Permalänk
Medlem

Systemkrav Quest 2 via datorn.

Hej. Vad är en rekommenderad dator för att köra detta? Vet att Quest 2 är standalone men om man vill köra via en dator. Min grabb diskuterar lite att han vill köpa ett vr set kan bli ett till Playstationet istället om datorn är för klen. Hur långt klarar han sig på en i5 9400 och ett 2060 super?

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka spel han tänkt köra men jag skulle vilja påstå att det räcker rätt långt för de mer lättdriva spelen, HF:Alyx tex kommer nog se helt ok ut. Man får tänka på att vissa spel går inte att köra på högre inställningar med den hårdvara som finns att köpa idag.

Det kommer vara en långt bättre upplevelse än PSVR i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnin01:

Hej. Vad är en rekommenderad dator för att köra detta? Vet att Quest 2 är standalone men om man vill köra via en dator. Min grabb diskuterar lite att han vill köpa ett vr set kan bli ett till Playstationet istället om datorn är för klen. Hur långt klarar han sig på en i5 9400 och ett 2060 super?

Jag kör med i5 4670K och 1070 och tycker det fungerar bra överlag, så han lär inte ha några problem heller. Skulle det inte gå att skruva ner inställningarna i ett visst spel går det alltid att sänka renderingsupplösningen.

Quest 2 är en betydligt bättre upplevelse än PSVR, skulle inte satsat på den sistnämnda idag.

Permalänk
Medlem

Jag vill påstå det kommer fungera bra, inte perfekt i alla spel (utan att sänka inställningar) men klart godkänt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc