Z10PE-D8 WS Dual CPU - 6 PCIe & 32GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Z10PE-D8 WS Dual CPU - 6 PCIe & 32GB ECC RAM

Dags att uppgradera. Önskar sälja dessa.

Moderkort:
Z10PE-D8 WS Dual CPU (har orginalkartongen kvar)

RAM ECC:
32GB RAM ECC DDR4 (enbart RAM)

Moderkortet är lite speciellt så jag gissar att den som är på jakt efter detta vet vad det är för saker trots att det är gamla grejer. Det säljes till högst bjudande men hoppas få 5000kr+ för grejerna. Vilket verkar vara vad moderkortet kostar på ebay, samt 32GB ECC RAM kostar såklart en slant det också, men jag är flexibel med priset.

Grejerna fungera kanon och används i detta nu när annonsen skrivs.

Har använts som en server och arbetsdator fram till idag. Körde några virtuella maskiner, en NAS samt även spelat en del på den utan problem.

Läs hela annonsen här

Osäker på om CPUn är en såkallad ES variant.
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med Demo cpu antar jag att du menar ES (Engineering sample)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Med Demo cpu antar jag att du menar ES (Engineering sample)?

Jag vet inte, men jag googlade nu och det skulle inte förvåna mig om det är så. Jag tar bort CPUn från annonsen tills jag vet mer själv om den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av deffe:

Jag vet inte, men jag googlade nu och det skulle inte förvåna mig om det är så. Jag tar bort CPUn från annonsen tills jag vet mer själv om den.

Lätt att se på cpu'n det står ES på den samt "intel confidential" på den isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Lätt att se på cpu'n det står ES på den samt "intel confidential" på den isf

Okej tack, jag tar en titt på det när jag tar isär den om jag får moderkortet sålt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är de 32gb fördelade 8x4gb, 4x8gb, 2x16gb eller 1x32gb?samt vilken hastighet och ranking 1rx4, 2rx4, 1rx8, 2rx8?
Vad vill du ha för dom?

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

Hur är de 32gb fördelade 8x4gb, 4x8gb, 2x16gb eller 1x32gb?samt vilken hastighet och ranking 1rx4, 2rx4, 1rx8, 2rx8?
Vad vill du ha för dom?

Det är 2st 16GB. Ska se om jag kan se vad det är mer exakt asap. Är inte hemma vid datorn just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är grejerna sålda.

Visa signatur