Warcraft 3 frozen throne campaign, brist i storyn

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 frozen throne campaign, brist i storyn

Har aldrig begripit mig på dreadlorden Varimathras. Först fattar jag inte varför han bjuder in Sylvanas till att ansluta sig till dom. Deras enda gemensamma intresse var ju att döda Arthas. Efter dom hade gjort sin kupp (fast den misslyckas) borde dom ju inte ha något att göra med varandra. Det sa ju till och med Balnazzar. "I for one do not trust her. Her heart is still elven. She will never side with us."

En ännu större fråga är varför han sedan förråder sina bröder och går med Sylvanas efter att han blivit besegrad av henne. Kan knappast vara för att spara sitt liv. Är man högt uppsatt demon borde man väl i så fall dö för sin sak. En annan hypotes till anledningen undra jag om han möjligtvis var kär i henne men det låter inte heller särskilt trovärdigt. Dreadlords tror väl ändå inte på kärleken?

Är det någon som har något svar på varför han gjorde som han gjorde?

Permalänk
Medlem

Det är säkert en brist i storyn, känns som det finns en del sådana i Warcraft.
Kan det inte bara vara så att han var feg helt enkelt, dvs att han gick med Sylvanas för att överleva? Det är ju ren egoism med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aard:

Det är säkert en brist i storyn, känns som det finns en del sådana i Warcraft.
Kan det inte bara vara så att han var feg helt enkelt, dvs att han gick med Sylvanas för att överleva? Det är ju ren egoism med andra ord.

Det jag också tror mest på men även det låter orimligt eftersom Dreadlords eller Nathrezims som dom egentligen heter är kända för att dö för sin sak precis som dom flesta demoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlman59:

Det jag också tror mest på men även det låter orimligt eftersom Dreadlords eller Nathrezims som dom egentligen heter är kända för att dö för sin sak precis som dom flesta demoner.

https://www.youtube.com/watch?v=aNNuPFHHidk

Där har du det mesta av hans Story, så kanske du förstår varför han gör som han gör?

Permalänk
Medlem

Chansning: Är inte han infiltratör? Man slåss väl mot honom i undercity i wotlk?