Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

För er som är bekanta med dekudeals, finns det något liknande för xbox marketplace? Jag vet att det har kommit något tidigt xboxstöd även till dekudeal, men det verkar inte riktigt fungera än.

En sida där man kan sortera på lite fler parametrar, som metacritic score, få notifikationer vid sänkningar, se prishistorik och så vidare?

Tror inte det.
Tisdag kl 13 på xbox.com eller store släpps prissänkta deals varje vecka.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/all-games?xr=shellnav
Man kan även bookmarka spel i önskelistan men jag vet inte om man får någon notifikation annat än att det står i själva listan att priset är sänkt.

Eller jo det står att man kan aktivera aviseringar
https://support.xbox.com/sv-SE/help/account-profile/manage-ac...

Permalänk
Medlem

Vilket är ert favoritspel på series x? För mig är det än så länge Psychonats 2!

Skrivet av Hasson39:

Förstår mig inte på all hype kring haptic feedback, visst är det roligt att pilla med några minuter, men i kompetitiva och fps är det något du egentligen stänger av direkt så fort du startar spelet.

Mycket av dessa nya funktioner som finns i nya dual sense kontrollen är endast gimick, allt från haptic feedback till att man kan blåsa i kontrollen. Alla dessa features får kontrollen att kännas som en dålig kina kopia helt ärlig, och då har jag både ps5 och xbox series X.

Returnal fick mig verkligen att vända helt om dualsense. Förhöjer hela upplevelsen med haptic feedback och spelet är byggt med adaptiv triggers i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

För er som är bekanta med dekudeals, finns det något liknande för xbox marketplace? Jag vet att det har kommit något tidigt xboxstöd även till dekudeal, men det verkar inte riktigt fungera än.

En sida där man kan sortera på lite fler parametrar, som metacritic score, få notifikationer vid sänkningar, se prishistorik och så vidare?

Den här sidan brukar jag kolla på.

https://xbdeals.net/se-store/discounts

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av weewee:

Returnal fick mig verkligen att vända helt om dualsense. Förhöjer hela upplevelsen med haptic feedback och spelet är byggt med adaptiv triggers i åtanke.

Håller med. Känns som dom som vill hacka på Dualsensen tar det sämsta spelet och gör en recension på det. Returnal är ju helt underbar med Dualsensen plus ett par till. Visst finns det en hel del spel som det är direkt dåligt på också, men jag ser hellre att funktionen finns, och att jag kan stänga av än att det inte finns alls.

Tror att spelutvecklare kan göra fantastiska grejer med Dualsensen. Jag gillar bäst rumblen som är galet bra och att du får en andra funktion med triggers halvvägs plus helt. Då får man extra knappar till alt. Fire etc vilket alltid är najs.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Håller med. Känns som dom som vill hacka på Dualsensen tar det sämsta spelet och gör en recension på det. Returnal är ju helt underbar med Dualsensen plus ett par till. Visst finns det en hel del spel som det är direkt dåligt på också, men jag ser hellre att funktionen finns, och att jag kan stänga av än att det inte finns alls.

Tror att spelutvecklare kan göra fantastiska grejer med Dualsensen. Jag gillar bäst rumblen som är galet bra och att du får en andra funktion med triggers halvvägs plus helt. Då får man extra knappar till alt. Fire etc vilket alltid är najs.

Förhoppningsvis kommer Xbox med någon motsvarighet.
Elite 3 handkontrollen kanske kommer erbjuda något sånt.

Nu äger jag ingen konsol men hoppas få tag på en Xbox... den måste bara dyka upp i lager.

Permalänk
Medlem

Finns på Amazon.se nu för normalpris, beställde precis.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElonB:

Finns på Amazon.se nu för normalpris, beställde precis.

Tack! Tror jag hann få en av dom.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt ge en Xbox X till ungarna i Julklapp, men helt sjukt att dom knappt går att få tag i 1 år efter launch..
Under inga omständigheter kommer jag att betala ocker-priserna som vissa siter har, ren principsak.

Vart har man bästa chansen att nypa en före Jul? (missade dom som fanns på Amazon tidigare idag)

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gr8t:

Jag har tänkt ge en Xbox X till ungarna i Julklapp, men helt sjukt att dom knappt går att få tag i 1 år efter launch..
Under inga omständigheter kommer jag att betala ocker-priserna som vissa siter har, ren principsak.

Vart har man bästa chansen att nypa en före Jul? (missade dom som fanns på Amazon tidigare idag)

Med hjälp av denna tråd skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Jag har tänkt ge en Xbox X till ungarna i Julklapp, men helt sjukt att dom knappt går att få tag i 1 år efter launch..
Under inga omständigheter kommer jag att betala ocker-priserna som vissa siter har, ren principsak.

Vart har man bästa chansen att nypa en före Jul? (missade dom som fanns på Amazon tidigare idag)

Håll koll här några gånger om dagen så ska det nog gå bra. http://gpukollen.ingman.me/

Elgiganten och Amazon brukar få in större sändningar ibland.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Gr8t:

Jag har tänkt ge en Xbox X till ungarna i Julklapp, men helt sjukt att dom knappt går att få tag i 1 år efter launch..
Under inga omständigheter kommer jag att betala ocker-priserna som vissa siter har, ren principsak.

Vart har man bästa chansen att nypa en före Jul? (missade dom som fanns på Amazon tidigare idag)

Håll koll här flera gånger per dag, då har du som absolut störst chans att lyckas få tag i ett Series X

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Jag hör vad ni säger, ska hålla den här tråden under konstant uppsikt

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Nu hänger jag kanske lite mer på Sweclockers än vissa andra som bara vill åt ett Xbox, men jag fick tag på ett Xbox Series X för 5690kr inom 24 timmar efter att jag började leta. Höll koll här, http://gpukollen.ingman.me/ och använde appen Web Alert. Fick tag på ett PS5 inom 24 timmar också.

Med det sagt så hade jag förstås tur att någon affär faktiskt fick Xbox Series X i lager inom 24 timmar, men min poäng är att jag inte missade det tack vare ovanstående.

Jag hade nog kunnat köpt minst 10st Xbox sedan dess vid olika tillfällen. Nej, säkert många, många fler.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Jag hör vad ni säger, ska hålla den här tråden under konstant uppsikt

Och ha konto och var helst inloggad på de sidor du kan tänka dig köpa ifrån, i de fallen där det behövs. Ofta tar konsolerna slut bokstavligen någon minut efter att de postats här, så gäller att man kan beställa omgående.

Permalänk

25 st xbox series x halo limited edition i lager, jag knep en. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

edit: 14:26. Det var 25+ och det gäller ännu enligt lagersaldot. Priset är 6199 kr.
14:50. 5+ kvar.
15:47. <5 kvar.
16:20. Slut och artikel borta från deras webb.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Har senaste månaden sneglat på att köpa en konsol. Har tittat då naturligtvis på PS5 eller Xbox series X.
I grunden är jag inte en konsolspelare men just nu känns det som ett jävligt billigt alternativ än att bygga en ny dator (kostar ju en halv förmögenhet).

Nu är det ju typ omöjligt att få tag på någon konsol men vi kan ändå leka med tanken.

Jag har plöjt extrema mängder youtube (ps5 vs xbox x) och konstaterat följande:
Hårdvaran är mer eller mindre lika. För mig som förvisso har en 4k TV från 2019 men utan HdMI 2.1 lär man ju ändå inte få ut max av konsolen ändå.

Handkontrollen på PS5 är mer next gen.

PS5 har mer exklusiva titlar än Xbox ?
Xbox har dock gamepass som är jäkligt bra till skillnad från PS
Xbox har quick resume

Någonstans landade alla recensioner i att allt beror på vilka exklusiva titlar du vill spela.
Jag har kollat på de exkluslva titlarna och kan väl inte riktigt säga att jag dras till någon av spelen...
Möjligtvis att jag skulle kunna tycka att Spider man skulle vara roligt.. sedan såg jag att man jobbar på wolverine som kan vara riktigt grymt.

Men för mig som just nu vill spela lite Fifa, lite Battlefield och någon annat spel (som troligtvis finns på både konsolerna).. vad sjutton ska man köpa?

Ps.. den här TVen har jag... hur pass bra är den egentligen?

https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/q70r-65-inch-qled-4k-s...

Skrivet av Gr8t:

Jag hör vad ni säger, ska hålla den här tråden under konstant uppsikt

Skrivet av Role_Model:

25 st xbox series x halo limited edition i lager, jag knep en. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Seså @Gr8t @adde1337

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

omg omg omg Beställde nu med expressleverans <3

Jag tackar gudarna att jag inte förhandsbokade igår!!! Jag skulle fasiken göra det, men av olika anledningar blev det inte av.

Nu kunde jag beställa en limited edition !!

EDIT : ÄR SÅ GLAD

Permalänk
Skrivet av adde1337:

omg omg omg Beställde nu med expressleverans <3

Jag tackar gudarna att jag inte förhandsbokade igår!!! Jag skulle fasiken göra det, men av olika anledningar blev det inte av.

Nu kunde jag beställa en limited edition !!

EDIT : ÄR SÅ GLAD

Grymt va! Jag var själv jättenära att köpa en från tradera men missade annonsen. På elgiganten stod det "slutsåld" sedan några dagar tillbaka men den här gången hade jag inte brytt mig om att ta bort distill-bevakningen. Tur var väl det

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

25 st xbox series x halo limited edition i lager, jag knep en. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

edit: 14:26 - det var 25+ och det gäller ännu enligt lagersaldot. Priset är 6199 kr.

edit 2: 14:50 - 5+ kvar.

Lyckades också få tag i en. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Grymt va! Jag var själv jättenära att köpa en från tradera men missade annonsen. På elgiganten stod det "slutsåld" sedan några dagar tillbaka men den här gången hade jag inte brytt mig om att ta bort distill-bevakningen. Tur var väl det

Det stod "slutsåld" vad gäller limited edition och det var ju precis det jag trodde... Att tåget hade gått eftersom det är ju limited edition...

Men fasiken, så kniper man en 6200 + 99 expressleverans...

Lätt värt de extra 600 kr för att 1) få limited edition och 2) faktiskt få ett Xbox innan julen... För det var ju högst oklart om de skulle lyckas få in några till jul...

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Det stod "slutsåld" vad gäller limited edition och det var ju precis det jag trodde... Att tåget hade gått eftersom det är ju limited edition...

Men fasiken, så kniper man en 6200 + 99 expressleverans...

Lätt värt de extra 600 kr för att 1) få limited edition och 2) faktiskt få ett Xbox innan julen... För det var ju högst oklart om de skulle lyckas få in några till jul...

Eftersom Halo Infinite ingår så kostar limited edition till och med bara några tior extra, förutsatt att man vill ha spelet förstås. Jag tog vanlig leverans, eftersom express hade samma beräknade leveranstid - en vecka framåt. Men den som väntar på något gott...

Skrivet av antun0:

Lyckades också få tag i en. Tack!

Kul att fler får tag i det de vill ha till normalpris!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Eftersom Halo Infinite ingår så kostar limited edition till och med bara några tior extra, förutsatt att man vill ha spelet förstås. Jag tog vanlig leverans, eftersom express hade samma beräknade leveranstid - en vecka framåt. Men den som väntar på något gott...

Kul att fler får tag i det de vill ha till normalpris!

Haha jag inser nu också att jag tog t.o.m. "hemleverans" 99 kr... hade kunnat ta ombud för 69 xD jag var så stressad och orolig att det skulle ta slut så jag bara klickade i det som stod 1/12. Är ju på jobbet hela dagen imorgon... hoppas de bara ringer innan!

Standardleveransen för mig var 6/12, alltså på måndag.

Permalänk
Medlem

Suttit uppbokad med en konsult hela dagen och inte kunnat bevaka tråden, nu ska jag åka hem å gråta lite

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Suttit uppbokad med en konsult hela dagen och inte kunnat bevaka tråden, nu ska jag åka hem å gråta lite

http://gpukollen.ingman.me/, en sida som kan ge notifikationer när en sida uppdateras och sen ett hastigt påkommet toalettbesök varje gång telefonen plingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Suttit uppbokad med en konsult hela dagen och inte kunnat bevaka tråden, nu ska jag åka hem å gråta lite

Verkar som den "vanliga" går att boka i butik enligt elgigantens hemsida https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Verkar som den "vanliga" går att boka i butik enligt elgigantens hemsida https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Japp det går att boka jag var igår i kontakt med Elgiganten och på hemsidan stod det leverans 21/12. När jag pratade med kundsupport så sa han mot slutet av året (kanske menade 21/12?). Dagen efter så ser jag att det är framflyttat nu till 15/12. Man hoppas ju att det stämmer

Permalänk
Medlem

Fick erbjudande från Telia att köpa PS5 eftersom jag har flera tjänster hos dom. Men någon sådan vill jag inte ha. Aldrig velat ha någon playstation. Ska man ha konsol, så är det Xbox som gäller för min del.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zosma:

Aldrig velat ha någon playstation. Ska man ha konsol, så är det Xbox som gäller för min del.

Ska man bara ha en konsol så är ett Xbox riktigt värt just nu tack vare Game Pass. Men om man har budgeten med att ha båda eller till och med alla tre konsoler 🟢🔴🔵 så är ju det guld!

Är så otroligt många bra exklusiva spel till Playstation och Switch som just jag inte vill missa. Jag älskar Story driven Single player spel och finns väldigt många bra sådana på just Playstation.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ska man bara ha en konsol så är ett Xbox riktigt värt just nu tack vare Game Pass. Men om man har budgeten med att ha båda eller till och med alla tre konsoler 🟢🔴🔵 så är ju det guld!

Är så otroligt många bra exklusiva spel till Playstation och Switch som just jag inte vill missa. Jag älskar Story driven Single player spel och finns väldigt många bra sådana på just Playstation.

Nu spelar jag inte så mycket längre, så för mig räcker det med Xbox och PC. På PC är det mest Wow, Age of Empires IV (har inte kommit igång med det än, men har det genom game pass) och Farming simulator 22 (velade länge om jag skulle köpa det till PC eller Xbox, men blev PC eftersom det blir lite mer mods där).
På Xbox har det blivit mycker RDR2 och sen vad som finns på game pass, köper inte så många spel längre.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zosma:

Nu spelar jag inte så mycket längre, så för mig räcker det med Xbox och PC. På PC är det mest Wow, Age of Empires IV (har inte kommit igång med det än, men har det genom game pass) och Farming simulator 22 (velade länge om jag skulle köpa det till PC eller Xbox, men blev PC eftersom det blir lite mer mods där).
På Xbox har det blivit mycker RDR2 och sen vad som finns på game pass, köper inte så många spel längre.

Låter som du har hittat den perfekta lösningen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |