3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Rena scalperpriset. Avstår den trots att jag är på jakt efter ett 3070.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Är det någon som är insatt i Zotac, hur är dom i kylare och komponenter så att säga. Jag har ingen aning, aldrig ägt ett Zotac faktiskt.

Sålde mitt zotac 3090, lät som ett jetplan/hårfön! Ett skämt till kylning! Dessutom powerlimit var satt/begränsad till 100%

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut ett GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master från Proshop.
Beställdes 1/3. dvs innan prishöjningen till 9990 kr. Fick betala ganska mycket ändå. 8690kr.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Asyvan:

Är det någon som är insatt i Zotac, hur är dom i kylare och komponenter så att säga. Jag har ingen aning, aldrig ägt ett Zotac faktiskt.

Har uppfattat det som lite av ett budgetmärke förr i tiden, men det är kanske annorlunda nu.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Asyvan:

Är det någon som är insatt i Zotac, hur är dom i kylare och komponenter så att säga. Jag har ingen aning, aldrig ägt ett Zotac faktiskt.

Har ingen efarenhet av deras AMP Holo och större kort men jag hade ett Zotac 3070 Twin Edge White Edition som jag bytte ned till ett 3060 Ti.
Kompakt kort om bara 2 slots vilket är rätt ovanligt nu. Tyckte det fungerade helt ok, blir ju lite högre RPM med ett kompakt kort givetvis, tror fläktkurvan kan justeras ned något utan att tempsen blir dåliga, men det går ju inte att komma ifrån när kylaren och kortet är mer kompakt.

Har inga vita komponenter i övrigt men tyckte även att det var rätt snyggt,

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fanderzzon:

OK men det svåra är ju att Webhallen verkar ha listpriser ute just nu men när väl korten kommer in så ökar de priset. Vid 3060 lanseringen så höjde de priserna på många kort 30 minuter innan lansering. Inet hade iaf samma pris vid den tidpunkten som vid releasen.

Ja den där nöten vet jag inte riktigt hur man ska knäcka. Det är en jäkla djungel med all prissättning nu. MSRP är bara ett hån mot konsumenter i nuläget.

Permalänk
Medlem

Gick från 10 i lager till 0 på 1 minut....

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Gick från 10 i lager till 0 på 1 minut....

Fick iväg en beställning men frågan är om man verkligen hann med eller om man hamnar i kö nu. Ordersidan säger obekräftat leveransdatum.

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Gick från 10 i lager till 0 på 1 minut....

Ja, det fick undan, tror det var 16 st när jag såg den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Gick från 10 i lager till 0 på 1 minut....

Men de hade i lager? Jag fick nämligen igenom en beställning trots att lagerstatus var 0. Nu går det inte däremot. Får se vad de säger, för nu har jag ett ordernummer iaf.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av leffeboi:

Fick iväg en beställning men frågan är om man verkligen hann med eller om man hamnar i kö nu. Ordersidan säger obekräftat leveransdatum.

Håller tummarna för dig, i min erfarenhet av Webbis så kommer det att uppdateras och bli rätt strax så hoppas det gäller även dig.

Låter ju tyvärr lite oroväckande om folk lyckats beställa när det stod 0 men..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Håller tummarna för dig, i min erfarenhet av Webbis så kommer det att uppdateras och bli rätt strax så hoppas det gäller även dig.

Det behövs, tack

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Håller tummarna för dig, i min erfarenhet av Webbis så kommer det att uppdateras och bli rätt strax så hoppas det gäller även dig.

Låter ju tyvärr lite oroväckande om folk lyckats beställa när det stod 0 men..

Ja misstänker att det blir kö på den, men vi får se.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexejrm:

Kan försöka åka och plocka detta om någon i forumet vill ha det

Edit: taget

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kan försöka åka och plocka detta om någon i forumet vill ha det

Hjälte! Hoppas du kan få hjälpa någon.

Permalänk

Shit priserna är helt sanslösa.
Det verka som alla återförsäljare höjer och försöker överträffa varandra.

Permalänk
Medlem

Står dock meddela mig. Men kanske ändras senare? Hittade 3060 för MSRP (Sverige) men utan tillgänglighet.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3060-DUAL-...

Permalänk
Medlem

Har försökt få grepp kring det här med priserna i de lägre segmenten och tycker att det börjat bli ett mönster som ändå hållt ett par veckor nu.

RTX3060 verkar ligga på 5600:- - 6400:- hos de flesta butiker
RTX3060Ti är svårare att få grepp om, då det kommer så otroligt få och de försvinner direkt men mellan 6500:- - 7500:-
RTX3070 varierar mycket mer (precis som 3080 och 3090), men mellan 8000:- och 9500:- verkar vara normen.

Detta är absolut inte vetenskapligt alls utan bara min känsla från att ha följt trådarna och varit inne i på olika webshops. Stämmer detta överens med vad ni andra uppfattar?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk

Jag tror Proshop släpper det vid 14:00. Vi får se om sidan krashar då

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kan försöka åka och plocka detta om någon i forumet vill ha det

Så jävla shysst av dig. Jag har skickat pm till dig,

Permalänk
Medlem

Vad var priset på dessa?

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Vad var priset på dessa?

8990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZlatanAndCO:

Går stadigt uppåt då. Jag gav 8790kr för någon vecka sen.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Går stadigt uppåt då. Jag gav 8790kr för någon vecka sen.

Säker på att det inte var en TUF? Vet att strixen låg på 8990 när den kom in på webhallen för två veckor sedan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Så jävla shysst av dig. Jag har skickat pm till dig,

Jag har plockat ett, såg ett till i hyllan inne på lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Säker på att det inte var en TUF? Vet att strixen låg på 8990 när den kom in på webhallen för två veckor sedan också

Rätt säker då kortet sitter i datorn
Men jag köpte iof detta på NetOnNet tror jag.

Edit: på Elgiganten. För 8790kr.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

nu är marknaden mättad.

alla har ett 3000-kort nu eller har ett på väg till sig

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tystast:

nu är marknaden mättad.

alla har ett 3000-kort nu eller har ett på väg till sig

Marknaden är inte mättad då alla miners som vill ha fler än ett kort och 3070 har ju ingen spärr Så där kommer det bestå till ETH går över till proof of stake.