Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironkeykeeper:

MICROSOFT Xbox Series X 1TB - Spelkonsol
Pris: 5695 sek
mediamarkt.se-Xbox series X

Prisjakt

Schysst tips, dock inget fynd men passar bra här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manett:

Tror ni detta blir för varmt för boxen? Det är 6cm från toppen av Xboxen till "taket". MS säger minst 4cm. Ponerar att ta bort dörren så att det alltid är öppet.

https://i.imgur.com/6oi1H5m.jpg

Det blir nog bra, bara du tar bort dörren. Min ligger ner nu och har kanske fem cm fritt uppe och nere, eller på sidorna alltså eftersom den inte står, och den håller sig tyst och så även om luften som blåses ut är varm. Men min bänk är också öppen på fram och baksidan.

Permalänk
Medlem

Äntligen har den packats och inväntar logistiskpartner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tror ni detta blir för varmt för boxen? Det är 6cm från toppen av Xboxen till "taket". MS säger minst 4cm. Ponerar att ta bort dörren så att det alltid är öppet.

https://i.imgur.com/6oi1H5m.jpg

Jag har liknande lösning, men med Ikeas ”soft close”push to open-pinne. Låter bara dörren stå på glänt mot den när jag spelar och det har inte varit några problem sen jag skaffade xboxen vid launch. Låter jag den vara stängd blir det duktigt varmt där inne, men inte märkt att något händer pga det.

Permalänk

Nu fick jag äntligen min Halo edition, köptes på Elgiganten den 30e med expressfrakt, levererades idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det blir nog bra, bara du tar bort dörren. Min ligger ner nu och har kanske fem cm fritt uppe och nere, eller på sidorna alltså eftersom den inte står, och den håller sig tyst och så även om luften som blåses ut är varm. Men min bänk är också öppen på fram och baksidan.

Skrivet av Jiv:

Jag har liknande lösning, men med Ikeas ”soft close”-pinne. Låter bara dörren stå på glänt mot den när jag spelar och det har inte varit några problem sen jag skaffade xboxen vid launch. Låter jag den vara stängd blir det duktigt varmt där inne, men inte märkt att något händer pga det.

Låter kanon! Dörren är bortplockad så nu ska det provas

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Låter kanon! Dörren är bortplockad så nu ska det provas

Kör hålsåg i baksidan av möbeln och sätt en 140mm fläkt där som utsug. Borde räcka Xbox series X ligger väl runt 200w vid de mest krävande spelen? Om luckan är tät kan du ju alltid borra lite hål i golvet på bänken så att luft kan tas in den vägen.
Då slipper du ju se "skiten" bortsett från när du ska byta skiva.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Testat nån timme Halo med. Kört mest på PC men även testat på Series X. Känns bra för att vara Halo. Grafiken är ojämn som fan men ok. Animationerna är väl det som känns mest B än så länge. När man dödar Brutes tex så hamnar dom ”helt utan tyngd” raklånga i en konstig rörelse ofta. Inte dåligt men heller inte bra om man jämför med resten av produktionen. Ljudet är klart det bästa hittills. Även Storyn har potential. Klar 8/10 så långt och överlägset bästa exklusiva spelet såhär långt. (2 timmar in.. Nåja)

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Testat nån timme Halo med. Kört mest på PC men även testat på Series X. Känns bra för att vara Halo. Grafiken är ojämn som fan men ok. Animationerna är väl det som känns mest B än så länge. När man dödar Brutes tex så hamnar dom ”helt utan tyngd” raklånga i en konstig rörelse ofta. Inte dåligt men heller inte bra om man jämför med resten av produktionen. Ljudet är klart det bästa hittills. Även Storyn har potential. Klar 8/10 så långt och överlägset bästa exklusiva spelet såhär långt. (2 timmar in.. Nåja)

8,5/10

Jo, bra med surroundljud... underlättar om man smyger på dom. Jag kör performance på xbox s x (vrr lg G1), tycker grafiken är okej... huvudsaken är flytet, snabbt spel snabb grafik

Det enda är fordonen med hjul.. helt omöjliga att köra. Jag kan i a f inte köra dom...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyanFarlander:

Nu fick jag äntligen min Halo edition, köptes på Elgiganten den 30e med expressfrakt, levererades idag

Hur beställde du den? Fanns den på hemsidan då eller vaddå?

Permalänk
Skrivet av Factorial112:

8,5/10

Jo, bra med surroundljud... underlättar om man smyger på dom. Jag kör performance på xbox s x (vrr lg G1), tycker grafiken är okej... huvudsaken är flytet, snabbt spel snabb grafik

Det enda är fordonen med hjul.. helt omöjliga att köra. Jag kan i a f inte köra dom...

Omöjliga att köra och animationerna är heeelt sjukt dåliga på fyrhjulingen som är det enda jag provat hittills. Alltså jag förstår inte varför vissa grejer är så galet dåliga. Som om det varit ett gäng amatörer med och gjort spelet. Synd då man ändå fick ett extra år.

Halos grafiska stil har väl alltid varit lite minecraft. Grafiken är ok som sagt. Ibland toppen, ibland sämre.
Har ändå kul såhär långt!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Är helt grymt impad av Ori. Så sjukt snyggt och välgjort med massor med timmars speltid.

Permalänk
Medlem

Har kört Halo Infinite hela dagen och är grymt impad!
Grafik, ljud och gameplay är sjukt tight.
Inga buggar eller konstigheter upplevda ännu. Gillar open world stuket också, passar helt perfekt utan att bli alltför överväldigande.

Kör i Quality mode på en 55 CX och Dolby Atmos ljudsystem. Lirar som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Har kört Halo Infinite hela dagen och är grymt impad!
Grafik, ljud och gameplay är sjukt tight.
Inga buggar eller konstigheter upplevda ännu. Gillar open world stuket också, passar helt perfekt utan att bli alltför överväldigande.

Kör i Quality mode på en 55 CX och Dolby Atmos ljudsystem. Lirar som smör.

Är det stabila 60 fps i Quality mode?

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Är det stabila 60 fps i Quality mode?

I stort sett enligt DF video. Har du VRR kommer du inte märka någonting. PC har några stutters dock.

Måste revidera det jag sa om fyrhjulingarna. Första gången jag körde så måste det ha buggat ut på nått sätt för det såg inte klokt ut. Inte perfekt nu heller men nu ser det iaf ok ut. o_O

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Är det stabila 60 fps i Quality mode?

Jag har inte mätt exakt faktiskt, men det är stabil FPS. Droppar aldrig så det märks. Känns riktigt smooth iaf.
I AV: Valhalla så märks det när man kör Quality kan jag säga, det droppar rejält.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa BF2042 för att lira med polare som kör på bland annat PC. Är det bara att köpa vanliga BF2042 för Xbox Series X och så fungerar det att lira med mina PC-vänner?

Jag kan inte riktigt hitta någon speciell version av spelet för just "cross-play"?

Har lirat Halo två kvällar nu, enbart multiplayer. Sjukt svårt men spelet har ändå potential. Jag har inte riktigt greppat alla grenades och specialgrejer man plockar upp, får nog bli en del youtube. Än så länge är jag nöjd

Permalänk
Konsolgrävare

Nu snackar vi next gen! Vilken grafik! 🤯

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Funderar på att köpa BF2042 för att lira med polare som kör på bland annat PC. Är det bara att köpa vanliga BF2042 för Xbox Series X och så fungerar det att lira med mina PC-vänner?

Jag kan inte riktigt hitta någon speciell version av spelet för just "cross-play"?

Har lirat Halo två kvällar nu, enbart multiplayer. Sjukt svårt men spelet har ändå potential. Jag har inte riktigt greppat alla grenades och specialgrejer man plockar upp, får nog bli en del youtube. Än så länge är jag nöjd

Jag skulle nog ha väntat lite med Battlefield 2042, vad jag vet så har de ännu inte lagt inte VOIP, dvs ingame röst, så du kommer inte kunna tala med PC spelare, eller ens Konsolspelare såvida du inte bjuder in dem till ditt party.

Helt sjukt att man ens har mage att släppa spelet utan detta, speciellt då Konsolspelare är fler än PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag skulle nog ha väntat lite med Battlefield 2042, vad jag vet så har de ännu inte lagt inte VOIP, dvs ingame röst, så du kommer inte kunna tala med PC spelare, eller ens Konsolspelare såvida du inte bjuder in dem till ditt party.

Helt sjukt att man ens har mage att släppa spelet utan detta, speciellt då Konsolspelare är fler än PC.

Hmm okej.. nu har jag aldrig ägt ett xbox, men är det inte möjligt att typ ladda ner discord och prata via det medan man lirar ? Alltså allt via xboxet.

Du skrev "såvida du inte bjuder in dem till ditt party. " menar du då att det finns möjlighet under förutsättning att man fixat ett party innan? Det borde ju fungera? Det är ju inga randompersoner jag ska prata med

Permalänk
Skrivet av Songless:

Hur beställde du den? Fanns den på hemsidan då eller vaddå?

Tja,

Ja kolla på sidan 164 så har Role_Model skrivit ett inlägg. Den fanns att välja på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hmm okej.. nu har jag aldrig ägt ett xbox, men är det inte möjligt att typ ladda ner discord och prata via det medan man lirar ? Alltså allt via xboxet.

Du skrev "såvida du inte bjuder in dem till ditt party. " menar du då att det finns möjlighet under förutsättning att man fixat ett party innan? Det borde ju fungera? Det är ju inga randompersoner jag ska prata med

Discord hade ju fungerat på PC, men det finns inte på xbox, så det finns inget sätt för er att kommunicera med varann.

Möjligtvis kan ni ansluta till varann via xbox Appen, eftersom det finns på xbox samt PC, och därmed kan du väl bjuda in honom på det sättet. Osäker på om detta fungerar dock.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hmm okej.. nu har jag aldrig ägt ett xbox, men är det inte möjligt att typ ladda ner discord och prata via det medan man lirar ? Alltså allt via xboxet.

Du skrev "såvida du inte bjuder in dem till ditt party. " menar du då att det finns möjlighet under förutsättning att man fixat ett party innan? Det borde ju fungera? Det är ju inga randompersoner jag ska prata med

För länge sen när jag och min bror spelade på vanliga xbox, så hade vi skype appen i xboxen och pratade med varandra. Skype finns ju till xbox, eller gjorde åtminstone tidigare, har inte kollat på series x.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Väldigt häftigt onekligen. Men det intressanta för min del är hur det ser ut när grafiken skalats ned för att kunna nå 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör hålsåg i baksidan av möbeln och sätt en 140mm fläkt där som utsug. Borde räcka Xbox series X ligger väl runt 200w vid de mest krävande spelen? Om luckan är tät kan du ju alltid borra lite hål i golvet på bänken så att luft kan tas in den vägen.
Då slipper du ju se "skiten" bortsett från när du ska byta skiva.

Tycker "skiten" ser helt Ok ut, passar bra med högtalarna Hoppas att den inte blir för varm bara.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tycker "skiten" ser helt Ok ut, passar bra med högtalarna Hoppas att den inte blir för varm bara.

https://i.imgur.com/hZJn5Hc.jpg

Vi har likadana högtalare! Upplever du också att det ibland är svårt att höra dialog? Lite som att de är EQ:ade så att de dippar i mitten, liksom?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tycker "skiten" ser helt Ok ut, passar bra med högtalarna Hoppas att den inte blir för varm bara.

https://i.imgur.com/hZJn5Hc.jpg

Snyggt! Ett tips är att ha den liggandes med utblåset rakt ut om du vill ha bästa möjliga kylning, Gamers Nexus har testat och kommit fram till det

https://youtu.be/8FZ3cQFFZ

Eller om det var den här videon:
https://youtu.be/Iqv4meZcVEk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tycker "skiten" ser helt Ok ut, passar bra med högtalarna Hoppas att den inte blir för varm bara.

https://i.imgur.com/hZJn5Hc.jpg

Tycker lampan är jobbig när man spelar på natten. Kanske går stänga av i menyer men inte letat så noga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tycker "skiten" ser helt Ok ut, passar bra med högtalarna Hoppas att den inte blir för varm bara.

https://i.imgur.com/hZJn5Hc.jpg

Tjusigt!