Rösta fram 2020 års bästa spel

Permalänk
Medlem

Saknar faktiskt Marvel's Avengers på listan. Det enda spelet som jag pytsat in 100+ timmar i. Säg vad man vill om spelets tillstånd vid launch, och bristen på content (främst variation på fiender)... Men hjältarna spelar RIKTIGT bra, aldrig varit så roligt att kasta runt Cap's sköld eller tillkalla blixtar och dunder med Thor.

Då faller min röst på The Last of Us 2 istället. Var inte helt nöjd med slutet jag fick i CP2077 så det får endast tredje plats.

Permalänk

Fortfarande är Titanfall 2 det spel jag ständigt återkommer till. Ori and the will of the Wisps är också ett helt magiskt spel, röstade pådet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Half Life Alyx, det enda spel som visar hur framtidens spel kommer att se ut.
Spelar ingen roll om du har raytracing i ett spel, när du inte befinner dig i spelet.
Det är något du får göra i half life alyx.
+ att grafiken är sjukt snygg och dessutom som sagt i VR.

Ville citera alla som skrivit HL:Alyx men tar en av er 👌
100% det bästa jag spelat någonsin! Sjuk upplevelse, fick låna ett VR av en vän så jag köpte det omgående! Aldrig haft så roligt med en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Fortfarande är Titanfall 2 det spel jag ständigt återkommer till. Ori and the will of the Wisps är också ett helt magiskt spel, röstade pådet.

Titanfall 2 är från 2016 så det kan inte riktigt vara årets spel.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Cp2077 alla dagar i veckan.
Redan lagt +100 timmar på det. Och det var länge sedan jag lagt så mycket tid på så kort tid i ett spel!!
Tycker det är helt fantastiskt.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Cyberpunk utan tvekan.

Det som spelats mest under året är dock CoD Modern Warfare, bästa FPS i det formatet någonsin. Kan knappt vänta tills den spelstudion släpper nästa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Cyberpunk utan tvekan.

Det som spelats mest under året är dock CoD Modern Warfare, bästa FPS i det formatet någonsin. Kan knappt vänta tills den spelstudion släpper nästa spel.

Om det är bästa spelet i formatet någonsin så kan dom väl fortsätta att patcha och utveckla det istället för att släppa nytt? Fattar inte den inställningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om det är bästa spelet i formatet någonsin så kan dom väl fortsätta att patcha och utveckla det istället för att släppa nytt? Fattar inte den inställningen...

Håller helt med, jag har Cold War som är "årets upplaga" också, och det har ingen chans mot Modern Warfare.

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Titanfall 2 är från 2016 så det kan inte riktigt vara årets spel.

"Om du anser att årets bästa spel faktiskt är från ett tidigare år, tveka inte att också lägga en röst på detta nedan"

Syftade mer på detta. Röstade i båda pollarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

"Om du anser att årets bästa spel faktiskt är från ett tidigare år, tveka inte att också lägga en röst på detta nedan"

Syftade mer på detta. Röstade i båda pollarna.

Oj, den missade jag. Kanske inte ens var där direkt i början? Men Titanfall är ju kul.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det är inte ens lite i närheten av rdr2.

finns flera klipp som detta https://www.youtube.com/watch?v=g17xC38Qyvg CP77 vs X spel. Det är ett skämt

Det är inget skämt.
Det är mer du och dina gelikar och dom på Youtube som inte fattat vad det är för spel.
Tror aldrig syftet varit att man ska freeroama, massmörda och bli jagad av polisen tills armen rullar in tanks som i GTA.
förresten är det, det tråkigaste i GTA, just att ha polisen efter sig så jag är glad att man snabbt blir av med dom i cyberpunk.

Som sagt freeroama skjuta pedestrians osv är max kul i några minuter i GTA/rdr och verkligen ingen game breaker om just det spelmomenten är "trasigt" i ett spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Half life alyx årets spel alla kategorier

Stämmer!
Det enda ”next-gen” spel i årtal

Permalänk
Hedersmedlem

Andra VR-spel har mekanismer likt gravity gloves men hur Alyx får in det på ett naturligt sätt och fysiken kring dom är väldigt trevligt. Ska bli spännande att se hur nästa spel blir. Hoppas verkligen att andra spelutvecklare tar efter och inser att man kan satsa på VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Saknar faktiskt Marvel's Avengers på listan. Det enda spelet som jag pytsat in 100+ timmar i. Säg vad man vill om spelets tillstånd vid launch, och bristen på content (främst variation på fiender)... Men hjältarna spelar RIKTIGT bra, aldrig varit så roligt att kasta runt Cap's sköld eller tillkalla blixtar och dunder med Thor.

Då faller min röst på The Last of Us 2 istället. Var inte helt nöjd med slutet jag fick i CP2077 så det får endast tredje plats.

Matchmakingen fungerar fortfarande inte för mig i Avengers därför la jag ner det. Annars håller jag med riktigt roligt. Men otroligt tråkigt att spela sånt här spel själv i längden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inget skämt.
Det är mer du och dina gelikar och dom på Youtube som inte fattat vad det är för spel.
Tror aldrig syftet varit att man ska freeroama, massmörda och bli jagad av polisen tills armen rullar in tanks som i GTA.
förresten är det, det tråkigaste i GTA, just att ha polisen efter sig så jag är glad att man snabbt blir av med dom i cyberpunk.

Som sagt freeroama skjuta pedestrians osv är max kul i några minuter i GTA/rdr och verkligen ingen game breaker om just det spelmomenten är "trasigt" i ett spel.

jag tror du fanboy:ar för mycket. man kan inte kapa hörn med grafik för att ''namen det är inte ett sånt spel''... det är som att man har värdels sämsta voice acting i ett FPS för att '' det är inte ett dialogspel så vi struntade i att ta in bra skådespelare för man skjuter ju ändå bara i spelet ''

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag tror du fanboy:ar för mycket. man kan inte kapa hörn med grafik för att ''namen det är inte ett sånt spel''... det är som att man har värdels sämsta voice acting i ett FPS för att '' det är inte ett dialogspel så vi struntade i att ta in bra skådespelare för man skjuter ju ändå bara i spelet ''

Nej det är inte alls samma.
Man får helt enkelt acceptera att spelet är inte för alla. Men många accepterar inte det då man trott att det är "GTA i framtiden".
Jag fanboyar inget.
Jag är så långt ifrån fanboy man kan komma, gillar däremot att driva lite med fanboys och såna som drar vissa saker till sin spets helt i onödan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Enklaste valet någonsin, Factorio.

Jag tycker alla som inte spelat det borde lita på mitt ord och rösta på det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Enklaste valet någonsin, Factorio.

Jag tycker alla som inte spelat det borde lita på mitt ord och rösta på det också.

Tur att det är fritt... då jag tyckte att Factorio var sjukt tråkigt...
Men den typen av spel har jag aldrig gillat ändå så det kan vara en faktor

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Hjälpsam

Årets spel är för mig, utan tvekan Cyberpunk 2077.
Men årets bästa spel?
Vet fasen, Cyberpunk kan nog bli ruggigt bra, men verkar inte vara där ännu, jag valde att avstå min röst.
Ori verkar lovande, får se till att testa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

WOW Shadowlands

Hur kan inte WOW Shadowlands vara med i omröstningen? För PC är det utan motstånd den största och bästa releasen 2020.
Andra spel med "uppföljare" är ju med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fullblitz:

Hur kan inte WOW Shadowlands vara med i omröstningen? För PC är det utan motstånd den största och bästa releasen 2020.
Andra spel med "uppföljare" är ju med.

Det är varken uppföljare eller eget spel.

Permalänk

Vart är Final Fantasy 7 Remake på listan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZeroSaberX:

Vart är Final Fantasy 7 Remake på listan?

Man fick inte nominera remakes

Lite konstigt tycker jag, men det kanske är svårt att dra gränsen mellan remaster och remake

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Man fick inte nominera remakes

Lite konstigt tycker jag, men det kanske är svårt att dra gränsen mellan remaster och remake

Att exkludera ett av årets bästa spel är väldigt underligt. Spelet finns med på alla andra top 2020 listor, men aja

Permalänk
Medlem

Hades är ett mästerverk mina vänner. Antagligen tredje bästa spelet genom alla tider för mig, strax efter FTL och Slay the Spire.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima blir utan tvekan årets spel för min del.
Tycker spelet visar upp feodala japan med otrolig detaljrikedom och samtidigt bjuder spelaren på en riktigt bra story.

Men både Doom Eternal och Hades är två spel som är värda att nämna.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tur att det är fritt... då jag tyckte att Factorio var sjukt tråkigt...
Men den typen av spel har jag aldrig gillat ändå så det kan vara en faktor

Absolut, i den genren av spel är dock Factorio en riktig pärla!
Tyckte mest det var kul att fanboy:a lite i nått så subjektivt som favoritspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tur att det är fritt... då jag tyckte att Factorio var sjukt tråkigt...
Men den typen av spel har jag aldrig gillat ändå så det kan vara en faktor

Jag vet inte om det är ett spel någon "gillar". Det är bara att fabriken måste växa.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

Cyberpunk 2077 har problem, men är ändå det bästa nya spelet i ett år då det mesta är ganska meh...

Mitt största problem med Cyberpunk är att det inte borde släppts till konsol.

Vad som talar för Cyberpunk
Story
Sidequest
Grafik
karaktärer
reklamerna
Den visuella helheten
Sluten (vad Bioware eller någon annan inte klarar av) Dem olika sluten i Cyberpunk är vad som definerar spelet som Årets spel, inget annat företag just nu klarar av att göra bra slut, Det är bättre än Witcher 3, och äntligen ett spel som kan mäta sig och gå om Vampire masquerade bloodlines i att kunna göra Olika och Bra slut på spelet.

Neutralt
Gameplay Skyrim ish varken bra eller dåligt
Crafting och loot är okej, men inte vad jag hoppats på

negativt
Ljudet / musiken bland det sämsta med Cyberpunk även om smaken är som baken, jag förväntade mig mer Tron/daftpunk eller Iron Maiden metal. vad vi får är dålig rapp och punk, mina öron vill spy. Att gå ifrån Witcher 2 och 3s nog genomtänkta soundtrack till detta.....

Miniquestsen för mycket små skit runt om kartan för att fejka en levandestad, bråk här, rån där, ingen polis här ingen där,

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 är givet...

Tänkte de skulle ha med ATR som musik i CP2077, de har en låt som låter lite som ATR på en av radiostationerna.
Gott nog.

Sen har de ju uppdrag kallade efter låtar som Killing in the name of mm

Ah just det Refused är ju Smaurai och Swedenborg efter en svensk 1700-tals filosof och Anders Hellman är ju Svensk...

Men sen sluten... Har spelat fyra av sluten., har inte kört Silverhand tar kroppen slutet eller easteregg slutet...
Fan stort potential för för DLC:er och MP-uppföljaren.

Väldigt skilda slut också med helt olik scenarier...

Svamlar bara sawy...

Skriv aldrig på mobil igen... Gah
Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB