödar sig med lite enkel kommunikation.
Verkar uppenbarligen som att de som beställde från inet fått sina grejer i större utsträckning. Dags för bojkott av komplett och webhallen för mig iaf !

Jag är ledsen att jag ej uppdaterat tråden löpande med

"inget att rapportera" utöver det jag har rapporterat om 5900X och 5950X

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emerik:

Tips är att kolla prisjakt om det dyker upp cpuer på andra mer obskyra butiker. Beställde 5900x i morse till svagt ockerpris från butik i Gotland, skickat samma dag.

Vilken butik var detta? La en beställning på westium och dindator som båda hade förväntade sig få in 5900x imorgon. Fick ett mail 10 min senare av westium att det dröjer tills december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radams:

Ok, men trots den tidiga tiden har du heller inte fått någon processor ? Någon indikation på leveranstid till dig från wh ?

Nej, ingen processor än.
På release-dagen gick Inet ut med antalet 341 stycken 5600X och jag trodde faktiskt att det skulle vara en mer jämn fördelning från leverantörens sida till butikerna så valet föll på Webhallen, men jag hade även öppet Inets sida men den totalkraschade.

Webhallen har dock varit öppen hela tiden med att de inte uttalar sig förrens de får ett bekräftat leveransdatum, de verkar inte heller vilja ha någon automatisk information på sin websida baserad på leverantörens preliminära lagersaldo likt det vi ser hos andra butiker. Om det är denna information du är besviken över att Webhallen saknar så är har ju andra butiker faktiskt erkänt i sin kommunikation att dessa datum egentligen inte säger något alls, det är bara preliminära gissningar som bollar fram och tillbaka allt efter att leverantören ändrar förväntad leverans.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av goat:

Nej, ingen processor än.
På release-dagen gick Inet ut med antalet 341 stycken 5600X och jag trodde faktiskt att det skulle vara en mer jämn fördelning från leverantörens sida till butikerna så valet föll på Webhallen, men jag hade även öppet Inets sida men den totalkraschade.

Webhallen har dock varit öppen hela tiden med att de inte uttalar sig förrens de får ett bekräftat leveransdatum, de verkar inte heller vilja ha någon automatisk information på sin websida baserad på leverantörens preliminära lagersaldo likt det vi ser hos andra butiker. Om det är denna information du är besviken över att Webhallen saknar så är har ju andra butiker faktiskt erkänt i sin kommunikation att dessa datum egentligen inte säger något alls, det är bara preliminära gissningar som bollar fram och tillbaka allt efter att leverantören ändrar förväntad leverans.

Det är just det jag undviker just nu för att slippa falska förhoppningar. Säger leverantör x att de har 200st påväg och det sen blir ytterligare försenat så är ingen i mitt led missinformerad. När produkterna lämnar distributörens lager så uppdaterar jag mina system.
Just nu är det extrem press på vårt lager (och allas lager) så datum går ännu mindre att lita på just nu då allt är under extrem press.
Jag har säkert massa gottigt som står på mitt lager just nu och väntar på att inlevereras i systemet, men inget kan påverka det, allt måste tyvärr få ta sin tid

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är just det jag undviker just nu för att slippa falska förhoppningar. Säger leverantör x att de har 200st påväg och det sen blir ytterligare försenat så är ingen i mitt led missinformerad. När produkterna lämnar distributörens lager så uppdaterar jag mina system.
Just nu är det extrem press på vårt lager (och allas lager) så datum går ännu mindre att lita på just nu då allt är under extrem press.
Jag har säkert massa gottigt som står på mitt lager just nu och väntar på att inlevereras i systemet, men inget kan påverka det, allt måste tyvärr få ta sin tid

/Patrik

Sämsta/bästa veckan för folk som säljer elektronik i dessa tider då alla kör BlackWeek/BlackFriday/Cybermonday och alla ska handla måste vara ett helvete att leverera in och uppdatera allt speciellt med tanke på alla lanseringar som varit under hösten Nvida/Amd/Xbox/Playstation.

Bara att sitta lugnt ner i båten och vänta på sin tur och hoppas att det blir ens tur snart så man får sin produkter.
Folk är dåliga på att skrolla ner på det dom har beställt då det ofta står info under om det finns någon.

Men jag måste säga att du gör ett toppen jobb fortsätt med det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Fick precis reda på av kundtjänst att min 5900x o 6800xt inväntar packning sen skickas de

Permalänk
Skrivet av radams:

Då är vi ändå flera i samma situation. Synd att både @webhallen och @komplett inte ens bemödar sig med lite enkel kommunikation.
Verkar uppenbarligen som att de som beställde från inet fått sina grejer i större utsträckning. Dags för bojkott av komplett och webhallen för mig iaf !

Måste bara hoppa in och försvara @Webhallen här, om det är någon som har kommunicerat så är det ju Webhallen då dom skrivit här nästan dagligen sen release. Om du hade följt med i tråden så hade du sett att dom även skrivit varför Inet har fått en större leverans än dom själva.

Permalänk
Medlem

Asus Dark Hero finns i lager hos Komplett nu

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är just det jag undviker just nu för att slippa falska förhoppningar. Säger leverantör x att de har 200st påväg och det sen blir ytterligare försenat så är ingen i mitt led missinformerad. När produkterna lämnar distributörens lager så uppdaterar jag mina system.
Just nu är det extrem press på vårt lager (och allas lager) så datum går ännu mindre att lita på just nu då allt är under extrem press.
Jag har säkert massa gottigt som står på mitt lager just nu och väntar på att inlevereras i systemet, men inget kan påverka det, allt måste tyvärr få ta sin tid

/Patrik

Ni fick in 50st 5900x denna vecka? För det verkar som några i tråden fått sina?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av highspeed:

Ni fick in 50st 5900x denna vecka? För det verkar som några i tråden fått sina?

Det stämmer bra!

har 110st 5950X på ingång från olika håll ocksp (alltså skeppat till mig). Så får se när de pluppar in

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

NetOnNet har leverans av 5600x, 5800x, 5900x och 5950x imorgon enligt info. Frågan är ju antalet men med tanke på ditt bokningsdatum bör du ligga i förtur. Senast torsdag bör din order skickas om de inte blir ytterligare förseningar.

Chattade med kundtjänst och dom hade inget datum alls att ge till mig. Hoppas du har rätt.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det stämmer bra!

har 110st 5950X på ingång från olika håll ocksp (alltså skeppat till mig). Så får se när de pluppar in

Bra nyheter! Hoppas ingen Fake News!!

****** får man sin prolle denna vecka?

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tahuruikada:

Bra nyheter! Hoppas ingen Fake News!!

***** får man sin prolle denna vecka?

Tack!

Redigera bort ditt ordernummer för din säkerhet!
Men ja du är inom tilldelning av det som kommer när det kommer (kommer i olika etapper så sitt lugnt i båten när du ser andra skrika att de får gröna pluppar)

Tillbaka till jobb nu, inga mer orderfrågor

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det stämmer bra!

har 110st 5950X på ingång från olika håll ocksp (alltså skeppat till mig). Så får se när de pluppar in

Har du månne hört något om varför 5600X lyser med sin frånvaro, detta verkar vara fallet oavsett vilken butik man än har beställt ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Har du månne hört något om varför 5600X lyser med sin frånvaro, detta verkar vara fallet oavsett vilken butik man än har beställt ifrån?

Antar att det är för det är den populäraste processorn i sin prisklass

Permalänk
Medlem

Webhallen och Komplett har ju kommenterat i tråden och sagt att datumen de får är minst lika osäkra som de de skickar ut till oss och att felet/problemet inte ligger hos dem. Antar att de andra nätbutikerna har samma problem.
Vi får ha lite tålamod.

Permalänk
Medlem

Från Netonnet: Hej! Kan se att det finns en reserverad åt dig, och kommer att skickas ut under morgondagen.

Jag la en beställning igår 21:51. Gäller en 5900x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Antar att det är för det är den populäraste processorn i sin prisklass

Jo, men det förklarar inte varför det inte kommer några nya leveranser alls sedan släppdagen, samma sak verkar gälla 5800X.

Butikerna verkar endast få in nya leveranser av 5900X och 5950X, är det måntro de prioriterade produkterna för att de genererar mer slantar per enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Från Netonnet: Hej! Kan se att det finns en reserverad åt dig, och kommer att skickas ut under morgondagen.

Jag la en beställning igår 21:51. Gäller en 5900x.

Min är ute och åker med Best nu
Sjukt tacksam för tipset om Netonnet som ploppade upp här igår!

Permalänk
Medlem

Min 5900x är redo att hämtas på mitt utlämningsställe nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det stämmer bra!

har 110st 5950X på ingång från olika håll ocksp (alltså skeppat till mig). Så får se när de pluppar in

110st xD Ligger typ kring början (förhoppningsvis) på 15:03 xxxx0166 för att allt kraschade när man skulle betala, sadface!

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Beställde en 5900x från NetOnNet den 6:e när någon i denna tråd sade att det inte var så jättelång kö där. Fick precis nu ett mail om att en 5900x ska vara på g till mig

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Min är ute och åker med Best nu
Sjukt tacksam för tipset om Netonnet som ploppade upp här igår!

Bara kul man kan hjälpa till!
Verkar som min med kom iväg idag, och jag tog vanlig frakt for 0kr känns som man nog kan skippa expressfrakten från net on net, verkar ju gå lika fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

110st xD Ligger typ kring början (förhoppningsvis) på 15:03 xxxx0166 för att allt kraschade när man skulle betala, sadface!

15:01 0-29
15:02 30-112
15:03-16:00 113-210

Står det på deras sida

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Småkul med 5600x på komplett, på produktens sida står det att förväntad leveranstid är 1-2 veckor (ganska nyligen uppdaterat)... på min egen beställning som gjorde för länge sedan, står det 3 veckor (10e).

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

15:01 0-29
15:02 30-112
15:03-16:00 113-210

Står det på deras sida

Det jag menar, om dom får 110st så är det möjligt att jag ligger bara ett par st ifrån det

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Chattade med Netonnet om 5900X, hade även jag en gammal beställning och var orolig att de som köpte igår fick förtur. Men tjejen sade att min order höll på att plockas och skickas. Så man får hoppas att det stämmer!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer