Permalänk
Medlem

Trådlöst gaming headset

Mitt logitech g933 gav upp idag så letat nytt men verkar va en djungel haha. Budget är max 2500:-
Har stort huvud så små tighta går bort. Givetvis är ljudkvaliteten och mikrofonen viktig men även komfort . Annars räcker det med funktionen att det är lätt att starta / stänga av mikrofonen

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mitt SteelSeries Artics Pro. Bra kvalité, haft det i 2pr och min bror har ett par där han är inne på år 3 utan några problem.
Grymt att ha 2 batteriet så ett sitter i laddaren alltid. Riktig sköna på huvudet. Hade HyperX cloud II Innan och dessa är ljusår skönare på huvudet. Just nu är de rätt dyra men brukar alltid kosta 1800kr på black friday och då och då är de nere under 2k vilket de klart är värda.
Bra ljud i micen (jag har satt på en muff) dedikerad och lätt-att-hitta-knapp för att stänga av mikrofon, massor med inställningar direkt i hubben man får till och även i mjukvaran. Roligt också att man får upp stats och liknande grejer på hubben när spelar.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Plantronics RIG 800HD
Bra ljud, bra mic samt väldigt lätta.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag är väldigt nöjd med mitt SteelSeries Artics Pro. Bra kvalité, haft det i 2pr och min bror har ett par där han är inne på år 3 utan några problem.
Grymt att ha 2 batteriet så ett sitter i laddaren alltid. Riktig sköna på huvudet. Hade HyperX cloud II Innan och dessa är ljusår skönare på huvudet. Just nu är de rätt dyra men brukar alltid kosta 1800kr på black friday och då och då är de nere under 2k vilket de klart är värda.
Bra ljud i micen (jag har satt på en muff) dedikerad och lätt-att-hitta-knapp för att stänga av mikrofon, massor med inställningar direkt i hubben man får till och även i mjukvaran. Roligt också att man får upp stats och liknande grejer på hubben när spelar.

Tack för tipset. Verkar va många som gillar artics pro, läst lite om att folk tycker micken är sådär samt att dom är tighta på huvudet vilket gjorde att jag rygga till lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgo:

Plantronics RIG 800HD
Bra ljud, bra mic samt väldigt lätta.

Va sugen på dessa. Men läste om någon medhörning (man hör sig själv) vilket värkar sjukt drygt haha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Tack för tipset. Verkar va många som gillar artics pro, läst lite om att folk tycker micken är sådär samt att dom är tighta på huvudet vilket gjorde att jag rygga till lite?

Jag har ganska stort huvud, eller har alltid fått höra det. Jag kan mest jämföra med Cloud II som typ alla har och det satt mycket tightare på mig då fick jag lätt huvudvärk efter 3-4h spelande, arctics pro har jag haft på mig i 12h+ utan att ha några såna känningar alls. Men det är såklart subjektivt, men det var just det jag föll för när jag testade massa headset, hur skönt det var att ha på sig. När det kommer till micken så har jag inte haft någon som klagat på min röstkvalite snarare frågat vad man kör för Mic, men jag har pillat en del i inställningar och haft muffen på sen dag 1. Jag har också haft långa spelsessioner med min bror som har samma headset och det har inte låtit dåligt. Men kan ju vara att vi haft tur också. Jag hade själv dragit mig för att köpa det när det ligger på över 3000. Men för runt 2k hade jag inte tvekat.. hade dock velat testa det först tycker helt klart det är en av de viktigaste punkterna om det är nått man ska sitta med länge på huvudet.

Edit jag vet att vissa klagat på Artics 7/9 wireless att det är tight som typ ser likadant ut, men det är inte samma huvudband och kuddar och jag tycker själv att 7/9 är bra mycket obekvämare.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Blev ett sennheiser gsp 670. Väldigt nöjd