Installerad MAC adress via Covidspruta?

Permalänk
Medlem

Installerad MAC adress via Covidspruta?

Hej!
Vill börja med att klargöra att med detta inlägg så är inte mitt syfte att sprida eller medverka till att blåsa upp konspirationsteorier ( vilket jag antar att detta är!) Det jag önskar är ta hjälp av någon riktigt kunnig inom området för att få perspektiv på detta! Alltså vad är rimligheten att myndigheterna skulle ha planterat MAC adresser hos personer som tagit spruta? Är det över huvud taget praktiskt möjligt utifrån befintlig teknik att detta skulle kunna ske i verkligheten!
Bifogar länk till artikel för er intresserade att läsa.
(å finner admin att inlägget är olämpligt så radera bara!)

https://newsvoice.se/2022/07/bodify-research-newsvoice-blueto...

Permalänk
Medlem

"86% av dem som sa att de var vaccinerade genererar MAC-adresser."

De andra 14% är ovaccinerade. Vilket mappar relativt bra med antalet ovaccinerade när man tar 112 randoms på gatan.
Men faktum kvarstår, att de ovaccinerade också "genererar/sänder" en mac-adress över bluetooth. Vilket skämt.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Newsvoice är ett ställe där vem som helst kan skriva vad som helst och är ingen källa överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Foliehatten på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetiton:

Hej!
Vill börja med att klargöra att med detta inlägg så är inte mitt syfte att sprida eller medverka till att blåsa upp konspirationsteorier ( vilket jag antar att detta är!) Det jag önskar är ta hjälp av någon riktigt kunnig inom området för att få perspektiv på detta! Alltså vad är rimligheten att myndigheterna skulle ha planterat MAC adresser hos personer som tagit spruta? Är det över huvud taget praktiskt möjligt utifrån befintlig teknik att detta skulle kunna ske i verkligheten!
Bifogar länk till artikel för er intresserade att läsa.
(å finner admin att inlägget är olämpligt så radera bara!)

https://newsvoice.se/2022/07/bodify-research-newsvoice-blueto...

Tror man på allvar texten, så behöver man någon form av förvaltare för man är inte riktigt adekvat. Ja det är riktigt hårda ord, men allvarligt?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att de bara upptäckt aktiva bluetooth-enheter och sen snurrat till det totalt, för att de inte förstår något alls.

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Frågan var väl att om det är möjligt att implementera MAC-adresser med dagens teknik vi har tillgång till?

Sen att det är en fet foliehatt på det utöver frågeställningen kan vi alla nog komma överens om.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en egen IPv6-adress.

Permalänk
Medlem

Å herregud... Vilken värld lever folk i?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Hur blir det om jag har tagit 3 sprutor då? Har jag 3 MAC adresser? Kan ju vara användbart...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Denna diskussion är bättre att föra på andra sidor, den kommer inte leda någonstans bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord