Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Enplans eller är det källare med?
Såg ut som ett bra tak för solpaneler om nu vädersträcket är rätt.

Enplans

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Vi räknar väl med att behöva byta taket kommande åren enbart baserat på att det inte är bytt sen huset byggdes, då kanske man skulle kika på nåt sånt.Men som jag förstått det så är det rätt lång återbetalningstid på något sånt och vi vet ännu inte hur länge vi ska bo kvar just här.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Fått vänta i 4 månader men nu är den äntligen här, en sprillans ny Porsche Taycan

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem

Riktig drömbil. Gratulerar

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Enplans

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Vi räknar väl med att behöva byta taket kommande åren enbart baserat på att det inte är bytt sen huset byggdes, då kanske man skulle kika på nåt sånt.Men som jag förstått det så är det rätt lång återbetalningstid på något sånt och vi vet ännu inte hur länge vi ska bo kvar just här.

Bör väl öka värdet av huset annars? (jag har ingen koll sånt här)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av tapcatfan:

Fått vänta i 4 månader men nu är den äntligen här, en sprillans ny Porsche Taycan

https://i.imgur.com/Z2a8mYX.jpg

https://i.imgur.com/TQr1RkI.jpg

https://i.imgur.com/QRp7Sbo.jpg

Fy fan vad avundsjuk jag blev precis. Har sett ett par stycken inne i stan (sthlm) och dom har en sån "presence" eller vad man ska säga. Det är inte alls som en 911 turbo S, utan det är liksom en helt annan bil.

Om du kör upp till Stockholm har du 2 mil kvar i "tanken", du får bjuda på åktur

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Ny (för mig) bössa i den vansinnigt roliga kalibern 45-70!
Ska bli kul o testa den i skogen i höst.

https://i.ibb.co/J3fvdd5/IMG-4749.jpg

Hundförar/Eftersöksbössa? Den kalibern lär ju sparka igång axeln

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Ni får inte halshugga mig nu, men jag har köpt två grafikkort för att gräva krypto fram till semestern. Därefter åker korten in i min och brorsans speldatorer. RTX 2070 S och GTX 1070, fick komplettera med ett RM750 - mitt första premium-nätagg vilket imponerar på mig - och ett chassi; Kolink Stronghold, 490 kr med härdat glas och plats för två radiatorer.

Det var riktigt kul att få igång riggen, kör Nicehash OS från ett usb-minne. Är besviken på mig själv som handlingsförlamat tittat på i tio år utan att själv delta.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Ni får inte halshugga mig nu, men jag har köpt två grafikkort för att gräva krypto fram till semestern.

Vanskligt gjort att berätta detta på Swec.

Permalänk
Medlem

Förstärkaren är 13 år gammal, men väger 23 Kilo och spelar som en dröm.
Medföljande 2 Dynavoice DF-6 högtalare. En av högtalarna hade ett sprängd element, men det bytte jag galant tack vara att Dynavoice i Sverige fortfarande har dessa högtalare i deras sortiment. Låter otrolig bra.

Skulle jag köpa detta nytt vore det 20K+, köpte för 2500 + 600 för nytt element.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Hundförar/Eftersöksbössa? Den kalibern lär ju sparka igång axeln

Japp, och för drevjakten som passkytt då det är lite lagom trångt på jaktmarken.

Tycker att 308 är värre att skjuta med (utan dämpare och kort pipa) denna ger mer en knuff än en snärt.

Mycket rolig att övningsskjuta med

//Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapcatfan:

Fått vänta i 4 månader men nu är den äntligen här, en sprillans ny Porsche Taycan

https://i.imgur.com/Z2a8mYX.jpg

https://i.imgur.com/TQr1RkI.jpg

https://i.imgur.com/QRp7Sbo.jpg

Får man fråga varför du köper en sån om du har en miljon att lägga på en bil..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Får man fråga varför du köper en sån om du har en miljon att lägga på en bil..?

Varför köper folk båtar, hästar, motorcyklar - intresse.
Huruvida andra spenderar sina pengar på saker de vill ha, har väl inte du med att göra?
Kan man unna sig, ska man göra det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Får man fråga varför du köper en sån om du har en miljon att lägga på en bil..?

För att han kan.

Frågor på det?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varför köper folk båtar, hästar, motorcyklar - intresse.
Huruvida andra spenderar sina pengar på saker de vill ha, har väl inte du med att göra?
Kan man unna sig, ska man göra det.

Skrivet av Dockland:

För att han kan.

Frågor på det?

”Har att göra med” ? Vad är det för fel med att ställa frågor? Det är väl ett forum.

Skulle gärna unna mig en bil i miljonklassen men aldrig den där då det finns så mycket mer bil att få för pengarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

”Har att göra med” ? Vad är det för fel med att ställa frågor? Det är väl ett forum.

Skulle gärna unna mig en bil i miljonklassen men aldrig den där då det finns så mycket mer bil att få för pengarna..

Det var väl mer ditt sätt att ställa frågan på. Kanske istället fråga "Nyfiken, varför valde du den över X?" tex. Mycket trevligare imo. Kom med egna åsikter istället för att bara dra ner andras.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Får man fråga varför du köper en sån om du har en miljon att lägga på en bil..?

Varför inte?

Snabb, snygg, tight å köra, rymmer familjen, ingen skatt å ingen bensinkostnad. Bytte från en två år gammal Macan GTS och fått ner kostnaden ordentligt, win win win.

Sen kanske vi ska döda den där "lägga en miljon på en bil" en gång för alla. Ingen cashar lyxbilar, du får bättre avkastning på börsen än vad räntan på lånet kostar, så bara onödigt. I mitt fall blir det en total kostnad på på 408 tusen över två år, varav mitt bolag betalar 288 tusen (som man drar halva momsen på) och jag förmånsskattar 120 tusen.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

”Har att göra med” ? Vad är det för fel med att ställa frågor? Det är väl ett forum.

Skulle gärna unna mig en bil i miljonklassen men aldrig den där då det finns så mycket mer bil att få för pengarna..

Ok, varför tillverkas denna bil då, om där finns så mycket mer bil för pengarna för runt millen?

Diskutera gärna i små grupper.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

Canton GLE490 golvare (bredvid Canton Karat 20 som jag har haft länge)

Spelar skjortan av Triangle och Elacs lovprisade stativare som jag har testat nyligen. Spelar sällan högt, det viktiga är att det låter neutralt och avslappnat (dvs låg distorsion).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Livsnjutare 😎

Påfyllning till humidoren 🔥 💨

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapcatfan:

Varför inte?

Snabb, snygg, tight å köra, rymmer familjen, ingen skatt å ingen bensinkostnad. Bytte från en två år gammal Macan GTS och fått ner kostnaden ordentligt, win win win.

Sen kanske vi ska döda den där "lägga en miljon på en bil" en gång för alla. Ingen cashar lyxbilar, du får bättre avkastning på börsen än vad räntan på lånet kostar, så bara onödigt. I mitt fall blir det en total kostnad på på 408 tusen över två år, varav mitt bolag betalar 288 tusen (som man drar halva momsen på) och jag förmånsskattar 120 tusen.

Jaha då är jag med.
Var mest roligare tvåsitsiga sportbilar jag tänkte att det fanns att få istället men det är ju en annan grej.
Så bara att gratulera då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Jaha då är jag med.
Var mest roligare tvåsitsiga sportbilar jag tänkte att det fanns att få istället men det är ju en annan grej.
Så bara att gratulera då!

Men asså wtf på attityden.. I denna tråden dessutom.....
Den svenska avundsjukan hälsar.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Men asså wtf på attityden.. I denna tråden dessutom.....
Den svenska avundsjukan hälsar.

Ett gott antal likes på postarens inlägg. Så majoriteten ser inte ut att vara drabbad av Svenska avundsjukan
Sjukt fin bil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ett gott antal likes på postarens inlägg. Så majoriteten ser inte ut att vara drabbad av Svenska avundsjukan
Sjukt fin bil!

Noterade det också, men lite trött på att det alltid skall vara nån😅
Hur som, hade vart trevligt å pendla i sådan till jobbet!

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Blev en Google Nest Audio i helgen. Hade gamla Home Mini innan och den dög väl bara till att prata med. Denna funkar kalas även till musik. Visst inget HiFi-ljud men för mig duger de kalas. Nu återstår det att klura ut hur jag ska kunna få den (och förhoppningsvis en till) att spela upp ljudet från tvn (android-tv). Verkar inte funka så enkelt som jag tänkt mig men ska nog gå att lösa på något vis

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas på gott resultat ☕️

thx
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skäggig legend

Blev lite öronkärlek till mig själv.
Jag hade sedan innan Schiit HEL
Ett par DT-770 80 ohm.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Japp, och för drevjakten som passkytt då det är lite lagom trångt på jaktmarken.

Tycker att 308 är värre att skjuta med (utan dämpare och kort pipa) denna ger mer en knuff än en snärt.

Mycket rolig att övningsskjuta med

//Jonas

Okej, kör med 308 med dämpare på 52cm. Funkar kanon tycker jag men det är ju klart att det är skillnad utan dämpare. Häftig bössa iallafall. Unik och säkert en jäkla Clint Eastwood känsla när man skjuter

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Blev lite öronkärlek till mig själv.
Jag hade sedan innan Schiit HEL
Ett par DT-770 80 ohm.

https://i.imgur.com/NZVLfIu.jpeg

Vad tycker du om din HEL? Lite sugen på en sådan. Och var har du köpt den i från?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ChipZ:

Vad tycker du om din HEL? Lite sugen på en sådan. Och var har du köpt den i från?

Jag har faktiskt fått flera frågor om vad jag tycker om den och vart jag köpt den.

Som svar: Jag är toknöjd. Den är otroligt stark, rent och fint ljud samt enligt mig: väldigt snygg. Att även ha inbyggt reglage för mikrofon är kanon, samt ger enligt mig (och andra) en klarare ljudbild av min röst. Jag köpte den direkt från Schiit USA. Mitt reglage var lite sne (estetiskt) och de var snälla och gav mig rabatt om 290:- för detta utan att blinka.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Canton GLE490 golvare (bredvid Canton Karat 20 som jag har haft länge)
https://i.imgur.com/YGKCCW0.jpg

Spelar skjortan av Triangle och Elacs lovprisade stativare som jag har testat nyligen. Spelar sällan högt, det viktiga är att det låter neutralt och avslappnat (dvs låg distorsion).

Får man lov att fråga vart du fick tag i dom? Jag har ett par där ett av elementen lagt av och jag har inte lyckats hitta reservdelar och nu verkar dom ha utgått överallt, vilket är trist för jag gillade dom verkligen.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue