Permalänk
Medlem

Blue screen vid Windows 10 inlogg

Händer över natten, när jag avslutar i sleep mode. Nästa morgon när jag kommer till inloggningsfönstret och ska logga in så får jag en blue screen, ibland direkt, oftast när jag har autentiserad mig, efter nån sekund så hänger den sig. Händer inte under dagen, om den är i sleep mode några timmar utan endast på morgonen när jag startar datorn. Behöver återstarta 10+ ggr innan jag lyckas logga in, och full power shutdown etc. hjälper inte, den bestämmer själv när den vill logga in utan en blue screen. Får ingen blue screen under användning.

Har försökt lokalisera felet med flera metoder, men inte lyckats än. Undrar om det kan vara så att nån hårdvara börjar fallera, men förstår inte varför det endast händer vid inloggning.

Permalänk
Skrivet av nicoX:

Händer över natten, när jag avslutar i sleep mode. Nästa morgon när jag kommer till inloggningsfönstret och ska logga in så får jag en blue screen, ibland direkt, oftast när jag har autentiserad mig, efter nån sekund så hänger den sig. Händer inte under dagen, om den är i sleep mode några timmar utan endast på morgonen när jag startar datorn. Behöver återstarta 10+ ggr innan jag lyckas logga in, och full power shutdown etc. hjälper inte, den bestämmer själv när den vill logga in utan en blue screen. Får ingen blue screen under användning.

Har försökt lokalisera felet med flera metoder, men inte lyckats än. Undrar om det kan vara så att nån hårdvara börjar fallera, men förstår inte varför det endast händer vid inloggning.

Får du BSOD om du loggar in med windows administratör-konto också. Är du bara uppkopplad med Wifi?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag är admin på mitt konto, har inte testat med Win admin, som jag nämnde kan BSOD hända direkt innan man har möjlighet att skriva in sitt lösenord. Använder inte WiFi, kör LAN.

Permalänk
Medlem

Hur gammalt är batteriet på moderkortet?
Händer mycket wierd stuff när det tar slut.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Tänkte titta på batteriet idag.