Permalänk
Medlem

Rock Slim 2 Quiet passar inte?

Alltså, jag blir galen. Jag skall fästa en Rock Slim 2 på ett Lenovo 3717 (mb som kommer på en Lenovo Legion), jag skruvade av intels stock som kom med, sedan när jag satte dit den nya så märkte jag att den inte passade, för från undersidan satt det en korsplatta som var gjord för att passa med intels kylare (den gjorde att det blev mindre skruvhål), den tog jag bort för att få ner den nya kylarens plastfästen, sådana där som liksom böjer ut sig.
Men felet är att jag kan liksom inte fästa den nya, det är som att den bottnar eller något innan jag kan få de där fästena att fälla ut sig, jag är lite osäker nu på vad jag gör för fel, eller om jag helt enkelt saknar något annat, t ex som att den där plattan på baksidan skulle vara kvar fast en annan typ av sådan?

Socket: Intel 1200
MB: Lenovo 3717
Kylare: https://www.inet.se/produkt/5323444/be-quiet-pure-rock-slim-2

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ok, men det är den är bakplåten som är felet, utan en sådan funkar det inte, för hålen är för stora utan. Men den som satt på från början hade några skruvar i sig som jag inte får bort, går det att köpa en ny sådan här? Hittar massa, men oklart vilken som är rätt?

Visa signatur

gotta go fast