Permalänk
Medlem

Sonos Trade Up

Hallå där i värmen!

Har byggt färdigt nya kåken här nu och tänkte införskaffa detta svindyra paket:

https://www.sonos.com/sv-se/shop/surround-set-arc-sub-one-sl

Ingen som sitter på en 30% trade up från Sonos? Betalar gärna en slant för detta såklart

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Inte för att jag har ett jävla dugg med detta att göra egentligen, men...

För dessa pengar kan du få betydligt större/bättre ljud om du tittar på riktiga högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon325100:

Inte för att jag har ett jävla dugg med detta att göra egentligen, men...

För dessa pengar kan du få betydligt större/bättre ljud om du tittar på riktiga högtalare.

Vad hade du kört istället då? 😀 Design är viktigt samt att det går att bygga ut smidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dbone89:

Vad hade du kört istället då? 😀 Design är viktigt samt att det går att bygga ut smidigt.

Du måste självklart se till dina egna behov.

Riktiga högtalare kan givetvis inte jämföras med Sonos när det gäller fotavtryck/storlek/smidighet.
Det jag pratade om tidigare är ljudkvalité, något som människor som köper Sonos aldrig får uppleva.
Blickar du snabbt på storleken mellan Sonoshögtalarna och riktiga högtalare så kan man börja fundera.

Kan inte lära dig allt om ljud, men du har t.ex. ingen kanalseparation mellan L/R i soundbaren du länkade.

Ett sista tips är att svenska butikspriser heller ej är speciellt stekheta.
Tyskland är Europas största/centrala handelsland, dem omsätter betydligt mer.
Priserna blir därefter, absolut inga problem med garantier eller dylikt, returfrakt kan kosta.

Permalänk

detta

om du kan tänka sig annat än sonos.
https://www.sweclockers.com/marknad/216308-bw-704s2-och-nadm10v2
Detta paket hade jag köpt direkt om jag hade haft pengar över.
går väl iofs koppla till en sonos caster eller vad de heter om du vill bygga vidare på ett sonos-system

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Lite osäker på hur vi ska till väga men du får ett PM så kan vi diskutera det där.

Permalänk
Medlem

beskriv gärna vad tanken med sonos paketet är altså om du ska ha det bara till tvn eller om du ska ha soundbaren till tvn med subben och resten någon annanstans så kan vi nog komma med våra ider om du är intreserad av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbone89:

Hallå där i värmen!

Har byggt färdigt nya kåken här nu och tänkte införskaffa detta svindyra paket:

https://www.sonos.com/sv-se/shop/surround-set-arc-sub-one-sl

Ingen som sitter på en 30% trade up från Sonos? Betalar gärna en slant för detta såklart

Läs hela annonsen här

Har precis det paketet och är toknöjd. Plug and play, bra ljud, ingenting som strular utan allt sköts automatiskt så familjen behöver inga extrafjärrar eller kvantfysikstudier för att slå igång en film.
Hade tidigare stort marantz/canton system och visst spelar det bättre, högre osv… men för att glo film och spela bakgrundsmusik i ett normalt vardgsrum slår det väldigt mycket. Dessutom så slipper man kablar och skit i hela rummet och det är estetiskt tilltalande.

Bara köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorm:

beskriv gärna vad tanken med sonos paketet är altså om du ska ha det bara till tvn eller om du ska ha soundbaren till tvn med subben och resten någon annanstans så kan vi nog komma med våra ider om du är intreserad av det

Kommer ha allt i anslutning till TVn, blir film samt en del musik. Ska väl se någorlunda ut med (krav från frugan). Sen är tanken att det ska utökas till uterum samt andra rum i huset. Är ingen finsmakare när det gäller ljud men vill ha bra saker. Tror inte det finns något annat som uppfyller dessa krav? 😀

Permalänk
Medlem

Sitter själv på liknande setup och tycker det är helt ok ljud för tv/film. Såklart inte alls i närheten av ett "riktigt" system i ljudkvalitet dock. Vill du trimma upp subben lite när du lyssnar på musik så tycker jag inte sonos är något vidare då ljudet inte blir så bra, de skrovlar för mycket när det blir lite mycket bas i en låt. Samt att sitter du inte nära subben så tycker jag knappt det märks något alls från den. Sitter jag i soffan (där subben står) så blir det ok sub när man ser på tv/film.

Men iaf så kan du komma mycket billigare undan om du köper från t.ex. https://www.hilversum.se/products
Jag köpte min Sonos Beam på blackfridday för typ 4 år sedan för ca 3500. Sen köpte jag den nya subben (gen3) från hilversum ca 6000,-. Sen som bakhögtalare så köpte jag 2st ikea symfonisk för 2000,-

Allt som allt så blev det ca 11 500,-

För användning till tv/film tittande så tycker jag de funkar helt ok. Till musik tycker jag de funkar mindre bra. Jag köpte dem mest ur smidigheten att koppla upp dem och para dem med andra sonos produkter vi har i huset. Samt att jag slapp dra massa kablar och försöka få det snyggt i vardagsrummet.

Men skulle jag köpt nytt idag så hade jag nog lagt ner tiden på kabeldragning och ett bättre system.

Permalänk
Medlem

Högtalare är ju något som det dras kabel för i väggar och tak NÄR man bygger, inte efter 😱

Permalänk

Jag har en defekt Sonos Connect med 30% kvar.
Har inte satt mig in hur det fungerar att lösa ut den, men kan undersöka.
Vi kan ta vidare diskussion i PM i så fall.

Permalänk
Medlem

Gick in och kollade och då skulle det bli 2st 30% erbjudanden om du vill utöka systemet i framtiden.

Permalänk
Medlem

Hettan gör att man blir snurrig och skriver på fel ställen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hikolo:

Hettan gör att man blir snurrig och skriver på fel ställen :S

PM

Permalänk
Medlem

Stort tack @Hikolo 5/5 i betyg!