Köpte ett par Beierdynamic DT990 PRO men det saknas ljud i basen

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Beierdynamic DT990 PRO men det saknas ljud i basen

Hej,

Har haft ett par Tachnics RP-HT80 sen 1992. Överlag bra ljud. Börjar gå sönder så jag köpte ett par 990 pro. 250 ohms.
Har ett soundblaster Z.
Men basljud som jag hörde med technics i ex. Nier automata när man dänger ett tungt svärd i marken hörs inte så bra med 990.
Annars är dom en klar förbättring vad gäller det mesta.

Jag har provat med EQ, men kan ändå inte få tillbaka ljuden som saknas.

Någon som har tips på andra lurar eller vet vad som kan göras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Hej,

Har haft ett par Tachnics RP-HT80 sen 1992. Överlag bra ljud. Börjar gå sönder så jag köpte ett par 990 pro. 250 ohms.
Har ett soundblaster Z.
Men basljud som jag hörde med technics i ex. Nier automata när man dänger ett tungt svärd i marken hörs inte så bra med 990.
Annars är dom en klar förbättring vad gäller det mesta.

Jag har provat med EQ, men kan ändå inte få tillbaka ljuden som saknas.

Någon som har tips på andra lurar eller vet vad som kan göras?

Det där är ju studiohörlurar: https://www.youtube.com/watch?v=S7XvVSoUMWU
Studiohörlurar och studiohögtalare har platt ljudkurva, så man kan nog inte förvänta sig "ghettobas" med sådana.
35Hz som lägsta bas är nog svaret på varför du inte upplever basen. Kolla på frekvensresponsen när du väljer lurar.

Permalänk
Medlem

Ok, läst dock att de skulle vara bra för gaming. I videon du länkade till sa han ju att de var bra för gaming
Vadå 35 hz, dom går ju ner till 5 hz?!?
Vilka skulle du rekommendera? v-moda crossfade m-100?

Permalänk
Skrivet av kiario:

Ok, läst dock att de skulle vara bra för gaming. I videon du länkade till sa han ju att de var bra för gaming
Vadå 35 hz, dom går ju ner till 5 hz?!?
Vilka skulle du rekommendera? v-moda crossfade m-100?

Det är siffror på ett papper. Gissar på att du har dålig förstärkning på kretsen och att utgångsimpendansen är för dålig. Prova en annan förstärkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Ok, läst dock att de skulle vara bra för gaming. I videon du länkade till sa han ju att de var bra för gaming
Vadå 35 hz, dom går ju ner till 5 hz?!?
Vilka skulle du rekommendera? v-moda crossfade m-100?

https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#329/3992

Har inte testat dom själv, men vad jag antar som menas med bra gaming hörlur brukar gälla position och att kunna höra fienders fotsteg och tissetassande, typ. Antagligen inte detsamma som inlevelse i detta fallet