Permalänk
Medlem

Xe 96eu buggar som fasiken i spel.

Köpte mig en asus zenbook flip 13" i tisdags och idag började jag pilla lite med den, installerade några spel som genshiken impact och märkte att jag får artefakter vid vissa situationer, i genshiken så uppstår de när solen lyser på karaktären.

sen e datorn sjukt varm jämfört med vad recensionerna påstår, kan ej ha den vilandes på knäna.

så vad tror ni, vänta ut att saker fixas eller har man fått måndagsexemplar å det e lika bra att gå tebax med maskinen?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Dell XPS 13 9310 med Tiger Lake i5 och Xe grafik. Varm som fan, kör den i regel dockad till skärm via USB-C. Spel har jag mer eller mindre skippat, har bättre datorer för ändamålet men också pga dålig kompatibilitet från Intel för spel.

Tyvärr är inte Intel bättre än så här ännu. Värmen får man leva med men förhoppningsvis kanske drivarna mognar i framtiden.

Permalänk
Medlem

mm, ska ge den några dagar till, men shit va besviken jag blev på att den buggar så mycket i spel, vissa spel startar inte ens å då startar jag dem för att jämföra med min gamla g14 vega8 som funka galant med allt utan några bekymmer.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx