Ibland blir det inte som man tänkt sig i chatten med NetonNets kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Ibland blir det inte som man tänkt sig i chatten med NetonNets kundtjänst.

Har handlat ganska frekvent genom åren från NetonNet, allt inom teknik kort och gott. För det mesta har det aldrig varit några bekymmer med byte/retur/reklamation eller reparation. Eller att få tag i reservdelar genom dom.
Deras kundservice har alltid varit god och problemfri med snabba ledtider... men idag möttes jag av en vägg utan dess like i deras chatt.

Ett gott skratt blev det och förmodligen får jag aldrig veta vad batteriet kostar. Här kommer chatten.

---- 2022-07-14 ----

16:14:24 bot:
Nedan ser du några av de saker jag kan hjälpa till med. Jag hjälper dig gärna med frågor och du kan hitta svar på de vanligaste frågorna på vår hemsida.

16:14:24 bot:
Klicka på gärna på knapparna för att komma vidare eller skriv din fråga😀
[ Order - Frågor innan ditt köp | Leverans - Gällande vart din beställning är | Service - Har din produkt gått sönder? | Vanliga frågor och svar ]

16:14:24 user:
[ Service - Har din produkt gått sönder? ]

16:14:24 bot:
Något specifikt gällande service jag kan hjälpa till med?
[ Status på service | Lämna in på service | Info om försäkring | Reklamation ]

16:14:35 user:
Nej

16:14:35 bot:
🙂

16:14:52 user:
Jag behöver tala med kundtjänst

16:14:52 bot:
Önskar du starta chatt med en handläggare nu?
[ Ja | Nej | Vanliga frågor och svar ]

16:14:55 user:
[ button ]

16:14:55 bot:
Gäller din fråga en pågående beställning eller inför ditt köp?
[ Inför köp - du har inte lagt en beställning | Efter köp - det gäller en pågående beställning ]

16:15:01 user:
[ Efter köp - det gäller en pågående beställning ]

16:15:01 bot:
Skulle jag kunna få ditt namn tack?

16:15:07 user:
censurerat

16:15:07 bot:
Tack så mycket, ange gärna din epostadress:

16:15:14 user:
censurerat

16:15:15 bot:
Kontrollerar om det finns tillgängliga handläggare...

16:15:15 bot:
Du är nu placerad i kö. Vi hjälper dig så snart vi kan! Vi upplever just nu väldigt högt tryck därmed kan kön vara längre in till oss.
[ Lämna kö | Köplats ]

16:15:19 system:
Chatten hanteras nu av agent.

16:15:26 agent:
hej, hur kan jag hjälpa dig? 😊👋

16:16:27 user:
Hej, jag har ett headset från Logitech jag köpt av er. Modell G435. Hur får jag tag i ett utbytesbatteri till den?

16:18:14 agent:
Du kan kontakta Logitech direkt så kan du köpa det genom dem.

16:18:42 user:
Vad kostar ett sådant batteri att köpa av er.

16:19:37 agent:
Vi har inget sådant batteri.

16:19:44 agent:
I vårat sortiment.

16:20:16 user:
Jag förstår, kan du vänligen ta reda på vad batteriet kostar genom er serviceavdelning?

16:21:25 agent:
Vi kommer att kontakta logitech i detta fallet, därför är det snabbare för dig att kontakta dem själv.

16:22:00 user:
Jag har ingen brådska, jag kan vänta på svar från er angående batteriet.

16:22:42 agent:
Det är bättre om du kontaktar dem.

16:24:38 user:
Jag har köpt headsetet av er, och jag önskar få del av vad batteriet kostar. Jag har inte möjlighet att tala med Logitech om batteriet, jag hade gjort det om möjligheten fanns. Tänker ni ge support angående batteriet eller inte?

16:25:32 agent:
"Logitech
08 501 632 83
Mån-Fre 09.00-18.00
"

16:26:00 agent:
https://support.logi.com/hc/sv/requests/new?ticket_form_id=36...

16:26:07 agent:
Du kan ta i kontakt med dem genom detta.

16:26:33 user:
Jag behöver er hjälp angående batteriet. Vad kostar det?

16:26:55 agent:
Du kan kontakta dem via dessa kanaler.

16:27:05 agent:
Det går mycket snabbare för dig.

16:27:35 user:
Jag har köpt headsetet av er och behöver eran hjälp med ett batteri. Vad kostar batteriet?

16:28:44 agent:
Jag kommer att kontakta logitech och kika med dem och det är dem som skickar ut varan. Det är bättre för dig att jag inte agerar mellanhand.

16:28:59 agent:
Därför tycker jag att du ska kontakta dem själv.

16:29:20 user:
Jag behöver besked från er vad batteriet kostar då jag köpt headsetet av er.

16:29:31 agent:
Varför behöver du det från oss?

16:30:07 agent:
Jag kikar med dem.

16:30:11 user:
Jag avvaktar ert svart med prisuppgift för batteriet.

16:30:32 agent:
Jag kommer att återkomma via mejl när jag har ett svar till dig.

16:31:03 user:
Tack för hjälpen. Har du min mejladress?

16:31:07 agent:
Vad är ditt kvittonummer på ordern, Serienummer på produkten.,

16:31:26 agent:
Jag kikar till den som är kopplad till din order.

16:31:26 user:
Ska titta. Ett ögonblick.

16:33:14 user:
Vad menar du?

16:34:20 user:
Kvittonummer är censurerat på headsetet hittar jag inget serienummer.

16:35:03 agent:
Jag behöver det också.

16:35:11 agent:
Det borde stå på hörlurarna.

16:35:28 user:
Vart på headsetet ska det finnas?

16:36:21 agent:
Det borde finnas under den vänstra pannbandet.

16:36:57 user:
Ett ögonblick ska kolla.

16:42:44 user:
Nej, under tygremsan finns inget serienummer.

16:43:18 agent:
Jag behöver ett serienummer för att kika på detta.

16:45:55 agent:
Jag kan dock nämna redan att vi kommer ta lika mycket betalt som logitech.

16:47:44 user:
Egentligen behöver du inte det, du har modellnumret, märket, och kvittonummer. Men eftersom du gav mig fel information om vart jag hittar produktens serienummer så kan jag berätta vart det finns, så du kan ge bättre support till nästa kund. På vänster hörselkåpas insida finns serienumret, i det här fallet är produktens serienummer, censurerat alternativt censurerat eller censurerat

16:49:52 agent:
För att göra en reservdelsbeställning så kommer vi att behöva en serienummer.

16:49:57 user:
Jag är inte intresserad av om ni kommer ta mer eller mindre betalt än vad någon annan gör. Jag bad om att få veta vad batteriet kostar.

16:50:09 agent:
Men tack för informationen.

16:50:22 agent:
Jag förstår men varför kontaktar du inte logitech då?

16:50:34 user:
Du ska inte göra en beställning, det är inget vi diskuterat. Du ska tala om priset och inget annat har vi talat om.

16:50:50 agent:
Varför ska jag kontakta dem och inte du?

16:51:09 user:
För att det är ditt arbete?

16:51:25 agent:
Men det tar bara längre tid.

16:51:35 user:
Jaha?

16:51:44 user:
Då får du arbeta snabbare.

16:51:53 agent:
Det kan jag inte göra.

16:52:05 user:
Väntar på besked angående priset. Ha en trevlig dag.

16:52:08 agent:
Jag blir en onödig mellan hand.

Permalänk
Medlem

Många kundtjänster verkar numera har inte som uppgift att hjälpa kunder utan att få kunderna att ge upp och handla nånting annat.......

Permalänk
Medlem

kan inte annat än att hålla med netonnet i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Jag måste nog ställa mig på Netonnet-agentens sida. Varför inte kontakta Logitech eller söka reda på vem/vilka som säljer reservdelar? Känns inte som något Netonnet behöver göra.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

kan inte annat än att hålla med netonnet i detta fallet.

Samma här. TS vill bara ha ett pris. Det är ju inte som att man har köpt en prisuppslagstjänst bara för att man köpt en produkt... Vad är det svenska ordet för "entitled"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad är det svenska ordet för "entitled"?

Stockholmare? tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Har handlat ganska frekvent genom åren från NetonNet, allt inom teknik kort och gott. För det mesta har det aldrig varit några bekymmer med byte/retur/reklamation eller reparation. Eller att få tag i reservdelar genom dom.
Deras kundservice har alltid varit god och problemfri med snabba ledtider... men idag möttes jag av en vägg utan dess like i deras chatt.

Ett gott skratt blev det och förmodligen får jag aldrig veta vad batteriet kostar. Här kommer chatten.

---- 2022-07-14 ----

16:14:24 bot:
Nedan ser du några av de saker jag kan hjälpa till med. Jag hjälper dig gärna med frågor och du kan hitta svar på de vanligaste frågorna på vår hemsida.

16:14:24 bot:
Klicka på gärna på knapparna för att komma vidare eller skriv din fråga😀
[ Order - Frågor innan ditt köp | Leverans - Gällande vart din beställning är | Service - Har din produkt gått sönder? | Vanliga frågor och svar ]

16:14:24 user:
[ Service - Har din produkt gått sönder? ]

16:14:24 bot:
Något specifikt gällande service jag kan hjälpa till med?
[ Status på service | Lämna in på service | Info om försäkring | Reklamation ]

16:14:35 user:
Nej

16:14:35 bot:
🙂

16:14:52 user:
Jag behöver tala med kundtjänst

16:14:52 bot:
Önskar du starta chatt med en handläggare nu?
[ Ja | Nej | Vanliga frågor och svar ]

16:14:55 user:
[ button ]

16:14:55 bot:
Gäller din fråga en pågående beställning eller inför ditt köp?
[ Inför köp - du har inte lagt en beställning | Efter köp - det gäller en pågående beställning ]

16:15:01 user:
[ Efter köp - det gäller en pågående beställning ]

16:15:01 bot:
Skulle jag kunna få ditt namn tack?

16:15:07 user:
censurerat

16:15:07 bot:
Tack så mycket, ange gärna din epostadress:

16:15:14 user:
censurerat

16:15:15 bot:
Kontrollerar om det finns tillgängliga handläggare...

16:15:15 bot:
Du är nu placerad i kö. Vi hjälper dig så snart vi kan! Vi upplever just nu väldigt högt tryck därmed kan kön vara längre in till oss.
[ Lämna kö | Köplats ]

16:15:19 system:
Chatten hanteras nu av agent.

16:15:26 agent:
hej, hur kan jag hjälpa dig? 😊👋

16:16:27 user:
Hej, jag har ett headset från Logitech jag köpt av er. Modell G435. Hur får jag tag i ett utbytesbatteri till den?

16:18:14 agent:
Du kan kontakta Logitech direkt så kan du köpa det genom dem.

16:18:42 user:
Vad kostar ett sådant batteri att köpa av er.

16:19:37 agent:
Vi har inget sådant batteri.

16:19:44 agent:
I vårat sortiment.

16:20:16 user:
Jag förstår, kan du vänligen ta reda på vad batteriet kostar genom er serviceavdelning?

16:21:25 agent:
Vi kommer att kontakta logitech i detta fallet, därför är det snabbare för dig att kontakta dem själv.

16:22:00 user:
Jag har ingen brådska, jag kan vänta på svar från er angående batteriet.

16:22:42 agent:
Det är bättre om du kontaktar dem.

16:24:38 user:
Jag har köpt headsetet av er, och jag önskar få del av vad batteriet kostar. Jag har inte möjlighet att tala med Logitech om batteriet, jag hade gjort det om möjligheten fanns. Tänker ni ge support angående batteriet eller inte?

16:25:32 agent:
"Logitech
08 501 632 83
Mån-Fre 09.00-18.00
"

16:26:00 agent:
https://support.logi.com/hc/sv/requests/new?ticket_form_id=36...

16:26:07 agent:
Du kan ta i kontakt med dem genom detta.

16:26:33 user:
Jag behöver er hjälp angående batteriet. Vad kostar det?

16:26:55 agent:
Du kan kontakta dem via dessa kanaler.

16:27:05 agent:
Det går mycket snabbare för dig.

16:27:35 user:
Jag har köpt headsetet av er och behöver eran hjälp med ett batteri. Vad kostar batteriet?

16:28:44 agent:
Jag kommer att kontakta logitech och kika med dem och det är dem som skickar ut varan. Det är bättre för dig att jag inte agerar mellanhand.

16:28:59 agent:
Därför tycker jag att du ska kontakta dem själv.

16:29:20 user:
Jag behöver besked från er vad batteriet kostar då jag köpt headsetet av er.

16:29:31 agent:
Varför behöver du det från oss?

16:30:07 agent:
Jag kikar med dem.

16:30:11 user:
Jag avvaktar ert svart med prisuppgift för batteriet.

16:30:32 agent:
Jag kommer att återkomma via mejl när jag har ett svar till dig.

16:31:03 user:
Tack för hjälpen. Har du min mejladress?

16:31:07 agent:
Vad är ditt kvittonummer på ordern, Serienummer på produkten.,

16:31:26 agent:
Jag kikar till den som är kopplad till din order.

16:31:26 user:
Ska titta. Ett ögonblick.

16:33:14 user:
Vad menar du?

16:34:20 user:
Kvittonummer är censurerat på headsetet hittar jag inget serienummer.

16:35:03 agent:
Jag behöver det också.

16:35:11 agent:
Det borde stå på hörlurarna.

16:35:28 user:
Vart på headsetet ska det finnas?

16:36:21 agent:
Det borde finnas under den vänstra pannbandet.

16:36:57 user:
Ett ögonblick ska kolla.

16:42:44 user:
Nej, under tygremsan finns inget serienummer.

16:43:18 agent:
Jag behöver ett serienummer för att kika på detta.

16:45:55 agent:
Jag kan dock nämna redan att vi kommer ta lika mycket betalt som logitech.

16:47:44 user:
Egentligen behöver du inte det, du har modellnumret, märket, och kvittonummer. Men eftersom du gav mig fel information om vart jag hittar produktens serienummer så kan jag berätta vart det finns, så du kan ge bättre support till nästa kund. På vänster hörselkåpas insida finns serienumret, i det här fallet är produktens serienummer, censurerat alternativt censurerat eller censurerat

16:49:52 agent:
För att göra en reservdelsbeställning så kommer vi att behöva en serienummer.

16:49:57 user:
Jag är inte intresserad av om ni kommer ta mer eller mindre betalt än vad någon annan gör. Jag bad om att få veta vad batteriet kostar.

16:50:09 agent:
Men tack för informationen.

16:50:22 agent:
Jag förstår men varför kontaktar du inte logitech då?

16:50:34 user:
Du ska inte göra en beställning, det är inget vi diskuterat. Du ska tala om priset och inget annat har vi talat om.

16:50:50 agent:
Varför ska jag kontakta dem och inte du?

16:51:09 user:
För att det är ditt arbete?

16:51:25 agent:
Men det tar bara längre tid.

16:51:35 user:
Jaha?

16:51:44 user:
Då får du arbeta snabbare.

16:51:53 agent:
Det kan jag inte göra.

16:52:05 user:
Väntar på besked angående priset. Ha en trevlig dag.

16:52:08 agent:
Jag blir en onödig mellan hand.

Vad vill du ha ut av det här? Att du har en översittarattityd med narcissistiska tendenser?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Ett hett tips kontakta Logitech direkt.
Jag hade ett 5.1 högtalare till datorn för några år sedan.
Det slutade fungera efter garanti och firman jag köpte från är borta.
Kontaktade deras kundtjänst och beskrev problemet.
Svar:
Klipp bort kontakterna på högtalarna och skicka till Logitechs kontor i schweiz.
Sedan skickade dem ett helt nytt paket men nyare version av högtalarna.
Alltså världsklass.👌

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Någon verkar ha tråkigt på sommarlovet

Permalänk
Medlem

Fy f*n vilket jobb att sitta på kundtjänst egentligen. Förstå att behöva ha hand om personer som det här varje dag.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Var väl inte så farligt? TS framstår snarare som dryg.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Ganska säker på att det är urspårning på gång så jag låser i förebyggande syfte. Dessutom saknar tråden en frågeställning (§3.4).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...