"Försvunnet Paket" - Skickade in på lagning och datorn tappades bort...!?
Jag köpte en dator, vill inte säga vilken butik detta gäller än & inte heller exakt vilken dator det var men jag kommer att uppdatera med den informationen sen när detta är klart. (Det är en av de större nätbutikerna)
Jag köpte datorn i November/december och den kostade runt 20 - 25.000 kr.
Jag kan säga att det var ett Skapligt RTX30XX serien i osv.
Denna gick sönder så den ej startade i Början av Mars.
Jag skickade den på lagning och den var framme på 2 dagar och sen efter någon vecka fick jag notis om att den var klar och skulle skickas tillbaka. Det började med att jag fick ett kolli nummer som inte fanns reggat, efter 2 dagar skickade jag och frågade va som hänt eftersom jag inte fått något sms eller notis på Postnords app. Då fick jag ett nytt nummer av butiken som var Reggat hos Postnord och paketet hade kommit iväg och var halvvägs till mig ungefär. Men sen hände inget mer alls. Det stod att det var under transport men jag fick aldrig notiser om att det scannats eller sånt som man brukar. Det stod bara "Under transport" & "kan bli försenat" ...
Efter en vecka blev jag förbannad och ifrågasatte detta och fick krångla fram och tillbaka med Postnord som säger att detta är butikens ansvar och de sa kompensera mig. Då insåg jag att detta är kört.
De har ingen aning om var mitt paket är tydligen, butiken skriver i mail till mig att "Postnord kan inte hitta ditt paket"
Det luktar skumt redan från början med detta när jag fick fel kollinummer osv men jag vet inte vems fel detta är...
Men jag blir så besviken, arg & ledsen för jag har blivit av med personliga saker på Disken, även tid (då jag använder datorn i jobb..) osv. ALLT som fanns på disken, hur fan ska de kunna värdera det? Jag vet inte om någon fått tag på uppgifter om mig nu m.m..
Sen så har ju även priserna gått ner nu så datorn är ju inte värd samma nu som för 5 mån sedan då grafikkortspriserna rasat.
Skulle jag köpa en dator nu skulle det ju inte vara samma som då, och sen då.. kommer jag inte få någon kompensation för att jag blivit av med mitt material plus all tid jag kunde ha jobbat med den...
Så jag är skit ledsen och arg för det känns inte ens som de vill ge mig något "för plåster på såren".
Dåligt med info har jag fått, bara när jag frågat och sen svaret:
"Vill du ha en färdig likvärdig demo-dator eller pengar tillbaka så du kan köpa en ny?" ...
Det känns dåligt. Inte en fråga eller en hint om att jag ska få kompensation för detta.
Man kan alltså bli av med saker kors å tvärs men det är skit samma?
Hade jag ägt någon av de största nätbutikerna och något sånt här händer så skulle jag se till så den personen fick något "bra" och fråga vad jag skulle kunna göra så den kände att det var okej...? Alltså för det är väl ändå bättre reklam om man tar hand om kunderna ÄVEN om det nu (kanske) inte var deras fel kanske utan Postnord, men först se till så kunden var nöjd och sen undersöka vad som har hänt och ta den andra delen med Postnord som företag i mellan.. för någonstans har det gått fel.
Men någon måste ha stulit min dator för Postnord brukar väl ha koll på sina paket, man tycker ju att OM det nu är inscannat någonstans så borde de se vem som jobbade och scannade det (kameror? Id?), vart det gick åt helvete liksom? Det är ju 2022 nu...? Det luktade skumt redan från början när kolli var fel så jag vet inte vad jag ska tro faktiskt.
Är det någon mer som blivit av med sina paket eller datorer på liknande sätt?
Har jag fel om att de borde kompensera?
Jag menar inte med hur mycket som helst nu utan något, iaf fråga om det är något?
Visste inte vilket forum jag skulle posta eftersom jag inte vill säga vilken butik detta gäller än..
Jag kommer uppdatera när jag vet mer, men än så länge har jag inte fått något eller vet vad som kommer hända.
Ursäkta att det blev lite lång text.