CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har tillfredsställande prestanda"

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har tillfredsställande prestanda"

Cyberpunk 2077 har återvänt till Playstation Store och trots att Playstation 4-användare avråds från köp är studion nöjd med resultatet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var väl inte bara prestanda som var frågan här? Nu har jag inte kollat upp nuvarande stadie i detalj, men zombie-staden lever väl inte fortfarande?

Permalänk
Medlem

Prestandan var aldrig något problem för mej. Spelet kändes så sjukt ytligt.

Kanske lite mitt eget fel eftersom jag gick in i Cyberpunk och förväntade mej The Witcher kvalité. Alltså got damn, varför kunde de inte vara The Witcher kvalité?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Prestandan var aldrig något problem för mej. Spelet kändes så sjukt ytligt.

Kanske lite mitt eget fel eftersom jag gick in i Cyberpunk och förväntade mej The Witcher kvalité. Alltså got damn, varför kunde de inte vara The Witcher kvalité?

Det här, plus så var det så mycket utfyllnad av sidouppdrag som vara samma skit. Frågetecken, skjuta kriminella etc. En del delar av spelet blev något tjatigt efter ett tag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Prestandan var aldrig något problem för mej. Spelet kändes så sjukt ytligt.

Kanske lite mitt eget fel eftersom jag gick in i Cyberpunk och förväntade mej The Witcher kvalité. Alltså got damn, varför kunde de inte vara The Witcher kvalité?

För att The Witcher tog flera år på sig efter release att nå den kvalitén som du tänker på

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

men zombie-staden lever väl inte fortfarande?

CDPR behöver göra om typ hela spelet för att fixa problemet med att det är en gigantisk och mestadels tom Cyberkuliss, så det kommer aldrig att hända. Detta är resultatet av idén om "filmiska upplevelser" i dataspelsbranschen, vilket gör att spelen lika gärna kan upplevas via Youtube.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade spelet, för att vara ett single player spel vill säga. 65h speltid är helt klart värt 60 euro eller vad det nu kostade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

För att The Witcher tog flera år på sig efter release att nå den kvalitén som du tänker på

Fast nja. Hört många säga detta men var själv superhypad av Witcher 3 så spelade direkt från dag 1. Absolut att de uppdaterat gränssnitt, buggar osv. men spelet i sig hände inget jättestort med. De fixade rörelserna, prestandan och UI främst vad jag vill minnas. Detta var dock tidigt och kanske runt patch 1.3. Men själva atmosfären, de oförglömliga karaktärerna, uppdragen och framförallt en levande värld man aldrig ville lämna var på plats från första dagen och det är den som gör att jag fortfarande håller Witcher 3 som ett av världens bästa.

Permalänk
Medlem

Bilar och människor dyker fortfarande upp ur tomma intet, vilket förstör upplevelsen.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Fast nja. Hört många säga detta men var själv superhypad av Witcher 3 så spelade direkt från dag 1. Absolut att de uppdaterat gränssnitt, buggar osv. men spelet i sig hände inget jättestort med. De fixade rörelserna, prestandan och UI främst vad jag vill minnas. Detta var dock tidigt och kanske runt patch 1.3. Men själva atmosfären, de oförglömliga karaktärerna, uppdragen och framförallt en levande värld man aldrig ville lämna var på plats från första dagen och det är den som gör att jag fortfarande håller Witcher 3 som ett av världens bästa.

Nu pratar vi om Witcher-serien och inte endast Witcher 3.

Men visst, kan väl hålla om att själen i spelet fanns där från dag ett.

Har inte spelat CP2077 då jag inväntar fler patches till den grad att folk ska säga att den är spelbar utan massa konstiga buggar

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag har bara spelat en bit av introt. Kan vänta lite till så de får jobba på tills de faktiskt är nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det var väl inte bara prestanda som var frågan här? Nu har jag inte kollat upp nuvarande stadie i detalj, men zombie-staden lever väl inte fortfarande?

Prestandan var absolut den viktigaste frågan på den plattformen CDPR blev utsparkade ifrån mot slutet av 2020, som de lagt fokus på att försöka fixa hittills.

När det släpptes brukade Cyberpunk gå på knäna på PS4 runt 15 fps och krascha regelbundet, fortfarande en rätt dålig situation efter nytt släpp på PSN, men resten som är mer designmässiga problem tar längre tid att lösa.

Permalänk
Medlem

Undrar vad tillfredställande prestanda och godkänd prestanda betyder. Tomma ord.

Jag tror inte detta spelet någonsin kommer att bli bra. Att patcha spelet till något vettigt kommer kräva mer jobb än att bygga om det. Ångrar att jag lät mig luras av allt positivt prat om CDPR. Spelet jag köpte kändes som något halvdant sandbox-lir till Xbox 360.

Har större ånger för den tid jag la på spelet än pengarna det kostade.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Nu ska dom bara lägga dit allt dom skippade så kanske vi kan få vad vi var lovade/hypade.

Permalänk
Medlem

"CD Projekt Reds fans ger inte längre några pengar till företaget" borde vara en bra rubrik, för jag är en av dem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

CDPR behöver göra om typ hela spelet för att fixa problemet med att det är en gigantisk och mestadels tom Cyberkuliss, så det kommer aldrig att hända. Detta är resultatet av idén om "filmiska upplevelser" i dataspelsbranschen, vilket gör att spelen lika gärna kan upplevas via Youtube.

Hear, hear. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Avskyr quick-time events och tvångsskriptade sekvenser. Har ett romantiserat minne av de äldre Tomb Raider spelen. Dock var väl ändå spelen ganska korridor-designade förr, mycket pga. prestandan i första generation 3D spel, men hellre det än Tomb "quick-time" Raider idag.

Gameplay > Story, om jag prompt måste välja en av de. Kan se en film alternativt läsa en bok om jag vill ha en bra story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

För att The Witcher tog flera år på sig efter release att nå den kvalitén som du tänker på

Njae känslan var bra redan från början i Witcher, sedan krashade spelet var tionde minut och laggade sönder i konstiga förhållanden fram till två efter release. Men Cyberpunk hade inte äns känslan från början.

Det är så jag minns det i alla fall, kan ha fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon skillnad i prestanda på PC också? Finns det isåfall tester som jämför release vs nu?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Väntar helst på "game of the year edition" för de flesta spelen, borde gjort det med cyberpunk också... hypen var för stark!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Få spel har gått från total pepp till total meh. Kommer inte köpa det här.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det dröjer innan nån hittar något allvarligt

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag hade kul med spelet. Tror jag körde runt 85h första varvet. Installerade faktiskt spelet igen för ett par veckor sen men har inte kommit till skott än.

Permalänk
Medlem

De enda som gnager mig är att de stoltserade att "dina dialog val" påverkar världen du spelar i ..... Tyckte de påverkade minimalt förutom en handfull dialoger för eller emot!

I de flesta dialoger spelar det ingen roll vad du säger, utgången blir den samma!

Men fortfarande game of the year utan konkurrens i min bok!

Permalänk
Medlem

Vill man ha Witcher kan man ju spela Witcher. Jag har spelat igenom både Withcher 3 och Cyberpunk 2 gånger. Tycker Cyberpunk är ett mycket bättre spel, mer påträngande story, bättre uppdrag. Bra pacing genom hela spelet, inte så mycket 15 minuter cutscenes. Lagom långt. Och framförallt mycket roligare att spela. Mer action och mindre dötid helt enkelt.

Jag har inte varit med på vad CDPR har lovat eller inte lovat, men det är fortfarande ett väldans bra spel.

Sista playtrough gången körde jag 100%, så nu väntar jag på DLC.

Permalänk
Medlem

Har 100 timmar i Witcher 3. Jag kan meddela att Cyberpunk 2077 är ett bättre spel ifall du som mig hade turen att inte påträffa några större buggar och har en dator för 20k, men så är inte situationen för 85% av de som spelar.

Helt ärligt har jag mer problem med den senaste 1.23 än 1.0 patchen. Detta är första gången jag har upplevt loading problem i världen och de är stora. Har aldrig tidigare haft detta problem förrän 1.23.

Detta är egentligen ett exempel på hur spelet blir sämre för de med bra datorer när man optimerar för gamla konsoler. 1.23 är den sämsta upplevelsen jag haft sen jag började spela spelet. Loading av texturer och reflektioner och lightning ska inte vara ett problem för en nvme ssd, 5800x och rtx 3070. Ändå så lyckas 1.23 med detta.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Har 100 timmar i Witcher 3. Jag kan meddela att Cyberpunk 2077 är ett bättre spel ifall du som mig hade turen att inte påträffa några större buggar och har en dator för 20k, men så är inte situationen för 85% av de som spelar.

Helt ärligt har jag mer problem med den senaste 1.23 än 1.0 patchen. Detta är första gången jag har upplevt loading problem i världen och de är stora. Har aldrig tidigare haft detta problem förrän 1.23.

Detta är egentligen ett exempel på hur spelet blir sämre för de med bra datorer när man optimerar för gamla konsoler. 1.23 är den sämsta upplevelsen jag haft sen jag började spela spelet. Loading av texturer och reflektioner och lightning ska inte vara ett problem för en nvme ssd, 5800x och rtx 3070. Ändå så lyckas 1.23 med detta.

Förväntar mig dock spela om spelet när next gen patch kommer ut och fixar detta.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag prestandan/buggarna var "ok" vid släpp, alltså inget som utskiljer just CP2077 som sämre än andra PC-spel precis vid släpp. På konsol förstår jag att det var ospelbart men minns inte senaste AAA-spelet jag spelade på launch som var mer polerat/buggfritt än CP2077(eller något annat random spel från Ubisoft t.ex), GTA 5 kanske?

Ser fram emot att spela expansionerna när de kommer ut. Kanske spelar om spelet om de ändrar mycket eller det finns större mods.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Fortfarande bästa som släpptes 2020, tveklöst (även om spelet var i någon slags beta vid release...). Tycker som många andra att det finns förbättringspunkter och idéer som hade kunnat vidareutvecklas, jag gillar exempelvis bilarna och tycker att det är en mycket bättre känsla än GTA men tyvärr är det inte många race man kan köra innan den möjligheten är borta. Hoppas på bra DLC framöver!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Mitt är fortfarande inplastat, inväntar Ps5 patchen, om den någonsin kommer att komma xD.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Misstaget var att släppa spelet till last gen.