Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Jag har sett diverse Youtube-klipp om detta också, men inte hittat någon egentlig lösning. Ibland när diskenheten snurrar upp rejält (som vid spelinstallationer) kan typ hela chassit börja vibrera och med det hela min TV-möbel, låter rätt rejält. Har den i horisontellt läge, med den inkluderade plastfoten. Det går ibland att få den att sluta vibrera så enormt genom att peta lite på en av sidopanelerna.

Kan knappast vara ensam om detta i denna tråd. Någon som hittat en mer permanent lösning?

Jag har lagt en musmatta mellan foten och möbeln. Köpte en för rungande 10 kr inkl frakt från Elgiganten när det var extrapris.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

25% rabatt på PS Plus, pris 465kr nu. Gäller i cirka 10 dagar:
https://store.playstation.com/en-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Permalänk
Konsolgrävare

Då har man klarat ut Sackboy. Riktigt gulligt spel som i slutet får ett par svåra banor. Klarade dock aldrig trial 16. Helt galet svår. Kom typ halvägs:

Trial 16 spoilers:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hoppsan, nu fick jag mail om att Power skickat FF7 Remake precis.

Skrivet av edson:

25% rabatt på PS Plus, pris 465kr nu. Gäller i cirka 10 dagar:
https://store.playstation.com/en-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Går ju att kombinera med getgifted, blir 400 kr med lite växel över

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hoppsan, nu fick jag mail om att Power skickat FF7 Remake precis.

Går ju att kombinera med getgifted, blir 400 kr med lite växel över

Har du en länk till det där getgifted?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

https://partner.getgifted.com/se/

Tänkte i det här fallet att man laddar på sin plånbok med 500 kr (för 400 kr) sedan köper ps plus från ps store för det nedsatta priset, och får 35 kr över.

OK, tack.
Får testa det när jag kommer hem.
Märkligt att sälja pengar för mindre pengar.

Permalänk
Medlem

God of war uppskjutet till 2022 pga Corona. Officiellt från Santa Monica Studios

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dex:

God of war uppskjutet till 2022 pga Corona. Officiellt från Santa Monica Studios

https://pbs.twimg.com/media/E25HwW7UcAEAq2B?format=png&name=small

Källa

Trodde faktiskt inget annat. Trist men då får man mer tid att jobba med backlogen 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag har lagt en musmatta mellan foten och möbeln. Köpte en för rungande 10 kr inkl frakt från Elgiganten när det var extrapris.

Det kanske man skulle testa. Det låter ju som konsollen ska flyga iväg när den drar igång med skivan. Men det jag stör mig på är att det räcker att lägga ett finger på panelen, så lugnar den ner sig. det är väl priset man får betala för att "lätt" kunna ta bort panelen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dex:

God of war uppskjutet till 2022 pga Corona. Officiellt från Santa Monica Studios

https://pbs.twimg.com/media/E25HwW7UcAEAq2B?format=png&name=small

Källa

Detta är dock en väldigt tråkig nyhet:

"Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them."

Vi visste redan att Horizon skulle bli en Cross-gen titel men nu det confirmed att både GoW och GT7 kommer till både PS4 och PS5.

Alla dessa spel borde vara PS5 titlar för att få ut det mesta ur spelen

https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Detta är dock en väldigt tråkig nyhet:

"Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them."

Vi visste redan att Horizon skulle bli en Cross-gen titel men nu det confirmed att både GoW och GT7 kommer till både PS4 och PS5.

Alla dessa spel borde vara PS5 titlar för att få ut det mesta ur spelen

https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats...

Japp håller med. Får hoppas att dom lyckas hantera det på ett bra sätt ändå och lyckas göra så det verkligen är stor skillnad mellan PS4 och PS5 versionerna, men är lite tveksam. Men hoppas kan man alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Detta är dock en väldigt tråkig nyhet:

"Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them."

Vi visste redan att Horizon skulle bli en Cross-gen titel men nu det confirmed att både GoW och GT7 kommer till både PS4 och PS5.

Alla dessa spel borde vara PS5 titlar för att få ut det mesta ur spelen

https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats...

Kul för dem som vill köra vidare med PS4 (jäklar man fått mycket för pengarna om man fortfarande kör med samma enhet man köpte vid launch)... men trist för oss med PS5 och som vill se vad den kan göra utan legacy begränsningar...

Samtidigt tycker jag det är bra också att Sony tänker på sina många, många PS4 kunder... Ja jag är lite kluven om detta.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Detta är dock en väldigt tråkig nyhet:

"Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them."

Vi visste redan att Horizon skulle bli en Cross-gen titel men nu det confirmed att både GoW och GT7 kommer till både PS4 och PS5.

Alla dessa spel borde vara PS5 titlar för att få ut det mesta ur spelen

https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats...

Jag håller med. För mig är det ett minus att nya Horizon även måste supporta PS4. Begränsningarna en vid lanseringen åtta år gammal konsol kommer ge hade vi gott klarat oss utan. Erbjud spelet strömmat via PS Now istället.

Återstår att se resultatet förstås, men förväntningarna blir låga. Frågan är om Horizon verkligen släpps i år med, känns som en 2022 titel. Speciellt när man måste få spelet att fungera på så många olika generationer Playstation med olika begränsningar.

Permalänk

Något mer än jag som upplever ”mini fps drop” i dirt 5? Det känns som det hackar till i en sekund o fps droppar till typ 5 och sen lika snabbt går upp till 60. Kör prefer resolution mode. Händer inte heela tiden, men blir nojig över att mitt kära ps5 ska gå sönder.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

"The latest free update, Prisms, dramatically refreshes the No Man’s Sky experience with a range of new visual features and technologies. The universe has never looked better, with reflections, new texture effects, more biome detail, improved lighting, new skies, new warp effects, creature fur, and a host more besides."

Jag blev nog mest pepp på att kunna använda flygfän till att rida/flyga runt med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Detta är dock en väldigt tråkig nyhet:

"Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them."

Vi visste redan att Horizon skulle bli en Cross-gen titel men nu det confirmed att både GoW och GT7 kommer till både PS4 och PS5.

Alla dessa spel borde vara PS5 titlar för att få ut det mesta ur spelen

https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats...

Wow, vilken besvikelse.

Permalänk
Medlem

Det finns många fler PS4 ute i det vilda än PS5. Vi kommer nog få se väldigt många crossgen titlar några år framöver.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Det finns många fler PS4 ute i det vilda än PS5. Vi kommer nog få se väldigt många crossgen titlar några år framöver.

max 1 år till tror jag

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

max 1 år till tror jag

Med tanke på fortsatt kretsbrist in på 2022 och förmodat fortsatt dålig tillgång på PS5:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Inaktiv

Man får också komma ihåg att även Sony, försiktigt, börjar etablera sina spel på PC också. Har pågått under en relativt lång period, de gillar vinsten och kommer troligen att fortsätta.

Bör vara en tidsfråga innan tredjepart dumpar PS4, Sony kanske håller i den lite längre men tveksamt även det. Mer fokus på PS5 och PC. Tredjepartarna arbetar redan cross platform normalt sett.

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på beskedet med God of War och att det kommer på PS4.

Kollar man på Ratchet & Clank som kommer nästa vecka så gör dom hissnande grejer med SSDn i PS5an. Något God of War inte kommer kunna utnyttja alls till exempel.

Nä, gör om gör rätt Sony.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Man får också komma ihåg att även Sony, försiktigt, börjar etablera sina spel på PC också. Har pågått under en relativt lång period, de gillar vinsten och kommer troligen att fortsätta.

Bör vara en tidsfråga innan tredjepart dumpar PS4, Sony kanske håller i den lite längre men tveksamt även det. Mer fokus på PS5 och PC. Tredjepartarna arbetar redan cross platform normalt sett.

Märklig analys du gör. "De gillar vinsten" så du tror att de kommer ignorera 115M+ PS4-ägare för att typ tre spel släppts till PC?
Nej, att de släpps utanför konsolsfären är en förlängning av försäljningen, inte en ersättare. Med det sagt lär de visserligen fortsätta ja, men antagligen efter att de redan funnits på Playstation några år. & även om PS5 sålt rekordbra är det ändå många som inte får tag på en och därför överger de inte sin tidigare användarbas lika snabbt som de annars kanske gjort.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Man får också komma ihåg att även Sony, försiktigt, börjar etablera sina spel på PC också. Har pågått under en relativt lång period, de gillar vinsten och kommer troligen att fortsätta.

Bör vara en tidsfråga innan tredjepart dumpar PS4, Sony kanske håller i den lite längre men tveksamt även det. Mer fokus på PS5 och PC. Tredjepartarna arbetar redan cross platform normalt sett.

Mer fokus på PS5 endast skulle jag säga för att fullt ut kunna utnyttja tekniken som sitter i den.
Hur många PC användare känner du till som sitter på en SSD/NVMe med samma läs och skrivhastigheter som Ps5an har.
Finns väl inte ens en handful PC titlar som kräver SSD i sina minimumkrav i dagsläget heller.

På samma sätt som att Ps4 hålller tillbaka PS5an så är det även en ganska stor del PCn som också gör det. Tyvärr.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Det finns många fler PS4 ute i det vilda än PS5. Vi kommer nog få se väldigt många crossgen titlar några år framöver.

Skrivet av Quenya:

Med tanke på fortsatt kretsbrist in på 2022 och förmodat fortsatt dålig tillgång på PS5:

https://forumbilder.com/images/2020/04/28/tvek.png

Med tanke på att crossgen brukar överges hyfsat snabbt(?) och Ps5 säljer, trots kretsbristen, snabbare än alla tidigare playstation så tycker jag det är lite förvånande. Det kanske är mest för att det är enkelt att porta mellan ps4 och ps5 jämfört med tidigare generationer?

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

På samma sätt som att Ps4 hålller tillbaka PS5an så är det även en ganska stor del PCn som också gör det. Tyvärr.

Tror inte Sonys egna studios låter bli att utnyttja Ps5an bara för att senare kunna släppa spelen på PC faktiskt. Men att dom gör det för att kunna släppa på Ps4 är mer rimligt då, men väldigt tråkigt att dom väljer den vägen.

Permalänk
Medlem

Nya detaljer om Horizon: Forbidden West. I intervjun ovan ska de ha nämnt följande saker:

- new free-climbing system
- full 3D audio and DualSense support
- completely overhauled skill tree
- new melee system with combos
- many different biomes
- new workbench system for upgrades
- development on track
- a lot of the game has been developed on PS4 and is still being playtested on PS4
- PS5 version has a different water rendering technique than PS4 + more details
- The hero lighting on Aloy is only available in cutscenes on PS4
- game world is a bit bigger but focus is on density
- you can use Focus scan on humans since they now have armor pieces on them; more aggressive than before
- ..the underwater gameplay is deeper than one might think

I en intervju men en fransk Youtuber ska de även berättat om ett 60 fps performance mode.

Källa på allt ovan: https://twitter.com/Nibellion/status/1400425012637614083?s=19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ser svincoolt ut.

Måste bara spela ettan först. Tänkte köpa till PS4, kostar ju bara 99kr men det är tydligen bara 30 fps. Ingen som har hört något om en 60fps patch? Får bli datorn annars..

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

I en intervju men en fransk Youtuber ska de även berättat om ett 60 fps performance mode.

Yes!!

Väntar fortfarande på att spela Zero Dawn, hoppas på en performance patch innan Forbidden West eller att dom gör som Miles Morales gjorde och släppa en Bundle

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt avundsjuk på er som inte spelat Hoorizon Zero Dawn än. Det var spelet som fick mig att testa ungarnas PS4 och jag fastnade direkt. Många långa nätter och 11 genomspelningar har det blivit. Så pepp på Forbidden West att det inte finns ord för det och det första spelet jag lägger de pengar de vill ha på dag ett!

Permalänk
Medlem

Båda mina kontroller har börjat drifta. En köptes på Kjell och de bytte glatt. Konsolen kommer från Amazon, men jag hittar inte hur jag reklamerar till dem. Eller ska man gå på Sony direkt? Nån som har erfarenhet?

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Båda mina kontroller har börjat drifta. En köptes på Kjell och de bytte glatt. Konsolen kommer från Amazon, men jag hittar inte hur jag reklamerar till dem. Eller ska man gå på Sony direkt? Nån som har erfarenhet?

Har också undrat kring Amazon. Men tror du kör direkt via Sony. Finns ett reklamationscentra.

Från amazon har du ju kvitto om det skulle vara något.